16:15 , 1401/7/30
کد خبر: 000016105
بازدید: 2123
هشدار هفت کشور برای پرهیز اتباعشان از سفر به ایران/ چرا توریست ها می خواهند زودتر ایران را ترک کنند؟

ناآرامی های اخیر ایران موجب شده هفت کشور توصیه هایی مبنی بر منع سفر از ایران را با اتباع خود مطرح کنند، موضوعی که روی صنعت توریست کشور تاثیر قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایونا،با توجه به اتفاقاتی که امنیت توریست ها را در شرایط ناآرامی های فعلی تهدید می کند هفت کشور اخیرا اتباع خود را از سفر به ایران منع کرده اند. نکته جالب اینکه بخش قابل توجهی از درآمدهای صنعت توریسم نیز به گردشگران این کشورها مربوط بوده است و حال جای خالی این گردشگران فعالان صنعت توریست را با سفره ای به مراتب کوچک تر و جمع و جور تر از قبل مواجه کرده است.

طبق آنچه خبرآنلاین بیان کرده، محسن حاجی سعید، رئیس جامعه‌ راهنمایان گردشگری ایران در این باره گفته است: این موضوع به عنوان یکی از چالش هایی که اخیرا بخش خصوصی با آن مواجه شده با دولت در میان گذاشته شده و قرار بود وزارت امور خارجه با همتایان خود در این کشورها رایزنی کند تا نگرانی این کشورها رفع شود.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره چرایی نگرانی این کشورها به این نکته اشاره کرده که اوایل امسال در تجمعات کارگری ایران برخی اتباع خارجی که از سختگیری های ایران در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از تجمعات اطلاع نداشتند اقدام به ضبط تصاویری کردند که در موارد متعدد برای آنها ایجاد چالش کرد و این سوء تفاهم را ایجاد کرد که ایران در برخورد با گردشگران رفتار مناسبی ندارد.

این مسئول صنفی با بیان اینکه نباید سهل انگاری گردشگران خارجی به منزله جاسوسی آنها تلقی شود چراکه توریستی که به یک کشور دیگر سفر می کند اطلاعی از این ندارد که اگر در مسیر رفت و آمد خود با اعتراضات مردمی مواجه شد نباید فیلم و عکس بگیرد چراکه در بسیاری از کشورها این رفتار جرم تلقی نمی شود. اکنون تبعه برخی کشورها به همین دلیل در بازداشت هستند که این کار به صنعت توریسم ما لطمه بزرگی وارد می کند.

کدام کشورها سفر به ایران را منع کرده اند؟

رئیس جامعه‌ راهنمایان گردشگری ایران با تاکید بر اینکه طی هفته های گذشته هفت کشور اتباع خود را از سفر به ایران منع کرده اند، به اشاره به این کشورها پرداخت و گفت این کشورها عبارتند از:
-آلمان
- اسپانیا
- برزیل 
- استرالیا
- سوئد 
- دانمارک 
- انگلیس

وی در پایان گفت: با توجه به اطلاعاتی که از سوی همکارانم دریافت کرده ام 75 تا 80 درصد تورها به مقصد ایران کنسل شده و افرادی هم که قبل از این به ایران آمده اند می خواهند هرچه زودتر ایران را ترک کنند و این موارد خسارت های متعددی برای شرکت های گردشگری و دفاتر خدمات حمل و نقل و مجموعه های اقامتی بر جا می گذارد.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید