10:05 , 1401/4/8
کد خبر: 000013482
بازدید: 1358
چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟

راه حل هایی وجود دارد که می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی یا شوینده برای پاک کردن لکه های لباس های رنگی که یکی از بزرگترین مشکلات خانم هاست، استفاده کنید. با این روش ها می توانید به راحتی لکه های روی لباس های رنگی خود را پاک کنید که به خصوص روی پارچه های نخی نتایج موفقیت آمیزی می دهد.

چگونه لکه سفید کننده را از روی لباس پاک کنیم؟  لکه خون چطور پاک می شود؟ لکه روغن را چطور پاک کنم؟ بهترین پاک کننده لکه لباس کدام است؟ لکه جوهر چطور پاک می شود؟

چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟

به گزارش  پایگاه خبری نگاهی ایرانیان نیوز  Ivna، اولین کاری که می توانید در برابر لکه های لباس های رنگی یا بی رنگ انجام دهید. این است که با بیشترین سرعت ممکن عمل کنید. 

چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟
چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟

زیرا هرچه بیشتر لکه روی پارچه بماند عمیق تر می شود و تمیز کردن آن سخت می شود. هنگامی که لباس‌های شما لکه می‌شوند، بسیار مهم است که لکه را با آب بشورید. اگر نمی توانید فوراً این کار را انجام دهید یا اگر در جایی هستید که به آب دسترسی ندارید، باید در اسرع وقت لباس های خود در آب نمک خیس کنید. زیرا نگهداری پارچه لکه دار در آب به هر نحوی یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توان برای مرطوب نگه داشتن پارچه انجام داد.

 انواع لکه ها

لکه های بسیاری وجود دارد که سخت ترین لکه ها برای پاک کردن؛ شامل لکه های حاوی پروتئین است. به عنوان نمونه ای از انواع لکه های حاوی پروتئین؛ می توان خون، آبگوشت، تخم مرغ و لبنیات نام برد. از آنجایی که چنین لکه‌هایی نسبت به سایر لکه‌ها سخت‌تر خواهند بود، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

بیشتر بخوانید: اثر لباس سفید بر فشار خون

 چگونه لکه های پروتئینی را پاک کنیم؟

اول از همه، وقتی با یک لکه پروتئینی مواجه شدید، باید آن را با آب سرد بشویید. پاک کردن بیشتر لکه های پروتئینی فقط با آب سرد امکان پذیر است. باید خیلی سریع عمل کنید. استفاده از آب داغ بر روی لکه های پروتئینی بر روی لکه تاثیر منفی می گذارد و با سخت شدن کار شما، لکه را عمیق تر می کند. دلیل آن این است که پروتئین ها با قرار گرفتن در معرض گرما ساختار شیمیایی خود را تغییر می دهند. علاوه بر این، استفاده از لیمو یا سرکه برای تمیز کردن لکه های پروتئینی باعث چسبندگی بیشتر لکه می شود زیرا پروتئین را با اسید تماس می دهید.

چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟
پاک کردن لکه خون از روی لباس

 برای تمیز کردن لکه‌های پروتئینی، مالش لباس‌هایی که در آب سرد خیس کرده‌اید با صابون و سپس شستن آن‌ها در ماشین لباسشویی می‌تواند راه‌حل موثری باشد. با این حال باید در نظر داشته باشید تا زمانی که لکه پاک نشده اجازه ندهید لباس خشک شود.

 سرکه، بهترین پاک کننده لکه لباس

جدای از لکه های پروتئینی، استفاده از سرکه برای بسیاری از لکه ها یکی از بزرگترین ناجیان زنان است. به لطف سرکه می توانید با خیال راحت لکه های آب گوجه فرنگی و میوه را پاک کنید، به راحتی می توانید با لکه هایی که شما را آزار می دهد خداحافظی کنید. لباس های لک شده خود را برای مدتی زیر آب معمولی نگه دارید، کافی است آن ها را بیرون بیاورید و در آب سرکه قرار دهید و صبر کنید. همچنین می توانید با چشمان خود ببینید که سرکه به سرعت لکه های روی لباس های شما را پاک می کند. برای لکه‌های سرسخت‌تر مانند آب توت‌فرنگی، گیلاس و آلبالو، می‌توانید لباس‌های خود را به مدت 1 شب در آب و سرکه خیس کنید تا به همان تمیزی دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: حمله به «مونالیزا» با لباس مبدل و کیک!

چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟
چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟

 روشی برای پاک کردن لکه های روغنی 

پاک کردن لکه های روغن که یکی از اهداف ورود مواد شوینده به زندگی ماست را می توان به عنوان نمونه ای از سخت ترین انواع لکه ها برای پاک کردن نام برد. اگرچه امروزه بسیاری از آنزیم‌های مورد استفاده در تولید مواد شوینده به نتایج موفقیت‌آمیزی روی لکه‌های روغنی دست می‌یابند، اما می‌توان با روش‌هایی در خانه از شر لکه‌های روغن خلاص شوید. برای این کار، اول از همه، باید مانند سایر لکه ها سریع عمل کنید و بلافاصله لباس های خود را با آب داغ و صابون تمیز کنید.

چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟
چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟

هر چه دمای آب بالاتر باشد، پاک کردن لکه آسان تر خواهد بود، بنابراین حفظ درجه حرارت تا حد امکان به نفع شما خواهد بود. این روش معمولا جواب می دهد، اما برای لکه های روغنی سرسخت تر خواهد بود. پس از ریختن سرکه و جوش شیرین روی لباس‌هایی که در آب داغ خیس کرده‌اید، می‌توانید از یک مسواک برای پاک کردن لکه از روی لباس‌های خود استفاده کنید. برای لکه‌هایی که بیشتر شما را به چالش می‌کشند، میتوان از روش خیس کردن لباس‌های خود در الکل ایزوپروپیل به مدت نیم ساعت و سپس شستن معمولی آن استفاده کرد.

پاک کردن لکه چای و قهوه با نوشابه

نوشابه فقط یک نوشیدنی نیست بلکه می تواند به عنوان یک پاک کننده لباس نیز از آن استفاده کرد. استفاده از نوشابه برای پاک کردن لکه چای و قهوه می تواند موثر باشد. به این صورت که مقدار زیادی از نوشابه را روی محل لکه شده بریزید و اجازه دهید مدتی به همین صورت بماند. سپس مقداری نوشابه را روی یک پارچه تمیز ریخته و روی محل لکه دار شده بمالید. خواهید دید که لکه به تدریج در حال محو شدن است.

تغذیه مرجع
چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟

پاک کردن لکه با شیر

اسفاده از شیر برای تمیز کردن لکه ترجیح همیشگی نیست اما می تواند موثر باشد. اگر لباسی مورد علاقه تان لکه دار شده است و میخواهید خیلی سریع لکه روی لباس را پاک کنید میوانید از شیر استفاده کنید. به این صورت که محل لکه دار شده را مانند لکه جوهر یا شکلات در شیر بخیسانید و اجازه دهید یک روز کامل در شیر خیس بخورد. سپس لباس خود را با استفاده از ماشین لباس شویی بشویید. خواهید دید که لکه مورد نظر از بین رفته است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید