04:59 , 1401/5/12
کد خبر: 000014706
بازدید: 1294
چند ترفند موبایلی جذاب برای گوشی های اندروید

گوشی های هوشمند دارای قابلیت های بسیاری هستند که خیلی از آنها ممکن است از چشم کاربران این گوشی ها دور مانده باشند. در این گزارش 7 ترفند کارآمد گوشی های اندروید را معرفی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، برای گوشی هایی که سیستم عامل اندروید دارند ترفندهای بسیاری وجود دارد که این ترفندها می توانند مسائل بسیاری را در بر بگیرند که گاه دغدغه شماست. مثلا همه ما زمانی که گوشی تلفن همراه خود را در اختیار فرد دیگری قرار می دهیم بدمان نمی آید دسترسی او محدود بوده و به تمام اطلاعات گوشی ما دسترسی نداشته باشد. برای تمام این موارد ترفندهایی وجود دارد که در ادامه 7 مورد آنها را بررسی کرده ایم.

1-صرفه جویی در مصرف باتری

یکی از مهمترین مشکلاتی که همه با گوشی های هوشمند دارند تمام شدن باتری یا اصطلاحا شارژ خالی کردن آنهاست. برای اینکه در این زمینه شارژ شما بیشتر دوام بیاورد می توانید از یکی از قابلیت های مخفی کمک بگیرید. البته این امکان شاید در تمام گوشی های اندرویدی نباشد اما اغلب محصولات سامسونگ این ویژگی را دارند. اگر شما برای پس زمینه خود تصویری تاریک یا مشکی انتخاب کنید، قابلیتی که برای پرنور شدن پیکسل ها وجود دارد به طور خودکار خاموش می شود و به همین سادگی شارژ گوشی شما خیلی بیشتر از قبل باقی می ماند.

2-کنترل از راه دور

این ترس برای همه ما وجود دارد که در صورت مفقود یا دزدیده شدن گوشی تلفن همراه مان چگونه می توانیم به اطلاعات آن دسترسی داشته باشیم. برای این کار کافی است به این سه قسمت مراجعه کنید:

-Settings 

 -Security

-Device administrators

در مرحله بعدی باید روی گزینه  Remotely locate this device رفته و برای گزینه Allow remote lock and erase علامت بزنید.

با همین ترفند ساده می توانید گوشی خود را پیدا کرده و بدون ازدست دادن اطلاعات آن را بلاک کنید.

3-خالی کردن حافظه

زمانی که حافظه گوشی ما پر می شود ممکن است در گام اول به سراغ پاک کردن برخی نرم افزارها برویم اما شاید پاک کردن برنامه هایی که کمتر از آنها استفاده می کنید بهترین راه نباشد. زمانی که شما در برنامه هایی مانند اینستاگرام مشغول هستید تمام تصاویر و فیلم هایی که می بینید به نوعی روی گوشی شما ذخیره شده و جای بسیاری می گیرند. برای خالی کردن این فضا کافی است به قسمت My Files  و حافظه داخلی گوشی وارد شوید و با انتخاب گزینه اندروید روی این قسمت ها بروید:

- Data

- com.instagram.android

- cache

4- حالت مهمان (Guest Mode)

اگر بخواهید برای مدتی کوتاه گوشی خود را دست فرد دیگری بدهید اما مایل باشید او امکان دسترسی به تمام اطلاعات شما را نداشته باشد می توانید از این قابلیت کمک بگیرید. برای این کار کافی است صفحه نمایش خود را با دو انگشت،  از بالا به پایین بکشید . آیکون کاربر را در بالا، سمت راست صفحه انتخاب کنید. آیکون افزودن مهمان یا Add guest ظاهر می‌شود و از اینجاست که شما می‌توانید تعیین کنید کدام قابلیت‌ها برای شخص مهمان، فعال و در دسترس باشد.

5- یک کد کاربردی

اگر شما بخواهید به شماره سریال یا کد IMEI خود را به دست بیاورید کافی است این کد را امتحان کنید. این شیوه بخصوص زمانی که شما قصد دارید یک گوشی دست دوم خریداری کنید به شما کمک می کند بتوانید مطمئن شوید که جعبه ای که ارائه می شود متعلق به همان گوشی است.

6-راهکاری برای بررسی سخت افزاری گوشی

اگر می خواهید بدانید قطعات مختلف گوشی شما چه اندازه سالم هستند می توانید کد #*0#* را شماره گیری کنید برنامه ای ظاهر می شود که به شما اجازه می دهد قطعات گوشی خود را ارزیابی کنید. این قطعات از اسپیکر شروع می شود و به موارد دیگری مانند صفحه لمسی و دیگر قسمت ها نیز می رسد.

7-تبدیل متن به گفتار

از دیگر ترفندهایی که می توان در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار داد شنیدن به جای خواندن است. در این شیوه مثلا شما می توانید یک مقاله را به جای خواندن گوش کنید. البته ممکن است این شیوه برای زبان هایی  مثل فارسی کمی با لهجه متفاوت پخش شود اما به هرحال خالی از لطف نیست. برای این کار کافی است مسیر زیر را طی کنید و گزینه سوم را فعال کنید. غیر فعال کردن این حالت نیز با حذف تیک گزینه سوم اتفاق می افتد:

1-Settings

2-Accessibility

3-Text-to-Speech Output

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید