18:00 , 1401/7/27
کد خبر: 000016061
بازدید: 1278
مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که با استفاده از همراه بانک جعلی اقدام به خالی کردن حساب شهروندان می‌کرد، خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایونا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: چندی پیش یکی از شهروندان از برداشته شدن مبلغ پانصد میلیون ریال از حسابش شکایت کرد و این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پلیس فتا با بررسی و استفاده از فناوری‌های علمی، این شیاد را شناسایی کردند و متوجه شدند که افراد زیادی از شهروندان قول این سایت‌های تقلبی را خورده‌اند. پلیس فتا پس از شناسایی هویت و مکان شخص اقدام به دستگیری و جمع آوری تجهیزات الکترونیکی او در یکی از مناطق غربی تهران  کردند.

این فرد پس از مشاهده مدارک و ادله های موجود به جرم خود اعتراف کرد.

روش کلاهبرداری سارق

برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جستجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده است.

راه‌های به دام نیوفتادن شهروندان به دست این سارقان

انلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر استفاده نکنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید