07:30 , 1401/5/2
کد خبر: 000014594
بازدید: 2238
سماح اربعین ۱۴۰۱ و شرایط ثبت نام

تمامی متقاضیان حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی باید از طریق سامانه سماح نسبت به ثبت نام خود برای خروج از مرز اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، سامانه سماح توسط سازمان حج و زیارت به جهت دریافت روادید عراق برای زائران در مراسم اربعین حسینی، سامان دهی جمعیت و مشخص کردن نوبت و زمان خروج از مرز راه اندازی شده است. 

مهلت ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۱تا چه زمانی است؟

پیش ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ از 10 تیرماه آغاز و تا 17 مرداد ماه ادامه دارد. متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به وبسایت اینترنتی samah.haj.ir در تاریخ گفته شده نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کنند. در این سامانه تعداد زائران برای آقایان و بانوان و استان ها مشخص می شود. 

شرط ثبت نام در سامانه سماح داشتن گذرنامه با اعتبار بیشتر از 6 ماه است. افرادی که در زمان ثبت نام گذرنامه داشته باشند، پس از ثبت نام از طریق سامانه سماح کد رهگیری دریافت می کنند.

شرایط عمومی ثبت نام سامانه سماح

تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا ( این مورد از وزارت بهداشت استعلام گرفته می شود، در صورت دریافت نکردن دو دوز واکسن ثبت نام در سامانه سماح قطعی نخواهد شد.)

داشتن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار از تاریخ اعزام. در صورت عدم داشتن گذرنامه ثبت نام صورت نگرفته و شما باید نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنید.

تمامی اطلاع رسانی‌ها از طریق شماره موبایل ثبت شده در سامانه سماح انجام می شود، در زمان ثبت نام در سامانه سماح شماره موبایل خود را با دقت وارد کنید.

 هزینه ثبت نام در سامانه سماح برای اربعین حسینی ۱۴۰۱

اگر به صورت شخصی نسبت به صبت نام در سامانه سماحاقدام کنیدهزینه ثبت نام 22 هزار تومان است. اگر به هر دلیلی توانایی ثبت نام شخصی را ندارید باید برای ثبت نام در سامانه سماح به دفاتر زیارتی مراجعه کنید. در این صورت جدا از پرداخت مبلغ 22 هزار تومان باید 3 هزار تومان نیز به عنوان حق الزحمه دفتر زیارتی پرداخت کنید.

22 هزار تومان هزینه پرداخت شده برای بیمه به مبلغ 15 هزار تومان و برای خدمات پزشکی نیز 7 هزار تومان پرداخت می شود.

 شرایط ثبت نام در سامانه سماح برای متقاضیان اربعین حسینی ۱۴۰۱

تاریخ پیش ثبت نام از تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ لغایت ۱۴۰۱/۰5/17بوده و پیش ثبت نام به منزله ثبت نام قطعی نیست و اطلاع رسانی برای ثبت نام قطعی انجام خواهد شد.

زائرانی که به صورت گروهی می خواهد سفر کنند باید در زمان ثبت نام نیز به صورت گروهی در سامانه سماح ثبت نام کنند. در این مرحله باید یک نفر به صورت سرگروه اعلام شود.

تمام اطلاع رسانی ها از طریق موبایل انجام می شود به همین منظور در زمان ثبت نام و در ج شماره تلفن خود دقت کافی را داشته باشید.

برخی بیماران از تشرف به عتبات در ایام اربعین منع شده اند. به همینمنظور از هرگونه ثبت نام در سامانه سماح خودداری کنند.

چه افرادی باید از ثبت نام در سامانه سماح خودداری کنند؟

چه افرادی بهتر است از تشرف به زیارت اربعین و ثبت نام خودداری کنند؟

چگونه در سامانه سماح ثبت نام کنیم؟

برای انجام مراحل ثبت نام ابتدا باید به وبسایت سامانه سماح  https://samah.haj.ir/ مراجعه کنید.

اگر قبلاً ثبت نام کرده‌اید، برای پیگیری ثبت نام، ویرایش اطلاعات و… می‌توانید از قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش وارد سامانه شوید.

سامانه سماح چیست + آموزش ثبت نام زیارت اربعین samah.haj.ir

پس از ورود، باید شماره تلفن خود را وارد و دکمه ارسال کد را بزنید. به این ترتیب شماره تلفن شما در سامانه ثبت می‌شود. پس از چند ثانیه، کدی چهار رقمی با پیامک ارسال می‌شود

سامانه سماح چیست + آموزش ثبت نام زیارت اربعین samah.haj.ir

کد را وارد و برای ادامه مراحل ثبت نام کلید ادامه را بزنید.

در مرحله بعد وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید اطلاعات درخواستی را بادقت وارد کنید. در صورت تمایل به سفر گروهی مشخصات تمامی اعضا  باید در این مرحله در سامانه ثبت شود. همچنین، فرد سرگروه را نیز باید با زدن تیک مشخص کنید.

سامانه سماح چیست + آموزش ثبت نام زیارت اربعین samah.haj.ir

پس از ثبت اطلاعات زوار، در قسمت اطلاعات تکمیلی سایر موارد شامل مرز خروج، تاریخ اعزام و تاریخ برگشت را انتخاب و نیز نام آژانس مسافرتی یا کارگزاری را جهت ارائه مدارک انتخاب کنید. در نهایت کلید ثبت و ادامه فرآیند را بزنید. برای حصول اطمینان از ثبت نام و پیگیری می‌توانید از این صفحه با زدن دکمه چاپ نسخه پرینت شده را تهیه کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید