16:35 , 1401/9/14
کد خبر: 000016978
بازدید: 2030
ولنتاین ۱۴۰۱ کی است؟ تاریخچه ولنتاین چیست/ هدیه پیشنهادی برای ولنتاین

میلیون ها نفر از سراسر جهان روز ولنتاین را با همسر، دوست یا معشوقه زندگی شان جشن میگیرند. روز ولنتاین چه روزی است؟ تاریخچه روز ولنتاین چیست؟

ولنتاین چه روزی است؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، تاریخچه روز ولنتاین به قرن سوم پس از میلاد برمی گردد. در این روز خاص، زوج‌ها معمولاً با ارسال پیام برای یکدیگر یا دریافت هدایایی غافلگیرکننده جشن می‌گیرند.

روز ولنتاین چندم و چند شنبه است؟

روز ولنتاین در روز سه شنبه 14 فوریه 2023 است. روز ولنتاین در تقویم رسمی ایران مصادف با سه شنبه 25 بهمن ماه 1401 است.

در روز ولنتاین چه کار می کنند؟

روز ولنتاین یک روز خاص است که در بسیاری از کشورها در 14 فوریه هر سال جشن گرفته می شود. این روز به عنوان یک روز خاص ادامه دارد که عاشقان هدیه می گیرند و برای یکدیگر کارت می فرستند. شما می توانید با هدیه روز ولنتاین در 14 فوریه عزیز خود را خوشحال کنید.

پیشنهادات هدیه روز ولنتاین برای پسر

– ست پیراهن و کراوات

- کنسول بازی

- کفش

– بالش یا لیوانی که نام روی آن نوشته شده باشد

– خودکار

– عطر و لوازم آرایشی مشابه

– پلیور دستبافت

- پیراهن یا محصول تیمی که آنها حمایت می کنند

پیشنهادات هدیه روز ولنتاین برای دختر

– انگشتر الماس

– گردنبند نقره یا طلا

- عطر

- یک لباس شیک

- کفش

– بسته بندی شکلات

- کیف

– نقاشی با تصویر خود

- گل

- ماگ با اسم او

تاریخچه روز ولنتاین

تاریخچه روز ولنتاین بر اساس عروسی های مخفیانه سنت ولنتاین در قرن سوم است. در قرن سوم امپراتور روم کلودیوس دوم برای تقویت ارتش خود مردان جوان را از ازدواج منع کرد. بر اساس شایعات، سنت ولنتاین که مخالف این ممنوعیت بود، با ترتیب دادن ازدواج مخفیانه به ازدواج جوانان و کمک به آنها ادامه داد. سنت ولنتاین که تاوان این خیانت را با جان خود پرداخت. او در 14 فوریه سال 270 اعدام شد. به همین دلیل، روز ولنتاین هر سال در 14 فوریه برگزار می شود.

رویداد دیگری که آغاز روز ولنتاین فرض می شود. بر اساس اعتقاد کلیسای کاتولیک رومی، این روز به عنوان یک روز جشن به نام روحانی به نام ولنتاین ظهور کرد. به همین دلیل در برخی از جوامع به «روز سنت ولنتاین» (به انگلیسی: St. Valentine's Day) معروف است. کلمه ولنتاین نیز در تمدن های غربی به معنای معشوق به کار می رود.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید