10:46 , 1401/4/28
کد خبر: 000014555
بازدید: 1236
چگونه  بازسازی خانه را با هزینه کم انجام دهیم؟

بازسازی خانه با خطرات و چالش های زیادی همراه است، به خصوص زمانی که صحبت از بازسازی خانه برای خانواده ها می شود. توصیه می کنیم مقاله ما را بخوانید تا نکاتی در مورد روش های هوشمندانه برای بازسازی خانه خود با بودجه کم بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بازسازی خانه با خطرات و چالش های زیادی همراه است، به خصوص زمانی که صحبت از بازسازی خانه برای خانواده ها می شود. ساختن یک خانه رویایی از خانه قدیمی خود را می توان به عنوان یک کار دشوار و ماجراجویانه دید. این یک چالش واقعی است، به خصوص زمانی که می خواهید همه آن را با بودجه کم انجام دهید. اگر برای مدت طولانی در یک خانه زندگی کرده اید، بازسازی خانه به یک نیاز اجتناب ناپذیر تبدیل می شود. پس از مدتی، درها شروع به بسته نشدن می کنند، شیرها شروع به جاری شدن می کنند و کابینت ها شروع به ریختن می کنند.

 دقیقاً مثل بقیه افراد، شما قطعاً آرزو دارید که خانه ای زیبا و بازسازی شده داشته باشید. با این حال، هزینه های بالای جایگزینی مورد انتظار ممکن است شما را از انجام این کار باز دارد. اما آیا تا به حال به روش های هوشمندانه ای برای بازسازی خانه خود با بودجه کم فکر کرده اید؟

اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، توصیه می کنیم مقاله ما را در زیر بخوانید تا نکاتی در مورد روش های هوشمندانه برای بازسازی خانه خود با بودجه کم بخوانید.

1.  ملاحظات قبل از شروع بازسازی خانه

ساده ترین بخش بازسازی خانه، اما در واقع سخت ترین بخش، برنامه ریزی است. به همین دلیل با برنامه ریزی صحیح می توانید پروژه بازسازی خانه را امضا کنید که همه چیز به خوبی پیش برود و مشکلی نداشته باشید.

هنگام ساخت برنامه نوسازی خود، قطعاً باید با یادداشت برداری و تهیه لیست، مواردی را که باید در نظر بگیرید مشخص کنید و بر اساس آن برنامه را تهیه کنید. اگر مواردی را که باید قبل از شروع بازسازی به آنها توجه کنید را دسته بندی کنیم:

1. قبل از شروع بازسازی خانه، نیازهای خانه خود را مشخص کنید و بررسی لازم را انجام دهید. دقت لازم نه تنها به شما کمک می کند تا بودجه خود را تعیین کنید، بلکه تضمین می کند که این فرآیند با کمترین دردسر کامل می شود. بعد، مدت زمان تقریبی هر کار و هزینه آن را در کنار کارهایی که در بازسازی انجام می شود، یادداشت کنید. بنابراین، شما می توانید کل مدت زمان پروژه و هزینه پروژه را راحت تر تعیین کنید.

2. متأسفانه نمی توان برای کارهای اضافی که ممکن است در بازسازی خانه ایجاد شود برنامه ریزی کرد. همچنین باید بودجه مشخصی را برای هزینه های پیش بینی نشده ای که ممکن است در حین بازسازی خانه ایجاد شود اختصاص دهید.

3. هنگامی که تحقیقات خود را قبل از بازسازی شروع می کنید، از تعداد و امکانات گزینه های خود شگفت زده خواهید شد. به عنوان مثال، می بینید که همان واحد روشنایی که در یک فروشگاه لوکس دوست دارید، با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری در فروشگاه های اینترنتی به فروش می رسد.

بنابراین، با انجام یک تحقیق خوب در بازار، خواهید دید که مواد، مبلمان و سایر لوازم جانبی که می خواهید بخرید، می تواند هزینه بسیار اقتصادی تری داشته باشد.

4. انتخاب متریال مناسب در بازسازی خانه بسیار مهم است. انتخاب متریال مناسب برای حمام، سینک و وان، انتخاب نوع و رنگ متریال مورد استفاده در آشپزخانه و حمام، تصمیماتی هستند که در آینده تفاوت زیادی در نظافت خانه ایجاد خواهند کرد.

5. ممکن است فکر کنید که می توانید به تنهایی از پس فرآیند بازسازی برآیید، اما معماران حرفه ای داخلی می توانند فرآیند بازسازی بسیار مقرون به صرفه و بدون زحمت را برای شما به خصوص در پروژه های جامع بازسازی خانه ایجاد کنند.

اگر قرار است با یک حرفه ای کار کنید، توصیه می کنیم گزینه های خود را ارزیابی کنید و تحقیقات خود را انجام دهید تا شرکتی را در منطقه خود بیابید که خواسته ها و نیازهای شما را برای خانه شما به بهترین شکل درک می کند، همانطور که در فرآیند انتخاب مواد انجام می دهید.

6. برای ارزان بودن باید از مواد بی کیفیت پرهیز کرد، بنابراین طول عمر را باید به دست آورد. هنگام بازسازی خانه خود، چندین فروشگاه یا شرکت را برای قیمت بازار برای مشاغل موجود در لیست بازسازی خود جستجو کنید.

  یادگیری بیش از یک مورد در مورد قیمت ها، مانند مواد و نیروی کار، برای شما و بودجه شما مفید خواهد بود. هدف شما باید این باشد که با مواد با کیفیت و بادوام کار کنید و بازسازی خود را با بهترین کار انجام دهید بدون اینکه به بودجه خود فشار بیاورید.

7. هنگام برنامه ریزی برای بازسازی، باید بخش های کوچک را در نظر بگیرید و در عین حال بر برنامه ریزی کل خانه برای سازماندهی موثر تمرکز کنید.

8. شما باید تمام موادی را که در طول بازسازی مورد نیاز خواهند بود، از قبل سفارش دهید. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید ماه ها برای برخی مواد منتظر بمانید، و هر روز اضافی که در یک خانه ناتمام سپری می شود می تواند طاقت فرسا باشد.

  به همین دلیل، باید برنامه ریزی کنید که در زمان بازسازی کجا و در چه شرایطی بمانید تا از اثرات منفی که ممکن است در آینده به دلیل بازسازی خانه شما رخ دهد، احتیاط کنید .

در نتیجه؛ اگر کاری که برای بازسازی منزل باید انجام شود با برنامه ریزی کاری انجام شود در زمان و بودجه صرفه جویی خواهیم کرد. به همین دلیل، هرچه برنامه ریزی تجاری بهتری انجام دهیم، بازسازی خانه طولانی تر و موفق تر خواهیم بود.

2.  مرتب سازی در بازسازی خانه چگونه باید باشد؟

پیروی از ترتیب صحیح بازسازی ها برای به حداقل رساندن کارهایی که باید انجام شود، مهم است. پس از تهیه فهرستی از نکاتی که قبل از شروع بازسازی منزل باید در نظر گرفته شود، بنا به ترتیب اولویت کاری، بازسازی منزل باید آغاز شود.

اگر می خواهید بازسازی منزل را خودتان انجام دهید، ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید.

نیازهای شما چیست؟

کدام بخش از خانه نیاز به بازسازی دارد؟

آیا باید دیوارهای خود را درست کنید؟

آیا کفپوش شما باید تجدید شود؟

آیا مشکل لوله کشی دارید؟

آیا لوله کشی تغییر می کند؟

آیا تاسیسات برقی تمدید می شود؟

آیا پریز برق به اتاق اضافه می شود؟

آیا کفپوش شما باید تجدید شود؟

آیا قطعاتی دارید که نیاز به تعویض دارند؟

همه این سوالات به شما کمک می کند تا نیازهای خود را شناسایی کنید. با توجه به سوالاتی که در بالا لیست کرده ایم، باید فهرستی از نیازها تهیه کنید و اولویت های خود را مشخص کنید و متناسب با سلیقه و بودجه دکوراسیون خود، مناسب ترین متریال ها را جستجو کنید.

  با این حال، باید فهرستی تهیه کنید تا روند بازسازی شما با کمترین مشکل تکمیل شود. در کنار کارهایی که بعدا باید انجام دهید، باید بنویسید که هر کار تقریبا چقدر طول می کشد و چقدر هزینه دارد. بنابراین، شما می توانید کل مدت زمان پروژه و هزینه پروژه را راحت تر تعیین کنید.

3.  ابتدا کار لوله کشی و تخریب را تکمیل کنید

دلهره آورترین بخش از فرآیند بازسازی کامل خانه که شما رویای آن را داشتید، مرحله تخریب است. اما برای اینکه فرآیند با کمترین مشکل به پایان برسد، ابتدا باید کارهایی که شکسته و ریخته شده و نیاز به نگهداری و تعمیر دارند، انجام شود. کارهای تزئینی باید رتبه دوم در بازسازی خانه باشد.

کاشی ها و دیوارها هنگام نصب برق و لوله کشی باید شکسته شوند. اگر قبل از نصب کار رنگ آمیزی را انجام دهید، تمام هزینه های شما برای رنگ آمیزی و سفید کاری به هدر می رود.

به خصوص قبل از نصب برق، برنامه ریزی کنید که وسایل شما به کجا برود. بنابراین، پس از قرار دادن تلویزیون، استریو یا لامپ، دیگر نگران جستجوی سوکت نخواهید بود. علاوه بر این، عبور دادن کابل ها به گونه ای که از پشت دیوار قابل رویت نباشد، ظاهر زیبایی به خانه شما می بخشد.

4.  بازسازی و روکش دیوار

از آنجایی که دیوارهای خانه یکی از آلوده‌ترین و فرسوده‌ترین مکان‌ها در محل زندگی شما هستند، مهم‌ترین جزئیاتی هستند که خانه‌تان را قدیمی می‌کنند و در ابتدا نظر شما را به خود جلب می‌کنند.

رنگ شکسته، رنگ پریده، دیوارهای گچی ترک خورده خانه شما را در فضایی تاریک قرار می دهد و از ارزش خانه شما می کاهد.

 بنابراین، حتی اگر فقط دیوارهای یک خانه قدیمی را بازسازی کنید و آن را به آرامی رنگ آمیزی کنید، بلافاصله خواهید دید که تغییر چشمگیری پیدا کرده است.

توصیه ما به شما این است که از بهترین مواد با کیفیت و متناسب با نیاز و سلیقه خود استفاده کنید تا پوشش ها زیبا، ماندگار و دائمی باشند.

5.  خانه را عایق بندی کنید

برای اینکه بعد از انجام کلیه کارهای بازسازی منزل خود با غافلگیری های آزاردهنده مانند نشتی آب یا مشکلات گرمایشی مواجه نشوید، پس از اتمام تعمیر لوله کشی خانه را عایق آب و حرارت کنید.

ضمناً اگر ساختمان شما روکش بیرونی برای عایق کاری حرارتی ندارد و مطمئن هستید که در آینده نزدیک این کار انجام نخواهد شد، می توانید تا زمانی که بازسازی را شروع کرده اید، عایق کاری داخلی را انجام دهید. فقط دیوارهای خارجی، ستون ها و تیرها را عایق بندی کنید.

6.  بازسازی آشپزخانه و حمام را کامل کنید

در مقایسه با آشپزخانه و حمام، اتاق نشیمن و سایر اتاق ها، وظایف سخت تری مانند تهیه زهکشی دستگاه در آشپزخانه و حمام، کاشی و سرامیک و نصب کانتر دارد.  بنابراین پس از انجام لوله کشی، ابتدا کارهایی که کف و دیوارها را آلوده می کنند، تکمیل کنید. سپس می توانید به کارهایی مانند استفاده از دیوار خشک، رنگ سفید، کفپوش و پوشش دیوار بروید.

7.  نوسازی طبقات

بله، زمان اجرای کفپوش جدید فرا رسیده است که در طول بازسازی کامل خانه صبورانه منتظر آن بوده اید. توصیه می کنیم ابتدا کمی تحقیق کنید. پس از یافتن پاسخ سوالات خود از جمله اینکه پارکت بهتر است یا سنگ مرمر، کدام یک از انواع پارکت مفیدتر است، انتخاب خود را انجام دهید.

  اگر کف شما سنگ مرمر است، ساخت پارکت روی آن مشکلی ندارد. با این حال، اگر پارکت قبلی شما قدیمی است یا در برابر آب مقاوم نیست، برداشتن کامل آن و سپس تجدید آن می تواند از نظر کار هزینه بر باشد.

8.  نوسازی درب و پنجره

اگر درب شما واقعا غیر قابل استفاده است، توصیه می کنیم آن را به طور کامل تعویض کنید. اما اگر مشکل فقط در دستگیره یا چهارچوب در باشد، یک تغییر کوچک ممکن است کار را انجام دهد. اگر پنجره ها قدیمی باشند از نظر عایق حرارتی مشکل ایجاد می کند. شما می توانید مدل های پی وی سی را برای عایق حرارتی انتخاب کنید، اما باید بدانید که همه مدل ها یکسان نیستند. برای مثال پنجره درب کشویی از نظر عایق حرارتی چندان کاربردی ندارد.

9.  کار تکمیل را برای بعد بگذارید

ابتدا کارهای خشن را انجام دهید. سپس کار را مانند استفاده از دیوار خشک یا رنگ و سفید کاری انجام دهید. کاغذ دیواری یکی از آخرین برنامه هایی است که باید انجام دهید. پس از اتمام رنگ و سفید کاری، می توانید وسایل جدید خود را در منزل خود قرار دهید.

بعد از بازسازی خانه می توانید اشیایی بسازید که با دستکاری های کوچک حال و هوای متفاوتی به خانه شما ببخشد. اگر شما یکی از کسانی هستید که دوست دارید اقلام قدیمی را ارزیابی کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید