20:32 , 1403/1/5
کد خبر: 000043882
بازدید: 7066
معافیت سربازی با دو فرزند از کی اجرا می شود؟

برای بعضی از مشمولین سرباز این سوال مطرح شده است که معافیت سربازی با دو فرزند از کی اجرا میشود؟ مصوبه معاف از سربازی با داشتن ۲ فرزند از چه زمانی اجرایی می شود؟

معافیت سربازی با دو فرزند از کی اجرا میشود؟

به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا به نقل از باغستان نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، طی مصوبه‌ای، برای مشمولان خدمت سربازی بالای ۳۵ سال سن و دارای بیش از ۲ فرزند، مقرراتی وضع کردند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه، متن بند «ت» ماده (۱۰۲) را اصلاح و ۲ تبصره نیز به آن اضافه کردند که به شرح زیر است:

«ستادکل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد تعالی و توانمندسازی و افزایش مهارت‌های آن‌ها در طول سال‌های اجرای برنامه نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۴ ماه با احتساب مدت آموزش و جایگزینی سایر عضویت‌ها، با تأمین منابع پایدار توسط دولت تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور که به تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی حوزه‌های علمیه می‌رسد، با رعایت ماده (۴) قانون خدمت وظیفه عمومی اقدام نماید.

تبصره ۱- در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌باشند.

تبصره ۲- ادامه تحصیل مشمولین مقطع دیپلم و بالاتر و طلاب حوزه علمیه در خارج از کشور، مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی مجاز است و دستورالعمل نحوه و شرایط صدور معافیت تحصیلی آن توسط ستادکل نیروهای مسلح با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی و شورای‌عالی حوزه‌های علمیه تدوین و اجرایی می‌گردد.»

گفتنی است، مجلس شورای اسلامی صبح امروز مصوب کرده بود که در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غایب و غیرغایب بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معافند که این مصوبه اصلاح و مقرر شد مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید