09:48 , 1402/3/7
کد خبر: 000025507
بازدید: 1200
طرح "دریافت گواهینامه موتورسیکلت در یک روز" به کجا رسید؟

جانشین پلیس راهور درباره طرح "دریافت گواهینامه موتورسیکلت در یک روز" توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا، از گذشته تاکنون، مشکل ساماندهی موتورسیکلت‌سواران همواره یک نگرانی برای نیروهای پلیس بوده است. فرماندهان پلیس با اعتقاد به اینکه اگر موتورسیکلت‌سواران مجهز به شناسنامه (گواهینامه) باشند، تعداد تخلفات آنها کاهش خواهد یافت.

مردم ناراضی از بی نظمی هستند که برخی از موتورسیکلت‌سواران باعث ایجاد می‌شوند. بخش قابل‌توجهی از تصادفات و آسیب‌دیدگان جانی و زخمی، به این گروه از افراد در ترافیک منسوب می‌شود.

نیروهای پلیس باور دارند که رفتارهای سلبی مانند استفاده از "کفی" نمی‌تواند موتورسیکلت‌سواران را وادار به رعایت قوانین نماید. پس باید به سمت برخوردهای ایجابی برویم و برخورد با آنها به گونه‌ای باشد که فرد تاثیر لازم از آن جریمه را بگیرد و رفتار اشتباهش را اصلاح کند.

سردار تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور، در خصوص این موضوع و صدور گواهینامه آسان برای موتورسیکلت‌سواران بی‌گواهینامه، اظهار داشت: به نیروهای پلیس راهور ابلاغ کردیم که اگر یک موتورسیکلت‌سوار قوانین را رعایت کرده و کلاه ایمنی نیز در استفاده از وسیله‌ی نقلیه خود داشته باشد، دیگر نباید به بهانه بررسی مدارک، او را توقیف کنند.

وی درباره اجرای طرحی به نام "گواهینامه آسان برای موتورسیکلت‌سواران" اشاره کرد و بیان کرد: بیشتر موتورسیکلت‌سوارانی که تصمیم به دریافت گواهینامه موتورسیکلت نمی‌گیرند، دلیل آن را به دلیل هزینه بالا و زمانبر برای دریافت گواهینامه عنوان می‌کنند؛ بنابراین، ما سعی داریم با کمترین هزینه و در یک روز، گواهینامه موتورسیکلت را به متقاضیان ارائه دهیم.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید