15:11 , 1401/8/9
کد خبر: 000016315
بازدید: 1212
فواید جالب بادام که سپر بلای شما می‌شود

اگر بادام را به صورت خام مصرف کنید شما در حال استفاده از فیبردارترین مغزیجات خشک هستید که فواید بسیار زیادی را با خود همراه دارد. در ادامه مطلب به شرح 9 فایده بادام خواهیم پرداخت.

9 کمک بادام به سلامتی شما

به  گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بادام به دلیل مزه و فوایدی که برای سلامتی دارد، جزو محبوب ترین مغزیجاتی است که افراد زیادی آن را مصرف می کنند. البته سهم آن در سلامتی زمانی معتبر است که به مقدار مناسب و به درستی خورده شود. شما باید روزانه 25 تکه بادام را به صورت خام مصرف کنید که در آن می توانید فواید زیادی مانند اسیدهای چرب تک اشباع نشده، کاهش کلسترول بد و سیر نگه داشتن شما را مشاهده کنید. 

فواید جالب بادام که سپر بلای شما می‌شود

1.  بادام معدن ویتامین E

در حالی که اشعه ماوراء بنفش خورشید و استرس اکسیداتیو به پوست آسیب می رساند و باعث پیری زودرس می شود، ویتامین E موجود در بادام با محتوای آنتی اکسیدانی خود با مبارزه با رادیکال های آزاد از پوست محافظت می کند.

2. مبارزه با کلسترول بد

سطوح بالای کلسترول بد (LDL) در خون با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. حدود 20 بادام خام در روز به میزان قابل توجهی کلسترول بد را کاهش می دهد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز در افراد کاهش می دهد.

3. سرشار از فیبر

بادام خاصیت سیر نگه داشتن شما را دارد زیرا کربوهیدرات کمی دارد و سرشار از چربی و پالپ است. با محتوای چربی و فیبر خود به کنترل وزن کمک می کند، قند خون را متعادل نگه می دارد، باعث احساس سیری شده و از یبوست جلوگیری می کند.

4. شما را سیر نگه می دارد و قند خون را تنظیم می کند

مصرف بادام در کنار غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند میوه علاوه بر خاصیت سیر کنندگی از نوسانات ناگهانی قند خون جلوگیری می کند.

5. فشار خون را متعادل می کند

مطالعات نشان می دهد که فشار خون در کمبود منیزیم افزایش پیدا می کند. از طرف دیگر فشار خون بالا می تواند باعث فشار خون مزمن و همچنین منجر به حمله قلبی و سکته شود. مصرف بادام در حالی که با محتوای منیزیم خود به رفع کمبود منیزیم کمک می کند، از این خطرات نیز محافظت می کند. اما باید بادام خامی که با نمک تفت داده نمی شود باید ترجیح داده شود تا فشار خون افزایش پیدا نکند.

6. روده ها را تحریک می کند

غذاهای چرب به ماهیچه های روده کمک می کند تا منقبض و شل شوند و در نتیجه حرکات روده افزایش پیدا می کند. غذاهای غنی از فیبر با کشیدن آب به روده حرکات روده را افزایش می دهند. به لطف روغن و پالپ موجود در بادام برای رفع یبوست مفید است.

7. استخوان ها را با کلسیم و منیزیم تقویت می کند

مصرف کافی کلسیم و منیزیم برای سلامت استخوان ها مهم است. مصرف بادام به خصوص در افرادی که شیر و ماست مصرف نمی کنند یا گیاهخوار هستند، با کمک به رفع کمبود منیزیم و کلسیم، باعث تقویت استخوان ها می شود. شیر بادام نیز جایگزین خوبی برای گیاهخواران است. آرد بادام همچنین می تواند انتخابی برای افرادی باشد که رژیم غذایی فاقد گلوتن دارند.

8. از کلسترول بد جلوگیری می کند

کلسترول بالا (LDL) باعث سفت شدن رگ ها می شود، در حالی که سخت شدن رگ ها می تواند منجر به بیماری هایی مانند حمله قلبی و سکته شود. بادام با داشتن ویتامین E به پیشگیری از تصلب شرایین کمک می کند.

9. ضد سرطان

بادام به دلیل کنترل وزن، محتوای آنتی اکسیدانی و محتوای فیبر، در برابر سرطان محافظت می کند. در مطالعات حیوانی بیان شده است که مصرف بادام ممکن است از سرطان روده بزرگ محافظت کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد بادام هندی

بیشتر بخوانید: مضرات اصلی بادام زمینی کدامند؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید