11:34 , 1402/12/20
کد خبر: 000043063
بازدید: 1420
واریز عیدی 2 میلیونی دولت به حساب همه

مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران گفت: توزیع بسته معیشتی تا الان پنج هزار خانواده پایش شده است هر بسته دو میلیون تومان شامل ارزاق ماه مبارک رمضان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا به نقل از برنا، مصطفی زیبایی نژاد، مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران، از برگزاری دهکده رمضان در ۴ پهنه خبر داد و اعلام کرد: "این اقدام، در فرهنگسرای خاوران، بوستان لاله، اراضی عباس اباد و برج میلاد برگزار می‌شود. همچنین، این اقدام در ٢٢ منطقه شهر هم اجرا خواهد شد."

وی بیان کرد: "همه برنامه‌ها با رویکرد خانواده محوری است و در این زمینه برنامه‌ریزی شده است."

زیبایی نژاد به برنامه های شهرداری برای روزه اولی ها اشاره کرد و تصریح کرد: امسال هم در این زمینه برنامه داریم و یک نماهنگ هم برگزار خواهد شد. 

وی به برنامه شهرداری برای میلاد امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: برای اکثر مناسبت ها برنامه داریم و برای روز قدس هم برنامه ویژه ای داریم.

زیبایی نژاد اضافه کرد: برای عید سعید فطر برنامه داریم و علاوه بر برگزاری نماز عید،در۵پارک  هم از ٣ تا ۵ شب منتهی به غیدجشن بزرگی برگزار می شود.

 مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: توزیع بسته های معیشتی تا الان پنج هزار خانواده پایش شده است هر بسته دو میلیون تومان شامل ارزاق ماه مبارک رمضان خواهد بود که از ردیف بودجه سازمان که حمایتی است برای افراد کم برخوردار صرف می شود ؛ پایش با همکاری مرکز امور دینی اتفاق افتاده است.

همچنین در این نشست آذر سرا دبیر جشنواره های شهرداری گفت: در بوستان لاله ایجاد شهر رمضان را داریم؛ برنامه ریزی ما از افطار تا پاسی از شب خواهد بود؛  سفره داران شهر من، آشپزباش، شهر رمضان، موج آرمان، دید و لنز، کودک و مادر، کافه بازی و بازی های الکترونیکی شهر من، جام رمضان، با من حرف بزن بخشی از این برنامه هاست؛ البته در حوزه کودک هم نقاشی سفره ها و کودک خلاق را در نظرداریم.

جزئیات جدید از واریز بسته معیشتی دولت را برای این دهک ها بخوانید.معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی کمکهای مردمی به نیازمندان در ۱۱ ماه اخیر گفت: ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار خانواده با جمعیتی قریب به ۵ میلیون نفر به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

دکتر حبیب الله آسوده در مورد دستاوردها و اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: این کمیته با هدف توانمندسازی و کمک به محرومان سطح کشور به دستور امام (ره) راه اندازی شد. رویکرد جدید کمیته امداد در راستای فناورانه سازی سازمان برای جذب منابع مردمی و خدمت به محرومان و همچنین مردمی سازی و توانمندسازی محرومان و نیازمندان است تا کسانی که شرایط کار و توانمندسازی اقتصادی دارند روی پای خود بایستند.

وی افزود: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار خانواده با جمعیتی قریب به ۵ میلیون نفر به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و برای خدمت رسانی به آنها منظومه توانمندسازی برای نیازهای اولیه، مسکن، موضوعات فرهنگی و اشتغال در حوزه‌های مختلف طراحی شده است.

آسوده تشریح کرد: امسال ۷۵ جهیزیه به خانواده‌ها داده شده تا زندگی خود را آغاز کنند. حدود ۱۰۰ هزار لوازم منزل نیز در قالب کمک به خانواده‌های نیازمند داده شده است. همچنین در حوزه مسکن ۳۰ هزار مسکن امسال تحویل داده شد و ۲۰ هزار مسکن نیز تا اوایل سال آینده تحویل داده می‌شود. ۸۰ هزار خدمت عمرانی غیر از مسکن نیز در سال جاری انجام شده است. کلینیکهای راه زندگی توسط کمیته امداد راه اندازی شده تا به مددجویان تحت پوشش و سایر نیازمندان خدمت رسانی کنند. به ۸۵ هزار دانش آموز کمک می‌شود که همه آنها دارای پشتیبان هستند. سال گذشته ۴۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و امسال نیز با توجه به منابع اعتباری بانکها (۲۵ هزار همت) ۲۱۸ هزار فرصت شغلی تا اول اسفند ایجاد شده است.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امام خمینی (ره) در گفت‌وگویی رادیویی خاطرنشان کرد: امسال در ۱۱ ماه اخیر، شاهد افزایش ۳۶ درصدی مشارکت مردم در کمک به نیازمندان بودیم و همچنین برای مردمی سازی خیر و احسان بیش از ۸ هزار مرکز نیکوکاری مردم در محلات راه اندازی شد که اغنیا، نیازمندان را شناسایی کرده و کمک می‌کنند.

وی همچنین در مورد بودجه اختصاص یافته به کمیته امداد گفت: این بودجه در ۳ قالب کلان تسهیلات بانکی برای دهک یک تا ۷، مستمری و سایر خدمات می‌باشد و در کنار آن کمکهای مردمی، صدقات، زکات، طرح اکرام و کمک مراکز نیکوکاری قرار دارد.

آسوده یادآور شد: شناسایی نیازمندان از طریق کمیته امداد صورت می‌گیرد و سپس با بانک رفاه ایرانیان سنجش صورت می‌گیرد. کمیته امداد تا دهک ۳ را تحت پوشش می‌دهد و گاها دهک ۴ و ۵ با مشاهده میدانی و مسائل پشت پرده خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرند.

این معاون با بیان اینکه بخشی از ساختار فقر کشور ساختاری و بخشی از آن کارکردی است ادامه داد: امروز کمیته امداد با فقر ساختاری جامعه مواجه است. نظام وظیفه دارد از خانواده‌هایی که به دلیل از کار افتادگی، کهولت سن و عدم توانایی کار ندارند خدمت کند که به معنی فقیرنوازی و فقیرپروری نیست. همچنین خانواده‌هایی که به دلیل اختلال اقتصادی، فقیر شده‌اند اما توانایی کار دارند کمیته امداد با رویکرد توانمندسازانه ورود کرده و ۳ تا ۵ سال مهلت تحت پوشش قرار گرفتن را به این خانواده‌ها می‌دهد.

به گفته وی، وامهای اشتغال داده شد حدود ۹۳ درصد در مسیر درست هزینه می‌شود. در حوزه بازپرداخت نیز براساس گزارش سیستم بانکی کمتر از ۲ درصد از افراد قادر به پرداخت وام خود نیستند.

وی اذعان کرد: فقرا عقل معاش خوبی دارند و زمانی که فرصت معاش به آنها داده می‌شود با سرعت بالایی گام برمی دارند.

همزمان با فرا رسیدن نخستین روز از ایام الله دهه مبارکه فجر، بسته‌ معیشتی بین خانوارهای مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد توزیع شد.

آیین اهدای این بسته های عیدانه روز پنجشنبه برگزار شد و در آن ۴۵ بسته معیشتی به مناسبت چهل و پنجمنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامل برنج، قند، روغن و رب و حبوباب به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال بین خانوارهای این کمتیه توزیع شد.

فرماندار ویژه مهاباد هم در حاشیه این مراسم و در بین جمعی از اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب محرومان و پابرهنگان بوده و در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر محروم بوده است.

حسن عباسی اضافه کرد: بررسی وضعیت خدمات در مناطق حاشیه و روستایی در حوزه های مختلف از جمله راه، آب آشامیدنی و خدمات رفاهی از جمله برق گاز و مخابرات با دوران رژیم پهلوی قابل مقایسه نیست و این روند همچنان ادامه دار است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت با شکوه در عرصه انتخابات افزود: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رای و انتخاب مردم است و حاکمیت توجه ویژه‌ای به آرای مردم دارد.

عباسی اضافه کرد: آنچه برای کشور ما اهمیت دارد بحث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است چون در این شرایط، انتخاب درست صورت می‌گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد روز پنجشنبه در نخستین روز از دهه مبارکه فجر در دیدار با خانواده معزز شهید پیروت دل‌گداز و رحمان پرورش اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی داشته و برای خانواده آن‌ها آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون داریم و پیگیری مطالبات و خواسته‌های خانواده شهدا وظیفه اصلی مسئولان بوده و در این راستا نباید کوتاهی شود.

حسن عباسی تاکید کرد: تکریم و دیدار با خانواده شهدا یک تکلیف برای مسئولان بوده و باید برنامه‌ریزی‌های منظم با هماهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان در این زمینه از سوی سایر مسئولان صورت گیرد.

شهید پیروت دل‌گداز سال ۱۳۶۵ به عضویت سپاه درآمده و یک سال بعد در روستای باگردان توسط ضدانقلاب شهید شد و شهید والامقام رحمان پرورش سال ۱۳۸۷ در روستای قم قلعه به شهادت رسید.

جشن چهل و پنجمین سالروز حماسه پیروزی انقلاب اسلامی امروز جمعه در مهاباد برگزار شد و مردم با حضور در رژه‌های موتوری و خودرویی بار دیگر پیمان خود را با آرمان‌های امام امت (ره) و شهیدان راه حق اعلام کردند.

از ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نام دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و شعار امسال این دهه «جشن ملی، مشارکت قوی و آینده روشن» اعلام شده است.

دهه فجر امسال ۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال در مهاباد افتتاح یا کلنگ زنی می شود که اعتبار مورد نیاز این طرح ها توسط بخش دولتی و بخش خصوصی تامین شده است.

شهرستان مهاباد بیش از ۷۵۰ نفر شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر هفت هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کردستان توزیع می‌شود.

سردار جمشید رضایی صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: ساخت پروژه‌های محرومیت زدایی در اولویت برنامه‌های سپاه بوده و در دهه فجر امسال نیز از اولویت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی برای ایام دهه فجر پیش‌بینی شده است، افزود: توزیع هفت هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کردستان از جمله این برنامه‌ها است.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: ورود کاروان ۴۰ نفره محفل به کردستان از دیگر برنامه‌های سپاه است که این کاروان از امروز وارد شهر قروه می‌شوند و در شهرهای قروه، سنندج، مریوان، سقز و بانه طی ایام دهه فجر برنامه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: اجرای محافل قرآنی در مساجد و مدارس و حضور در جمع قرآنیان استان از برنامه‌های این کاروان است.

وی بیان کرد: در مجموع یک‌هزار و ۳۶۰ برنامه ویژه دهه فجر با شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن» در کردستان اجرا می‌شود.

بسته‌ معیشتی که به همت مردم نیک اندیش گردآوری شده امروز در استان سمنان توزیع شده است تا نیازمندان هم سهمی بزرگ از این جشن بزرگ داشته باشند. یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بخشندگی و کرم از ویژگی‌های بارز امام علی (ع) است، گفت: ایشان در کرامت و جود و بخشش یگانه بودند.

حجت الاسلام محمد حسین پور با بیان اینکه امام علی (ع) اسوه ایثارگری و بخشش بودند، تاکید کرد: درباره ایشان آمده که اگر یک انبار کاه داشتند نه تنها تا دانه آخر آن بلکه اگر جدای آن کرور های طلا داشتند هم می‌بخشیدند.

وی با بیان اینکه این ایام فرصت‌هایی است که ما بتوانیم ویژگی‌های بارز علی (ع) را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنیم، افزود: اسد الله یکی از بهترین الگوها برای جوانان در کشورهای مسلمان محسوب می‌شود.

از سوی دیگر شاهد هستیم که مراسم گران سنگ و معنوی اعتکاف هم در بیش از ۹۰ مسجد استان سمنان در حال برگزاری است و در هشت شهرستان استان شاهد حضور معتکفان در مساجد هستیم آن هم در بهترین ایام رجب که درهای رحمت الهی بازتر از همیشه هستند.

مبلغ بسته معیشتی دولتی 

امسال استقبال خوبی نیز از اعتکاف شده و مردم که بعد از مدت‌ها کرونا و محدودیت‌ها و … امسال می‌توانستند آزادانه تر در این مراسم حضور پیدا کنند، مشارکت پرشوری در این مراسم داشتند.

مراسم معنوی اعتکاف امسال قرار است در ۹۶ مسجد استان سمنان برگزار شود ۴۰ مسجد میزبان معتکفان برادر و ۵۳ مسجد میزبان اعتکاف خواهران خواهد بود همچنین ۶۴ مسجد در شهرهای استان و ۳۲ مسجد هم در روستاهای استان سمنان میزبان مراسم معنوی اعتکاف است.

جشن‌های بزرگ ولادت با سعادت حضرت علی (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در جای جای استان سمنان برگزار شد و مردم استقبال گسترده‌ای از آن داشتند. مردم همچنین روز پدر را نیز گرامی داشتند در روزهای اخیر بازارها استان سمنان مملو از زنان و فرزندانی بود که برای پدرهایشان دنبال خرید کادویی به عنوان یادگاری بودند تا زحمات پدرها را گرامی بدارند.

گل فروشی‌ها نیز این روزها شلوغ ترین مکان‌های استان سمنان هستند تا شاخه گلی به رسم یادبود کنار هدیه‌های روز پدر قرار گیرد و از ارادت فرزندان به پدر و قدرشناسی خانواده خبر بدهد.

مراسم محوری جشن میلاد با سعادت امام علی (ع) هم در شهرستان‌های استان سمنان برگزار شد مراسم محوری در سمنان، دامغان و شاهرود با حضور مردم برگزار شد و در دیگر نقاط استان هم شاهد برگزاری مراسمی از این دست بودیم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت ایام مبارک ماه رجب و میلاد حضرت جوادالائمه(علیه السلام)، ۲۸۰ بسته معیشتی و غذای گرم در حاشیه شهرستان زاهدان توزیع شد.

اظهار کرد: به منظور گسترش فرهنگ و مهر رضوی و با همت خادمیاران کانون سلامت رضوی زاهدان، ۸۰ بسته معیشتی و ۲۰۰ پرس غذای گرم در حاشیه شهرستان زاهدان توزیع شد.

جزئیات جدید از واریز بسته معیشتی

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برنامه‌های شاخص ما در سطح پایگاه‌ها و رده‌های مقاومت اجرایی می‌شود، عنوان کرد: وظیفه ما در این ایام تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به جوانان است

سردار علی ملک شاهکوهی ظهر امروز، ۱۰ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن بیان اینکه دهه فجر امسال از حساسیت خاصی برخوردار است و با توجه به انتخابات پایان سال باید تمام برنامه ها به سمت و سوی انتخابات برود، اظهار کرد: در ایام دهه فجر در هر مسجد یک جشن باشکوه با محوریت جوانان و بانوان در نظر گرفته شده است و همچنین به صورت محله محور در تاریخ ۲۱ بهمن برای چهلم شهدای کرمان مراسم برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برنامه‌های شاخص ما در سطح پایگاه‌ها و رده‌های مقاومت اجرایی می‌شود، گفت: برگزاری جشنواره ورزشی کارکنان، مهمانی لاله‌ها، غبار روبی گلزار مطهر شهدا با حضور خادمین شهدا، یادواره شهدای انقلاب و اقشار تخصصی بسیج، رژه موتوری و استقبال نمادین از ورود حضرت امام (ره)، همایش اقتدار به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یادواره شهدای عشایری شهرستان مراوه‌تپه و جشن ترنم پیروزی با حضور آرمانی یادواره شهدای محله جنگلده از جمله برنامه‌های شاخص دهه فجر است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ۱۱ اسفند ماه امسال را آبستن اتفاقات مهمی در کشور دانست و افزود: گذرگاه انقلاب ایستگاه فرهنگی در حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج اجرایی می‌شود که در یکی از معابر و خیابان های اصلی شهر این برنامه اجرایی شده که در آن غرفه کودک، نمایشگاه، رادیو انقلاب، ارائه دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب در نظر گرفته شده است.

ملک شاهکویی از دیگر برنامه هایی عمومی که در ایام دهه فجر برگزار می‌شود به فضاسازی فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: در این ایام دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرت افزایی، صعود سراسری گردان بیت المقدس و کوثر به ارتفاعات، پیاده روی خانوادگی، قاب دوازدهم و اکران فیلم در مدارس و مساجد و اماکن عمومی و پرچم افتخار  و نصب پرچم ایران در سردرب منازل شهرک های صنعتی و بازار در دستور کار قرار دارد.

وی یکی از ماموریت های سپاه و بسیج را خدمت رسانی بیان کرد و توضیح داد: احداث مخزن آب شرب، احیای چشمه های آب روستاها، خط انتقال آب شرب، احداث پمپاژ آب، ساخت و تکمیل و مرمت مساجد و مدارس، خانه محروم قسمتی از خدمات قشر بسیج و سپاه در استان است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه از سال گذشته تا الان ۶۲۵ پروژه به ارزش ۱۶۷ میلیارد تومان توسط سپاه، خیرین و گروه‌های جهادی انجام شده است، گفت: از جمله آن می‌توان به ایجاد و راه اندازی ۸۰۰ صندوق قرض الحسنه، ۴۰ تعاونی اشتغالزا، توزیع ۸۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، تقدیم ۶۴۳ سری جهیزیه، ساماندهی بیش از ۴ هزار گروه جهادی و بکارگیری هزار و ۳۴۰ گروه جهادی به تعداد ۸ هزار و ۴۵۰ نفر در عرصه های عمرانی فرهنگی خدمات رسانی، آموزشی و پزشکی اشاره کرد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید