09:46 , 1401/8/1
کد خبر: 000016115
بازدید: 1270
چرا مجلس وزیر صمت را استیضاح کرد؟

یک نماینده مجلس وضعیت بازار خودرو را یکی از اصلی ترین دلایل استیضاح فاطمی امین برشمرد.

به گزارش خبرنگار مجلس ایونا، طی هفته های گذشته اخباری مبنی بر استیضاح وزیر صمت از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد اما در خصوص اینکه چرا این عضو کابینه باید برای پاسخگویی راهی مجلس شود یکی از نمایندگان توضیحاتی ارائه کرده است.

احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: در زمان رای اعتماد این وزیر به مجلس قول داده بود که ظرف مدت شش ماه بازار خودرو را ساماندهی خواهد کرد، این اتفاق رخ نداده و ما برای پاسخ دادن به مطالبات مردم باید ابزارهای نظارتی خود را مورد استفاده قرار دهیم.

این نماینده که از جمله امضاکنندگان استیضاح وزیر صمت بوده؛ همچنین اظهار کرد: قبل از اینکه بحث استیضاح مطرح شود رایزنی هایی صورت گرفته و جلساتی هم برگزار می شود تا مسائل و مشکلات مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و شخص وزیر باید قادر باشد به این سئوالات پاسخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از نمایندگان به دنبال طرح خواسته های شخصی به این استیضاح رای نداده اند، گفت: وقتی نمایندگان به وعده هایی که داده اند پایبند نیستند مجلس چاره ای نخواهد داشت جز آنکه از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

مرادی ساماندهی بازار خودرو را از مطالبات جدی مردم و نمایندگان دانست و اظهار کرد: وزیر صمت به هنگام رای اعتماد وعده داده بود که ساماندهی بازار خودرو طی شش ماه صورت می گیرد اما این اتفاق نیفتاد و حال همین یک مورد کافی است تا بحث استیضاح او مطرح شود. البته به غیر از این موضوع موارد دیگری نیز برای طرح این استیضاح وجود داشته است به عنوان مثال برخی نمایندگان هم از عدم توجه به صنایع و زیر مجموعه های آنها گلایه دارند.

 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید