12:23 , 1401/4/7
کد خبر: 000013306
بازدید: 1208
اکستنشن چقدر باعث ریزش مو می‌شود؟

این روزها استفاده از موهای مصنوعی به شکل اکستنشن، مشتریان بسیاری دارد اما همواره این سئوال هم وجود دارد که آیا این شیوه باعث ریزش مو نخواهد شد؟

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، ریزش مو و موهای کم پشت همواره از مشکلاتی بوده که بسیاری افراد از آن رنج می برده اند بر همین اساس از گذشته استفاده از کلاه گیس ها مشتریان خاص خود را داشت. اکنون برای رفع این معضل راهکارهای متعددی در نظر گرفته شده که از دارو درمانی و استفاده از انواع داروها و شامپوها و محلول ها برای تقویت مو شروع شده و تا استفاده از انواع کلاه گیس ها، اکستنشن تا کاشت مو و غیره تنوع دارند.

در این میان یکی از شیوه های مقبول و پرکاربرد استفاده از اکستنشن است. این راهکار هم برای مو و هم برای مژه علاقمندان خاص خود را دارد.

اکستنشن چیست؟

در تعریف اکستنشن باید گفت راهکاری سریع برای افزایش قد و حجم مو است.

در این شیوه شما اقدام به استفاده از موی فردی دیگر(طبیعی) یا موی مصنوعی می‌کنید. به عبارت دیگر موها را به شکل طبیعی یا مصنوعی در اندازه، حجم و حتی رنگ دلخواه خریداری کرده و به کمک یک آرایشگر آنها را به موهای سر خود اضافه می کنید تا در کوتاهترین مدت ممکن موهایی بلند و پرحجم داشته باشید.

این کار از نظر سنی نیز محدودیتی نداشته و شما در هر سنی قادر به انجام آن خواهید بود.

انواع اکستنشن

همان طور که اشاره شد برای انجام این کار شما می توانید ازموهای طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید که استفاده از هرکدام این شیوه ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

در استفاده از موهای طبیعی شما مزایا و معایبی دارید که عبارتند از:

-دوام بیشتر

-زیبایی مضاعف

-حالت پذیری و رنگ پذیری بیشتر

-پرپشت تر به نظر می رسند

-به مراقبت کمتری نیاز دارند

البته در کنار این مزایا به این موها این ایراد نیز وارد است که از نظر هزینه ای گران تر تمام می شوند.

مزایا و معایب اکستنشن های مصنوعی

در این شیوه شما از موهایی که در کارخانه های مختلف تولید شده اند استفاده می کنید و آنها را به موی خود اضافه می کنید.

در مزیت این موها می توان به ارزان بودنشان اشاره کرد اما معایبی نیز برای آنها وجود دارد که عبارتند از:

-در صورت مواجهه با حرارت بالا مانند سشوار و اتوی مو احتمال تخریب و ذوب بالایی دارند

-شما نمی دانید در تولید و نگهداری آنها چقدر بهداشتی عمل شده است

-عمر کمتری نسبت به موهای طبیعی دارند

-نیازمند مراقبت بسیار هستند

 

تفاوت های اکستنشن طبیعی و مصنوعی

اما هنگامی که شما بخواهید از موی طبیعی برای اکستنشن استفاده کنید با توجه به رشد موهایتان ممکن است بین سه تا شش ماه دوام داشته باشد در حالیکه این مدت زمان در صورت استفاده از موهای مصنوعی حدود سه تا چهار ماه خواهد بود.

در استفاده از موی مصنوعی شما نهایتا می توانید تا 30 سانتی متر به قد موهایتان اضافه کنید چرا که بیش ازاین حجم وزنی سنگین خواهد داشت و موجب آسیب دیدگی ریشه مو و پوست سر شما می شود.

انواع روش های اکستنشن 

از نظر شیوه اتصال موهای اضافه به موی فرد نیز راهکارهای متعددی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

1-اکستنشن طبیعی: موی طبیعی فرد دیگری که موی خود را کوتاه کرده استفاده می کنید تا آن را بین موهای خودتان وصل کنید.

2-میکرولینک: در این شیوه موی اضافه به سر فرد وصل می شود که ممکن است بعد از مدتی هم شل شود و هر چند هفته یکبار نیاز به سفت کردن دارد. در این حالت شما میتوانید برای مدتی طولانی از اکستنشن استفاده کنید.

3-چسب:مدیریت این شیوه راحت تر از انواع دیگر است زیرا با چسب موهای اضافه را به موهای خود شما خواهند چسباند.اگر شانس داشته باشید و به این چسب ها حساسیت نداشته باشید باید بعد از مدتی این موها را جدا کنید.

4-دوختن: در این شیوه ابتدا باید موی فرد بافته شده و سپس موهای اضافه به موی بافته شده اضافه شود. این کار اگرچه کمی زمان بر تر از شیوه های دیگر است اما نتیجه بهتری خواهد داشت.

5- اکستنشن بوند: اضافه کردن موها با استفاده از چسب های مختلف و کراتین است و برای انجام آن از اتوی مو استفاده می شود. این شیوه نسبت به روش های دیگر ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

آیا اکستنشن باعث آسیب به موی فرد می شود؟

بسیاری مواقع و به ویژه برای تبلیغ گفته می شود اکستنشن هیچ آسیبی به موها نمیزند اما واقعیت این است که پزشکان نظر متفاوتی دارند و بر مضرات این شیوه برای پوست و موی سر تاکید میکنند.

آنها می گویند این شیوه ممکن است باعث ریزش موی شدید شود هرچند که این امر به جنس موی فرد نیز بستگی دارد اما در نهایت سفت بستن موها که در اکستنشن نیز اتفاق می افتد از مواردی است که باعث آسیب دیدن فولیکول مو می شود.

  

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید