10:18 , 1401/3/29
کد خبر: 000011188
بازدید: 1347
همه چیز درباره رژیم مایعات

یکی از رژیم های لاغری، رژیم مایعات است. این رژیم کاربرد محدود تری دارد و برای کوتاه مدت موثر است.

همه چیز درباره رژیم مایعات، رژیم مایعات چیست؟ چگونه رژیم مایعات بگیریم؟چند نکته  برای رژیم مایعات، عوارض رژیم مایعات، کدام رژیم برای لاغری سریع مفید است، چگونه بدن خود را پاکسازی کنیم؟ سم زدایی بدن با رژیم مایعات جگونه است؟

یکی از رژیم های لاغری، رژیم مایعات است. این رژیم کاربرد محدود تری دارد و برای کوتاه مدت موثر است. اما در بلند مدت آسیب شدیدی به بدن وارد می کند. باید این را در نظر داشت که استفاده از رژیم مایعات در طولانی مدت و به عنوان یک سبک غذایی سالم توصیه نمی شود.

این رژیم کاملا موقت یوده و می تواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد. اما برخی افراد از این رژیم برای پاکسازی بدن وسم زدایی استفاده می کنند. 

همه چیز درباره رژیم مایعات
همه چیز درباره رژیم مایعات

رژیم مایعات چیست؟

همانطور که از اسم این رژیم پیداست بخش اصلی این سبک غذایی را مایعات تشکیل می دهد. برخی از رژیم مایعات برای لاغری، سم زدایی، پاکسازی بدن یا قبل از برخی عمل های جراحی بنابر دستور پزشک انجام می شود.

مزایای رژیم مایعات

این رژیم مزایای متعددی را به دنبال دارد اما این مزایا میتواند با توجه به مواد غذایی مصرفی متفاوت باشد.  رژیم مایعات برای افرادی که در جویدن مشکل دارند یا افرادی که جراحی یا دچار شکستگی در ناحیه فک شده اند می تواند موثر باشد. 

بنابر اعلام محققان افرادی که از این رژیم استفاده می کنند سیستم ایمنی بدن آنها تقویت می شود و این افراد می توانند از خاصیت ضدالتهابی میوه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: راه‌های تشخیص رژیم‌های تقلبی

چگونه رژیم مایعات بگیریم؟

رژیم مایعات به مدت کاملا محدود تجویز می‌شود تا سه روز کافی است. در برخی موارد رژیم مایعات می تواند تا 10 روز به طول بیانجامد (البته با تجویز پزشک). ممکن است برخی افراد به دلیل شرایط متفاوت توانایی جویدن غذا را نداشته باشند و به ناچار باید این رژیم غذایی را پیش ببرند. در این صورت نیازی نیست که تنها از مایعات استفاده شود بلکه میتوان از غذاهاینرم شده که نیازی به جویدن ندارد نیز استفاده کرد.

رژیم مایعات سه مرحله دارد. آماده سازی، انجام رژیم، پس از رژیم

در مرحله اول، باید از 4 تا 5 روز قبل از رژیم از خوردن مواد غذایی سنگین و سفت پرهیز شود. برای دست یافتن به نتیجه مناسب تر بهتر است در این 5 روز از خوردن شکر، گوشت، محصولات لبنتی، قهوه و الکل کمتر استفاده شود.

در مرحله دوم، باید از مایعات استفاده شود، طول رژیم مایعات از 3 تا 10 روز است. باید از مایعات سالم مانند آبمیوه های طبیعی، اسموتی و آب گوشت استفاده شود.

در مرحله سوم، پس از پایان رژیم نباید به سرعت سراغ غذاهای سفت و پرحجم بروید. چراکه بدون شک به دستگاه گوارش ما آسیب می زند. پس از رژیم ابتدا غذاهای پوره شده، غذاهای نرم سپس از غذاهای سنگین استفاده کنید.

چند نکته  برای رژیم مایعات

  1. اگر بیماری خاصی دارید برای استفاده از رژیم مایعات حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  2. اگر این رژیم در طول روز شمار ا اذیت کرد می توانید از کمی پوره، غذای جامد ااما سالم و حتی کمی سوپ استفاده کنید.
  3. اگر احساس کردید رژیم مایعات در حال آسیب زدن به شماست سریعا رژیم را قطع کنید.
  4. از جمله موادغذایی که میتوانید برای درست کردن آبمیوه جهت رژیم مایعات استفاده کنید می توان به سیب، لیمو، آناناس، چغندر، نعنا، بادام، خرما، نمک دریایی و وانیل اشاره کرد.
همه چیز درباره رژیم مایعات
همه چیز درباره رژیم مایعات

عوارض رژیم مایعات

رژیم مایعات در کنار خوبی های خود معایب زیادی را نیز به دنبال دارد.

  1. بیماری سنگ کلیه
  2. کمبود مواد مغذی
  3. تحریک روده و دستگاه گوارش
  4. کاهش وزن ناپایدار

بیشتر بخوانید: 

مواد غذایی فیبر بالا که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

بایدها و نبایدهای رژیم غذایی بیماران قلبی

اثرات رژیم غذایی کم کربوهیدرات بر دیابت نوع۲

رژیم گیاهخواری برای افراد دیابتی مفید است

آیا رژیم تک خوری برای شما مفید است؟

همه چیز درباره رژیم غذایی مدیترانه ای

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید