20:57 , 1402/3/20
کد خبر: 000026324
بازدید: 1186
واریز یارانه کمک معیشتی خرداد ماه

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۸ مربوط به خرداد ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ خرداد ماه قابل برداشت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، به گفته سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ خرداد ماه قابل برداشت است.

در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب آنان واریز خواهد شد.

اگر سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

همچنین، اگر سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام کرده باشند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کرده اند، اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب سرپرستان کسر خواهد شد.

در بخش دیگری از اطلاعیه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره جاماندگان و ثبت‌نامی‌های جدید گفته شده که سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه خرداد ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه به دلیل عدم ارائه مدارک مورد نیاز یا دلایل دیگری، تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور، وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند.

در نهایت، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به سرپرستان خانوارها توصیه کرده که در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی، به شماره تلفن ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و یا به سایت سازمان به آدرس www.samandehi.ir مراجعه کنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید