06:01 , 1401/5/20
کد خبر: 000014786
بازدید: 12215
رندوم یعنی چه؟

رندوم یک کلمه انگلیسی است که معنی فارسی آن تصادفی، شانسی، بدون هدف است.

به گزارش گروه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna،  رندوم یک کلمه انگلیسی است که معنی فارسی آن تصادفی، شانسی، بدون هدف است.

کلمه رندوم یکی از پرکاربردترین کلمات به خصوص در شبکه های اجتماعی و مکاتبات روزانه است.

یکی دیگر از معنای کمتر شناخته شده کلمه رندوم "چیزی است که نمی توان از قبل تعیین کرد، برنامه ریزی برای آن غیرممکن است". این اصطلاح که به ویژه در تجارت و اقتصاد به کار می رود، برای داده های آماری به کار می رود که می تواند ناگهانی و به صورت رندوم تغییر کند.

Random Ne Demek? Random Nedir? – Akıllı Gündem

کلمه رندوم در دیکشنری نیز معانی متفاوتی را به خود اختصاص داده است از جمله شانسی، اتفاقی، غیر قابل پیش بینی، پیش ندیده، کاتوره ای، خط سیر اتفاقی، الله بختکی، غیرعمد، بدون فکر، یهویی، شانسی، اتفاقی، بدون نقشه قبلی، همینجوری، درواقع ب چیزی که بصورت ناگهانی و بدون قصد خاصی گفته.

رندوم  یعنی به صورت اتفاقی برای مثال زمانی که چرخونه گردون را می چرخانید نتیجه  به صورت اتفاقی مشخص می شود یا زمانی که تاس می اندازید اعداد مشخص شده به صورت رندوم و اتفاقی روز میز مشخص می شود. 

سوال رندوم چیست؟

سوالات رندوم در امتحانات بسیار رایج است. به عنوان مثال زمانی که در یک آزمون شرکت می کنید برای جلوگیری و کاهش آمار تقلب با وجود سوالات یکسان نحوه چینش سوالات برای هر فرد به صورت رندوم متفاوت است. اگر یک سوال یکسان در یک آزمون برای شرکت کننده ای شماره 3 باید برای شرکت کننده دیگر در همان آزمون میتواند شماره 10 باشد.

معنی کلمه رندوم در رشته های تخصصی متفاوت

  • واژه رندوم در علوم مهندسىبه معنی حرکت نامنظم الکترون ها در داخل يک نيمه هادى است. در معماری به معنای پیشامد در رشته های عمران، علوم نظامی و علوم هوایی به معنای اتفاقی و در بازرگانی به معنای تصادفی است. همچنین کلمه رندوم در رشته برنامه نویسی به معنای شانسی، اتفاقی و غیر ترتیبی است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید