11:10 , 1401/4/11
کد خبر: 000013944
بازدید: 1212
انواع مختلف دیوارپوش‌ها+تصاویر

این روزها حساسیت و علاقمندی نسبت به طراحی دکوراسیون داخلی گسترش قابل توجهی داشته و یکی از راهکارهای جذاب در این حوزه استفاده از دیوارپوش هاست.

به گزارش خبرنگار مد و استایل ایونا، دیوارها عمدتا به عنوان راهکاری برای جداسازی بخش های مختلف ساختمان در نظر گرفته می شدند اما در معماری مدرن از این فضا به عنوان بخشی از دکوراسیون استفاده می شود. بر این اساس ممکن است در ساختمان های نوساز یا ساختمان هایی که بازسازی می شوند، ظاهر متفاوتی برای دیوارها در نظر گرفته شود. دیوارپوش ها از جمله این طرح ها هستند.

دیوارپوش چیست؟

دیوارپوش را میتوان راهکار یا وسیله ای برای شخصیت بخشی به محیط داخل ساختمان هستند.البته شاید این نام برای بسیاری ناآشنا باشد اما قطعا همه ما با کاغذ دیواری سر و کار داشته ایم.می شود گفت کاغذدیواری هم نوعی دیوارپوش است و دراین سالها تنوع بیشتری در بازار  حاکم شده و با توجه به گستردگی انواع این محصولات از عنوان کلی دیوارپوش برای آنها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:8 پیشنهاد برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک 

انواع دیوارپوش

دیوارپوش ها بر اساس جنسی که دارند و موادی که در آنها استفاده شده به انواع متعددی تقسیم می شوند. طبیعی است که هر یک از این انواع بر اساس ویژگی هایی که دارد میتواند شرایطی جدید در طراحی شما ایجاد کند. برخی از انواع دیوارپوش عبارت است از:

-چوبی: 

دیوار پوش طبیعی - خرید انواع روکش های چوبی و فینگر جوینت در طبیعت جعفری

 این جنس دیوارپوش ها به شما حس آرامش و به نوعی حضور در طبیعت را می دهد که برای ساخت این دیوارپوش ها ممکن است از چوب یا لمینت استفاده شده باشد.

-سه بعدی: 

سوالات متداول دیوارپوش سه بعدی mdf | مدرن تجارت

این مدل که بسیار مورد توجه است، معمولا با نورپردازی جذابیت بیشتری پیدا میکند و نصب آن نیز به قدری ساده است که حتی خود شما می توانید آن را نصب کنید.

- سنگی: 

از این مدل معمولا تنها برای قسمت هایی خاص از دیوار استفاده می شود و نه تمام آن و شاید بیشتر برای فضایی که پشت تلویزیون یا شومینه قرار میگیرد از این مدل استفاده شود.

- شیشه ای:

دیوارکوب یا دیوارپوش چیست؟ [قیمت + خرید + تمامی اطلاعات] | مدرن تجارت

این محصولات در عین سادگی جذابیت خاص خود را دارند و می شود از آنها به صورت ترکیبی با انواع دیگر دیوارپوش ها استفاده کرد. نصب این دسته از دیوارپوش ها نیز به نسبت ساده است. نکته جالب دیگر آنکه معمولا این دسته از دیوارپوش ها ضد ضربه بوده و  بابت شکستن آنها جای نگرانی وجود ندارد.

-آجری:

دیوارپوش آجری در دکوراسیون داخلی - دانشنامه ساخت و ساز آریا

این دسته از دیوارپوش ها نیز معمولا به صورت تک دیوار و بیشتر برای فضاهایی مانند پشت تلویزیون یا شومینه استفاده می شوند. این جنس از دیوارپوش را شاید بتوان مربوط به سبک معماری مدرن دانست که در فضاهای عمومی نیز استفاده از آن به نسبت رایج است.

-چرمی:

دیوار پوش چرمی مدل Diamond - کناف دکوراسیون پانل چرمی، پانل سه بعدی چرمی

نوع دیگری از دیوارپوش ها هستند که در هر مکانی ائم از منازل مسکونی، هتل ها، اداره جات و غیره ممکن است قابل استفاده باشند.با توجه به جنس این مواد میشود آنها را به عنوان عایق حرارت، رطوبت یا صوت در نظر گرفت.

- آلومینیومی:

دیوارپوش قم | دیوارپوش پی وی سی، سه بعدی، چوبی و فومی در قم | نمونه کار و  قیمت

این دسته از دیوارپوش ها تا حدودی حالت صنعتی دارند و برخلاف برخی انواع دیگر نصب آنها کاری به نسبت دشوار محسوب می شود که نیازمند نصاب است.این جنس بیشتر برای محیط های مدرن و صنعتی مناسب است. از جمله ویژگی های این مواد میتوان به مواردی مانند وزن سبک آنها و قابلیت بالای آنها برای تمیز شدن اشاره کرد.

البته همان طور که اشاره شد دیوارپوش ها در حالت کلی تنوع بسیار بالایی دارند و علاوه بر مدل هایی که اشاره شد انواع دیگری از آنها مانند نمونه های ذیل نیز در بازار موجود است:
-دیوارپوش PVC
-دیوارپوش آکوستیک
-پانل های بتنی
-دیوارپوش فایبرگلاس
-دیوارپوش کاغذی یا کاغذدیواری

دیوارپوش ها برای کدام قسمت ها استفاده می شوند؟

در ارتباط با محل استفاده از دیوارپوش ها نیز ممنوعیت خاصی وجود ندارد و شما می توانید در قسمت های مختلف خانه از جمله پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، غذاخوری، راه پله ها و هر محیط دیگری که به نظرتان جذاب آمد از این وسایل استفاده کنید. البته معمولا در اکثر موارد برای اینکه این محصولات جلوه بیشتری داشته باشند بطور همزمان در تمامی دیوارهای یک ساختمان مورد استفاده قرار نمی گیرند.


           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید