11:03 , 1401/9/7
کد خبر: 000016820
بازدید: 1456
نوزاد دختری که دُم دارد و دمش رشد می کند+عکس

داشتن دم در انسان ها اتفاقی بسیار نادر است که در همین موارد محدودی که اتفاق افتاده هم مربوط به نوزادان پسر بوده اما اخیرا دختری متولد شده که دم دارد.

به گزارش خبرنگار حوادث ایونا، تحقیقات گویای آن است که در میان نوزادان پسری که با چنین مشکلی مواجه هستند از هر 17 نوزاد یکی از آنها دارای اختلال رشد مغز یا جمجمه تشخیص داده می شود و در نهایت همچنان علت رخ دادن این اتفاق مشخص نیست.

حال نیز دختری در مکزیک متولد شده که بدون آنکه از نظر قلب، مغز، کلیه و سایر اندام ها دارای مشکلی باشد زائده ای کوچک در انتهای ستون فقرات خود دارد.

به گفته پزشکان این نوزاد در موعد مقرر به دنیا آمده و در مدت انجام آزمایش های بارداری نیز هیچ مشکلی برای او گزارش نشده است. حتی والدین او فرزند دیگری نیز دارند که کاملا سالم بوده و فاقد هرگونه مشکل است.

این دختر مکزیکی در انتهای ستون فقرات خود یک زائده به اندازه ای حدود سه تا پنج میلی متر دارد که انتهای آن حالتی نوک تیز دارد. این زائده بر اساس آنچه از سوی پزشکان اعلام شده جنسی نرم و پوشیده از پوست و مو دارد و نوزاد با تکان دادن آن احساس درد نمی کند هرچند که این زائده خود به تنهایی هم حرکت نمی کند و نکته جالب اینکه زمانی که به این زائده سوزن زدند کودک درد آن را حس کرده و گریه کرد.

بررسی های علمی و پزشکی درباره این اتفاق نادر از سوی تیمی به سرپرستی دکتر «خوزه روئدا» صورت گرفته و نتایج آن در مجله علمی Journal of Paediatric Surgery Case Reports منتشر شده است. بر اساس این مطالعات این دختر را می توان اولیه نمونه تولد نوزاد دارای دم در مکزیک دانست در حالیکه در گذشته چنین پدیده ای در حدود 200 نقطه از دنیا مشاهده شده است.

این تیم بر این نکته تاکید دارد که اسکن های تهیه شده از ستون فقرات این کودک گویای آن است که وی در ستون فقرات خود مشکلی مانند دیسرافیسم(مشکلی که باعث می شود مهره ها به درستی شکل نگیرند و در پائین ستون فقرات زائده ای دم مانند ایجاد شود) نداشته است.

وزن و قد این نوزاد نیز حالت عادی و نرمال داشته و در این مدت اندازه دم او 0.8 سانتی متر بزرگتر شده است و بر این اساس پزشکان با یک جراحی و با بی حسی موضعی این زائده را قطع کردند.

پس از قطع آن بررسی ها نشان داد که یان زائده دارای اعصاب و رگ بوده است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید