09:38 , 1401/4/16
کد خبر: 000014460
بازدید: 1853
کدام مدل‌های میز تلویزیون برای خرید بهتر است ؟

اگر قصد خرید میز تلویزیون را دارید خواندن این گزارش می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید چه نکاتی را برای داشتن یک خرید خوب مورد توجه قرار دهید.

به گزارش خبرنگار مد و استایل ایونا، تلویزیون جزئی تفکیک‌ناپذیر از خانه‌هاست و بر همین اساس شما برای آن نیاز به میز هم خواهید داشت، اما چگونه می‌توان با صرف هزینه منطقی بهترین انتخاب را داشت؟

برای این منظور لازم است شما ابتدا با برخی اصول کلی آشنایی داشته باشید و بدانید برای خرید این کالا باید به چه نکاتی توجه داشته باشید.

اندازه و ارتفاع میزتلویزیون

شما باید در گام اول اندازه تلویزیون خود را در نظر بگیرید و در گام بعدی میزی متناسب با ابعاد آن در نظر بگیرید. گفته می‌شود بهتر آن است که میزتلویزیون در هر سمت 30 سانت بزرگتر از تلویزیون شما باشد. 

ارتفاع میز هم بسیار مهم است. اگر شما در منزل از مبل های بلند استفاده می‌کنید بهتر است ارتفاع میز نیز بیشتر باشد اما اگر مبل‌هایی با ارتفاع کم دارید یا ترجیح می‌دهید روی زمین بنشینید میزهای با ارتفاع کم گزینه مناسب تری برایتان خواهند بود.

محل قرارگیری میز تلویزیون

معمولا میز تلویزیون روی دیوارهای اصلی خانه و جایی قرار می‌گیرد که دید و اشراف خوبی نسبت به آن وجود داشته باشد. معمولا این میزها در فضایی پشت به نور و روبروی مبل‌ها قرار داده می‌شوند.حال شما باید با انتخاب دیوار مناسب در منزل خود، ابعاد آن را بررسی کنید تا با توجه به این ابعاد میزی را انتخاب کنید که با منزل شما همخوانی داشته باشد.

انواع میز تلویزیون

پس از بررسی ابعاد، شما باید با توجه به دکوراسیون منزل و رنگ و مدل سایر وسایل پذیرایی اقدام به خرید میزی متناسب با آنها بکنید. در این مرحله انتخاب جنس و مدل بسیار مهم می‌شود. اکنون در بازار میزهای تلویزیونی از جنس‌های مختلف موجود است که هریک از آنها کارایی خاص خود را دارند. برخی از این موارد عبارتند از:

-میزهای تلویزیون چوبی و ام دی اف

این مدل میز ظاهری بسیار زیبا داشته و معمولا برای دکوراسیون منزل و سبک‌های کلاسیک و روستایی مناسب است اما اغلب هزینه ای بالا دارد. بر همین اساس تولیدکنندگان از جنس‌های دیگری مانند ام دی اف و نئوپان نیز استفاده می‌کنند. این دسته میزها نیز ظاهری همانند چوب دارند و میتوانند از نظر اقتصادی گزینه مناسب‌تری به شمار روند.

-میزهای تلویزیون فلزی

با توجه به اینکه دکوراسیون فلزی بیشتر برای محیط های کاری و رسمی و صنعتی مناسب است شاید در خانه  این سبک از میزتلویزیون ها خیلی طرفدار زیادی نداشته باشند. البته همچنان در صورت بهره مندی از مدل های خاص و طراحی های شیک ممکن است عده ای با توجه به مقاومت و استحکام این نمونه ها مشتری آنها شوند.

میزهای تلویزیون شیشه ای

شاید زمانی که این نوع میزها تازه به بازار آمده بودند استقبال بسیار خوبی از آنها صورت گرفت اما بعدها مدل های متنوعی از این جنس وارد بازار نشد و بطور همزمان در میان نمونه های چوبی تنوع بسیار خوبی حاکم شد که این امر باعث شد میزهای چوبی بخش زیادی از مشتریان این میزها را نیز به خود اختصاص دهند. البته این تنها دلیلی نبود که استقبال از میزهای شیشه ای را کاهش داد چراکه در میان مشتریان این دسته از میزها همواره بیم شکستن میز یا آسیب دیدن آن نیز وجود داشت. از سوی دیگر قیمت تمام شده و نهایی این دسته از میزها به گونه ای بود که شاید بخش مهمی از مردم انگیزه خود برای خرید این نوع میزها را از دست می دادند. البته این دسته میزها همچنان مشتریان خاص خود را دارند اما به هرصورت شرایط به گونه ای نیست که بخواهیم بگوئیم میزهای شیشه ای هنوز از دسته پرطرفدارهای بازار هستند.

نکات کاربردی در خرید میز تلویزیون

برای خرید میز تلویزیون خوب است به چند نکته کلیدی زیر هم توجه داشته باشید:

-میزی انتخاب کنید که پایه های مستحکم داشته باشد

-اگر میز تلویزیون شیشه ای پسندیدید مراقب باشید که حتما جنس شیشه های نشکن در آن بکار رفته باشد

-اندازه خانه تان را فراموش نکنید

-اگر قرار است وسیله ای داخل میز قرار دهید، داشتن جای کافی برای آن وسایل را در نظر بگیرید

-به تناسب میزتان با سایر وسایل منزل توجه داشته باشید.

 

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید