18:26 , 1402/12/29
کد خبر: 000043680
بازدید: 1207
عید نوروز ۱۴۰۳ از چه زمانی آغاز میشه؟

عده ای افراد این سوال را دارند که عید نوروز ۱۴۰۳ از چه زمانی آغاز میشه؟ زمان دقیق سال تحویل ۱۴۰۳ چه زمانیه؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا به نقل از باغستان نیوز، عید نوروز ۱۴۰۳ از چه زمانی شروع می شود؟

زمان و لحظه تحویل سال ۱۴۰۳، ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ شمسی می باشد.

سال ۱۴۰۳ سال اژد‌ها می باشد.

عید نوروز ۱۴۰۳ از چه زمانی آغاز میشه؟

ذکر های مستحب در لحظه تحویل سال

در لحظه تحویل سال قرائت بعضی از اذکار بسیار سفارش شده و مستحب می باشند و چنانچه آنها را به جا آورید گناهان ۵۰ ساله تان بخشیده می شود، این ذکرها شامل :

بسیار بگو :یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ

قبل از سال تحویل ۳۶۵ مرتبه «یا مقلب القلوب و الابصار…»

۱۲۰ مرتبه «أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ»

به تعداد روزهای سال آیه الکرسی را بخوانید و پس از آن این دعا را بخوانید:«اللَّهُمَّ هَذِهِ سَنَهٌ جَدِیدَهٌ وَ أَنْتَ مَلِکٌ قَدِیمٌ أَسْأَلُکَ خَیْرَهَا وَ خَیْرَ مَا فِیهَا وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّهَا وَ شَرِّ مَا فِیهَا وَ أَسْتَکْفِیکَ مَؤُنَتَهَا وَ شُغْلَهَا یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ.» (کتاب زادالمعاد علامه مجلسی)

دعای تحویل سال 1403

دعای تحویل سال: یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ؛ ای کسی که تحول دل‌ها و گردش چشم‌ها در دست توست. ای تدبیرکننده شب و روز و ای تغییردهنده سال و حال، حال ما را به بهترین حال، تغییر ده.

با فرا رسیدن عید نوروز همه برای شروع یک سال جدید و متفاوت آماده می شوند تا سالی بهتر از سال قبل را تجربه کنند. شروع عید نوروز با چرخیدن یک دور کامل زمین به دور خورشید اتفاق می افتد و از آن دسته اعیادی محسوب می شود که مبدا پیدایش آن پیش از اسلام بوده و جنبه ملی دارد. با آمدن اسلام این عید مورد تایید و موافقت آن واقع شد. همانطور که می دانید زمان تحویل سال دعاها و ذکر هایی خوانده می شود یکی از بهترین و معروف ترین دعاها، دعای تحویل سال است

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید