09:04 , 1401/6/7
کد خبر: 000015015
بازدید: 1335
پوست چرب را با این غذاها درمان کنید

در این مطلب به سوال مهم «افرادی که پوست های چرب دارند چه چیزهایی باید بخورند و از چه چیزهایی باید اجتناب کنند؟» پاسخ داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، مراقبت منظم و صحیح از پوست برای سلامت پوست ما بسیار مهم است. با این حال، باید بگوییم که این به تنهایی کافی نیست. زیرا عوامل زیادی بر سلامت پوست و ظاهر پوست ما تأثیر می گذارد. اختلالات هورمونی، سوء تغذیه، سبک زندگی نامنظم، عوامل ژنتیکی و استرس نه تنها بر اندام های داخلی، بلکه بر پوست ما نیز تأثیر می گذارد.

افراد دارای پوست چرب چگونه باید تغذیه شوند؟

غذاهای پروبیوتیک مصرف کنید

غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین انتخاب کنید

مصرف روی را افزایش دهید

غذاهای غنی از ویتامین A بخورید

هر روز از غذاهای حاوی ویتامین C استفاده کنید

از مصرف غذاهای بسیار چرب خودداری کنید

قند فرآوری شده را حذف کنید

محدود کردن مصرف شیر و فرآورده های لبنی

مصرف کافئین را کاهش دهید

از نوشیدن آب غافل نشوید

پوست چرب را با این غذاها درمان کنید

هر نوع پوستی مشکلات خاص خودش را دارد. به عنوان مثال، پوست خشک بیشتر مستعد ایجاد چین و چروک است. افرادی که دارای پوست حساس هستند از قرمزی و سوزش روی پوست خود شکایت دارند. مهمترین مشکلات افراد دارای پوست چرب، جوش است. نوع پوست چرب مستعد جوش و آکنه است.

غدد چربی در بدن چربی تولید می کنند و به عبارت دیگر ترشحی به نام سبوم تولید می کنند. در افراد با نوع پوست چرب، غدد چربی بیش از حد کار می کنند. بنابراین ظاهری چرب روی سطح پوست ایجاد می شود. سبوم به مرور زمان منافذ را می بندد و راه را برای ایجاد آکنه و جوش هموار می کند.

افراد با نوع پوست چرب برای حفظ تعادل چربی در پوست باید محصولات آرایشی مناسب خود را انتخاب کنند. با این حال، برخی از غذاها نیز برای افزایش تولید چربی شناخته شده اند. پس چگونه باید پوست چرب را خشک کرد، کسانی که پوست چرب دارند از خوردن چه غذاهایی باید پرهیز کنند؟ 

بهترین نکات تغذیه ای برای پوست های چرب

وقتی صحبت از سلامت پوست می شود، یادآوری دوباره غذاهای دوستدار پوست مفید است. زیرا آنچه می خوریم مستقیماً بر سلامت عمومی و سپس سلامت پوست ما تأثیر می گذارد. هرگز فراموش نکنید که سلامت پوست اطلاعاتی در مورد سلامت عمومی بدن می دهد!

بسیاری از افراد مشاهده کرده‌اند که با مصرف بیش از حد مواد غذایی خاص، مشکلاتی مانند جوش‌های سرسیاه، جوش یا آکنه روی پوستشان افزایش پیدا می کند. بنابراین کسانی که پوست چرب دارند باید از چه تغذیه ای استفاده کنند؟ جواب این سوال را با هم ببینیم!

1) غذاهای پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها در راس توصیه های ما هستند که می توانند راه حلی برای پوست های چرب باشند.

پروبیوتیک ها برای روده بسیار مفید هستند.

پروبیوتیک ها که برای تقویت ایمنی شناخته شده اند، بروز جوش را در پوست چرب کاهش می دهند.

کفیر، بوزا، ماست خانگی، دوغ، کنگر فرنگی، بادام، فندق، پیاز، سیر، موز و سیب غذاهای غنی از پروبیوتیک هستند.

پوست چرب را با این غذاها درمان کنید

2) غذاهای با شاخص گلیسمی پایین را انتخاب کنید

غذاهای با شاخص گلیسمی بالا باعث افزایش ناگهانی قند خون می شوند.

افزایش ناگهانی قند خون باعث تحریک انسولین می شود. این وضعیت می تواند راه را برای شکل گیری آکنه هموار کند.

غذاهایی مانند شکر، آرد سفید، سیب زمینی و برنج غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا هستند.

نان های سبوس دار، سبزیجات و حبوبات بهترین نمونه از غذاهای با شاخص گلیسمی پایین هستند.

اگر کسانی هستند که می پرسند با پوست چرب چه بخوریم، توصیه ما غذاهای با شاخص گلیسمی پایین. است به ویژه توصیه می کنیم آرد سفید، برنج، سیب زمینی و شکر را از زندگی خود حذف کنید و به سراغ غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین بروید.

3) مصرف روی را افزایش دهید

افرادی که پوست چرب دارند چگونه باید غذا بخورند؟ تحقیقات نشان می دهد که؛ غذاهای حاوی روی می توانند از ایجاد آکنه جلوگیری کنند. به لطف فواید مثبتی که روی پوست دارد، روی نیز در رادار صنعت آرایشی و بهداشتی قرار دارد. اگر پوست چرب و همچنین مشکلات جوش و آکنه دارید، باید کمی بیشتر غذاهای حاوی روی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 کدام غذاها حاوی روی هستند؟

ماهی، قارچ، آجیل و سویا منابع خوبی از روی هستند.

پوست چرب را با این غذاها درمان کنید

4) از یک رژیم غذایی غنی از ویتامین A استفاده کنید

ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است. می توان گفت غذاهای حاوی این ویتامین، غذاهای دوستدار پوست هستند.

بنابراین غذاهای غنی از ویتامین A کدامند؟ هویج، اسفناج، تمشک، زغال اخته و کلم پیچ غذاهای غنی از ویتامین A هستند. می توانید در رژیم غذایی خود جای بیشتری برای این غذاها ایجاد کنید.

5) از غذاهای حاوی ویتامین C استفاده کنید

ویتامین C نوش داروست. درست مانند ویتامین A، می توان گفت که غذاهای حاوی ویتامین C دوستدار پوست هستند. و می توانند برای کنترل پوست چرب نیز مفید باشند.

پوست چرب را با این غذاها درمان کنید

کدام غذاها حاوی ویتامین C هستند؟

همه مرکبات، توت فرنگی، فلفل قرمز و سبز غذاهای غنی از ویتامین C هستند. ویتامین C که منبع قوی آنتی اکسیدان است، وقتی به طور منظم وارد بدن شود، از تعادل چربی پوست محافظت می کند. به پوست رطوبت می دهد. پوست را تغذیه می کند و آن را شاداب تر و صاف تر نشان می دهد.

6) از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنید

یکی از مضرات مصرف چربی های اشباع شده این است که باعث افزایش تولید سبوم در بدن می شود. وقتی تولید سبوم افزایش یابد، پوست چرب می شود. این وضعیت راه را برای ایجاد آکنه و سیاهی هموار می کند. افراد دارای پوست چرب باید به جای چربی های اشباع شده به چربی های سالم مانند روغن زیتون روی آورند. به عنوان یک روش پخت، باید به جای سرخ کردن، روش های آب پز، کبابی را ترجیح داد.

۷) شکر فرآوری شده را حذف کنید

شکر فرآوری شده، به عبارت دیگر، شکر تصفیه شده برای سلامتی ما بسیار مضر است. محصولات بسته بندی شده، به ویژه آنهایی که در بازار به فروش می رسند، حاوی شکر بسیار فرآوری شده و افزودنی های زیادی هستند. این محصولات برای سلامت پوست ما نیز مضر هستند. زیرا شکر فرآوری شده می تواند باعث ایجاد جوش و آکنه به خصوص در پوست های چرب شود.

اگر پوست چرب دارید نمی توانید از شکلات، ویفر، چیپس و ... استفاده کنید. شما باید مراقب باشید که از غذاهایی به نام غذاهای ناسالم دوری کنید. توصیه می کنیم به جای آن میان وعده های سالم را انتخاب کنید.

پوست چرب را با این غذاها درمان کنید

8) مصرف شیر و فرآورده های لبنی را محدود کنید

لاکتوز موجود در شیر و محصولات لبنی توسط برخی افراد قابل هضم نیست. اگرچه از نظر علمی ثابت نشده است، تصور می شود که عدم تحمل لاکتوز می تواند باعث آکنه شود. با مشاهده خود می توانید متوجه شوید که شیر و محصولات لبنی چگونه بر پوست و حتی بدن شما تأثیر می گذارد. اگر فکر می کنید که به لاکتوز حساسیت ندارید. می توانید مصرف شیر و محصولات لبنی خود را محدود کنید یا شیر بدون لاکتوز را امتحان کنید.

۹) مصرف کافئین را کاهش دهید

کافئین باعث می شود آب سریعتر از بدن دفع شود. این به معنای از دست دادن رطوبت برای پوست است. مصرف بیش از حد چای، قهوه و غیره مصرف نوشیدنی های کافئین دار باعث خشک شدن پوست و از بین رفتن تعادل چربی می شود. اگر پوست چرب دارید، توصیه می کنیم مصرف چای و قهوه خود را محدود کنید.

پوست چرب را با این غذاها درمان کنید

10) از نوشیدن آب غافل نشوید

اول از همه باید به کسانی که می گویند با پوست چرب چه کنیم بگوییم: رساندن آب مورد نیاز بدن بهترین کاری است که می توانید هم برای پوست و هم برای سلامت کلی خود انجام دهید. پوست افرادی که آب زیادی می نوشند رطوبت مورد نیاز خود را دریافت می کند. به این ترتیب تولید سبوم متعادل می شود. بنابراین از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می شود. اگر پوست چرب دارید، نوشیدن 1.5-2 لیتر آب در روز را به عادت تبدیل کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید