08:45 , 1401/7/18
کد خبر: 000015732
بازدید: 1264
آخرین خبر وزیر ارتباطات از وضعیت واتس آپ و اینستاگرام/ ممکن است تصمیمات دیگری هم گرفته شود

وزیر ارتباطات گفت: چند روز است هیچ محدودیتی بجز دو پلتفرم آمریکایی واتس آپ و اینستاگرام بر روی اینترنت اعمال نمی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، عیسی زارع پور دلیل این موضوع را نیز ملاحظات امنیتی عنوان کرد و گفت: محدودیت هایی که طی روزهای گذشته در برخی از ساعات روز اعمال می شد و اینترنت بین الملل به دستور مقامات امنیتی محدود می شد، دو تا سه روز است برطرف شده و تنها محدودیت در این دو پلتفرم هست که تصمیم گیری درباره آنها باید در مراجع ذی صلا ح که این دستور را دادند  لحاظ شود.

وی ادامه داد: پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناسد و نقش  محوری در آشوب ها دارد و باعث ناامنی می شود طبیعتا بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور نیست و ممکن است تصمیمات دیگری نیز در رابطه با آنها گرفته شود.

وزیر ارتباطات در ادامه به بحث پیام رسان های داخلی اشاره کرد و گفت: شاید وجود پیام رسان های متعدد در کشور  نیاز و ضرورت نباشد اما نمیشود همه را یک باره کنار گذاشت. ما  برنامه مدونی را دنبال  میکنیم که اینها را کمک و حمایت کنیم.  تلاش می کنیم پیام رسان های داخلی را تقویت کنیم تا در نهایت دو تا سه پیام رسان مورد استفاده مردم قرار گیرد.  الان تمرکز ما بر پیام رسان هایی است که مورد استقبال مردم قرار گرفته و توانسته اند زیرساخت های لازم را فراهم کنند و دراین مدت هم کیفیتشان به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرد.

        

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید