18:18 , 1402/12/29
کد خبر: 000043678
بازدید: 1835
وضعیت آب و هوای کشور در اولین هفته عید نوروز ۱۴۰۳

وضعیت آب و هوای کشور در اولین هفته عید نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد. جزئیات تکمیلی را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا به نقل از باغستان نیوز، وضعیت آب و هوای کشور در اولین هفته عید نوروز ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

با توجه به گزارش‌های ارائه شده توسط سازمان هواشناسی، از امروز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری، در اکثر استان‌های کشور، احتمال بارش باران و رعدوبرق وجود دارد که به دلیل فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور اتفاق خواهد افتاد. بر اساس گزارش منتشرشده توسط باغستان نیوز از سایت ایرنا، این بارش‌ها شامل مناطق شمال غربی، غربی، جنوب غربی، جنوبی و مرکزی کشور، همچنین استان‌های ساحلی خزر، قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی نقاط یزد و کرمان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

ضمناً در برخی مناطق، همچون مناطق گرد و خاک، تگرگ و برف نیز به احتمال زیاد ایجاد خواهد شد. شدت بارش در برخی استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه و نیمه شمالی استان‌های فارس و بوشهر به ویژه بیشتر خواهد بود.

چهارشنبه نیز در اکثر نقاط کشور، به جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب غرب و خوزستان، در بازه‌های زمانی مختلف از روز، احتمال بارش باران وجود دارد. شدت این بارش‌ها چهارشنبه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و برخی نقاط دیگر از استان‌های فارس و کرمان بیشتر خواهد بود.

پنجشنبه نیز بارش‌های پراکنده در مناطق شمال شرق کشور رخ خواهند داد و سپس سامانه بارشی از محدوده کشور خارج می‌شود.

در روز جمعه با ورود یک موج بارشی جدید به نواحی شمال غربی، غربی، جنوب غربی، جنوبی دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در روز شنبه در مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش‌های جدیدی پیش‌بینی می‌شود، در حالی که خلیج فارس تا روز جمعه و دریای خزر تا روز پنجشنبه مواج است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید