09:31 , 1401/4/28
کد خبر: 000014553
بازدید: 1544
چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟

برای داشتن ستون فقرات سالم، انتخاب تشک باکیفیت و مناسب با تیپ بدنی خود کاملاً ضروری است و تشک مناسب باید بدون توجه به وضعیت خوابیدن، ستون فقرات را در یک خط مستقیم قرار دهد.

راهنمای خرید تشک رویال چیست؟ انواع تشک طبی کدام است؟ بهترین مدل تشک رویال کدام است؟ تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ پرفروش ترین تشک ایرانی کدام است؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، برای داشتن ستون فقرات سالم، انتخاب تشک باکیفیت و مناسب با تیپ بدنی خود کاملاً ضروری است و تشک مناسب باید بدون توجه به وضعیت خوابیدن، ستون فقرات را در یک خط مستقیم قرار دهد. به گفته متخصصان، در موقعیت هایی که در طول خواب قرار می گیریم و تغییر در نحوه خوابیدن نیز این هم ترازی را تغییر می دهد. به همین دلیل، سازگاری تخت با این تغییرات مهم است.

تشک باید به درستی از ستون فقرات حمایت کند

انتخاب تشک نه تنها برای کسانی که کمردرد مهم است. اگر کمردرد داریم باید سخت‌ترین تشک را بخریم. این ایده امروزه به طور قابل توجهی تغییر کرده است. با این حال، پذیرفته شده است که انتخاب تشک نه تنها برای کسانی که کمردرد دارند، مهم است، بلکه برای کسانی که این مشکل را ندارند نیز مهم است و باید تشکی که ستون فقرات را به درستی حمایت می کند، انتخاب شود.

در انتخاب تخت به این نکات توجه کنید!

در انتخاب تخت باید نکاتی را در نظر گرفت.«آیا ترجیح شخصی، سلیقه یا راحتی باید در اولویت باشد؟ یا اینکه خوابیدن روی تخت در فروشگاه و احساس خوبی نسبت به آن تشک، از ستون فقرات ما برای چندین سال محافظت می کند؟ چگونه تخت خود را انتخاب کنیم؟ 

تشک باید از شکل ستون فقرات شما پشتیبانی کند

تشک باید از شکل ستون فقرات شما حمایت و از آن محافظت کند: ما چیز زیادی متوجه نمی‌شویم، اما وضعیت مناسب هنگام خواب مهم است. ماهیچه ها و رباط های اطراف ستون فقرات ما نیاز به استراحت و ریکاوری در هنگام خواب دارند.

افرادی که باسن پهن دارند باید تشک های نرم تری را ترجیح دهند

اگر تشک خیلی سفت یا خیلی نرم باشد، ساختارهای اطراف ستون فقرات شما نمی توانند آرام شوند. سختی کافی باید جستجو شود که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال: افرادی که باسن پهنی دارند تشک کمی نرم‌تر را ترجیح می‌دهند و ستون فقرات خود را در یک راستا نگه می‌دارند تا از کمردرد احتمالی جلوگیری کنند. به افرادی که باسن باریک‌تری دارند توصیه می شود که تشک سفت‌تری انتخاب کنند.

تشک طبی بهتر است یا تشک فنردار؟

تشک های بدون فنر به هیچ وجه توصیه نمی شود چراکه شکل بدن را به خود میگیرد. بهترین تشک برای استفاده تشک های فنردار هستند.

تشک جدید می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد

خرید یک تشک جدید می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد. در یک مطالعه از دانشگاه ایالتی اوکلاهاما، به 62 نفر تخت جدید داده شد و به مدت 28 روز تحت نظر بودند. نشان داده شده است که تقریباً همه خواب بهتر و با کیفیتی دارند. همچنین در این تحقیق عنوان شد که تشک های ارزان قیمت بیشتر از تشک های گران قیمت باعث کمردرد می شوند. میانگین مدت استفاده از تشک های قدیمی شرکت کنندگان در مطالعه 9.5 سال بود. اگر 9 یا 10 سال است که از تشک استفاده می کنید، وقت آن رسیده است که آن را تعویض کنید.

موقعیت خواب نیز مهم است

وضعیت بالش و خوابیدن نیز برای کیفیت خواب بسیار مهم است. حتی اگر تشک مناسبی دارید، وضعیت خواب شما و بالش‌هایی که به درستی از ناحیه سر و گردن شما حمایت می‌کنند نیز برای داشتن خوابی سالم و با کیفیت مهم هستند. تشک باید بدون توجه به وضعیت خوابیدن فرد، ستون فقرات را در یک خط مستقیم نگه دارد

چند توصیه مهم برای پیدا کردن تشک مناسب

موقعیت‌هایی که در خواب می‌گیریم و نحوه دراز کشیدن ما نیز این همسویی و حمایت را تغییر می‌دهد. مهم است که تختخواب نیز با این تغییرات سازگار شود. خواب سالم برای ترشح هورمون‌هایی که در خواب عمیق ترشح می‌شوند و باعث تجدید سلول‌ها می‌شوند، بسیار مهم است و ما با قدرت و انرژی از خواب بیدار می‌شویم. برای داشتن ستون فقرات سالم باید تشکی با کیفیت و متناسب با تیپ بدنی خود انتخاب کنیم.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید