10:42 , 1401/7/28
کد خبر: 000016072
بازدید: 2298

مریلین مونرو – اسرار روی نوار: شهرت بی وفاست

رازهای مخفی زندگی مریلین مونرو برملا شد!

«مریلین مونرو – اسرار روی نوار: شهرت بی وفاست» نام مستندی است که با ادعای گشودن پرده رمز و راز یکی از مرموزترین مرگ های تاریخ سینمای جهان ساخته شده و تفسیر جدیدی از آنچه تاکنون گفته شده است را ارائه می کند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بیایید در ابتدا بگوییم که در پایان چه خواهیم گفت: اگر اطلاعات زیادی در مورد زندگی و مرگ مریلین مونرو ندارید، مستند اما کوپر، مریلین مونرو: اسرار روی نوارها (معمای مریلین مونرو: نوارهای ناشنیده، 2022) مستندی است که می تواند شما را تا حدی راضی کند.. با این حال، باز کردن دریچه های جدیدی در ذهن کسی که کمی از معمای مرگ MM و شایعاتی که در مورد او ایجاد شده است، برای این مستند آسان نیست.

مرگ مشکوک ستاره سینمای هالیوود؛ مریلین مونرو

مرگ مریلین مونرو در سی و شش سالگی در سال 1962 یکی از حدس و گمان ترین مرگ های تاریخ سینماست. این هم طبیعی است که به مرگ پر سر و صداترین ستاره سینمای آن دوره نگاه کنیم. او همیشه با معشوقه اش در تیتر روزنامه ها قرار داشت و در سال های آخر عمرش نامش در روابط عاشقانه با جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا و برادرش وزیر دادگستری رابرت اف کندی در دهان ها چرخید. مریلین مونرو در 5 آگوست 1962 با مرگی مشکوک به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر از هوادارانش خداحافظی کرد. اینکه کندی ها و دولت آمریکا در سال های آخر زندگی مریلین مونرو با او همراه بودند و سهم آنها در این مرگ چقدر بوده است، همیشه در ذهن مردم علامت سوال ایجاد کرده است.

رازهای مخفی زندگی مریلین مونرو برملا شد!

رازگشایی از پرونده مرگ مریلین مونرو

بیست سال بعد، در سال 1982، یک دادستان منطقه لس آنجلس تحقیقات جدیدی را برای رفع تردیدها در مورد اینکه آیا مرگ مریلین مونرو یک تصادف، خودکشی یا قتل بود، آغاز کرد. در این مرحله، آنتونی سامرز، روزنامه‌نگار بریتانیایی وارد عمل شد. در همان دوره، سامرز مانند یک کارآگاه این فرصت را داشت که با همه دوستان مونرو صحبت کند، آنها را روی ضبط صوت ضبط کرد و سعی کرد از روندی که منجر به مرگ مونرو شد عکسی بگیرد. پس از سه سال پیگیری فکری، او در سال 1985 برجسته‌ترین کتاب را درباره مرگ مونرو نوشت: «الهه: زندگی مخفی مریلین مونرو».

مستند اما کوپر مرگ مرموز مریلین مونرو را رمزگشایی می کند؟

مستند اما کوپر همچنین ضبط های صوتی تماس های تلفنی سامرز را دنبال می کند. ما با او یک بار دیگر سعی می کنیم مانند یک کارآگاه نقاط تاریک مرگ مونرو را روشن کنیم. کارگردان کوپر، به شیوه ای جالب، بخش های متحرک را به همراه تصاویر آرشیوی به صداهای ضبط شده اضافه می کند. در این بازسازی ها، بازیگران صحبت های افرادی را که دیگر در قید حیات نیستند پخش می کنند. با چنین سهم غیرمعمول سینمایی، کارگردان احتمالاً قصد داشته تا طعم مستند را افزایش دهد. اگرچه این موضوع صحنه های پخش فیلم را کمی بیگانه می کند، اما مخاطب را از تماشای فیلم خشک آرشیوی نجات می دهد.

رازهای مخفی زندگی مریلین مونرو برملا شد!

«سامرز» اطلاعات تاریک زندگی مریلین مونرو  را فاش کرد!

سامرز اطلاعات تاریکی را آشکار می کند که در تحقیقات روشن نشده است. با این حال، طبق گفته سامرز، مرگ مونرو یا به دلیل خودکشی یا به دلیل استفاده نادرست از دارو بوده است. با این حال، این روزنامه نگار کهنه کار همچنین مطمئن است که پس از مرگ مونرو، از ترس اینکه به حرفه سیاسی آنها آسیبی وارد شود، کندی ها آن شب شواهد را مبهم می کنند تا ارتباط خود را با او پاک کنند و به دنبال دستکاری افکار عمومی با FBI هستند. به عنوان یک ابزار البته این یک حرکت ناشیانه است. زیرا از آنجایی که روابط آنها قبلاً دهان به دهان گسترش یافته است، این حرکات همچنین ذهن افکار عمومی کل جهان را مختل می کند و این ظن را ایجاد می کند که آنها در مرگ مریلین مونرو انگشت داشته اند.

رازهای مخفی زندگی مریلین مونرو برملا شد!

رازهایی که همه درباره مریلین مونرو می دانند

اگرچه این مستند با برخی تصاویر آرشیوی باعث ایجاد هیجان در بین تماشاگران سینما می شود، همانطور که در ابتدا گفتیم، چیز جدیدی در مورد مرگ مریلین مونرو بیان نمی کند. البته این ارزشمند است که صداهای ضبط شده سامرز که تاکنون در انباری محبوس بوده اند، روشن شود و به گوش ما برسد. با این حال، جالب ترین نتیجه از این ضبط های صوتی این است که برخی از قسمت های پنهان مرگ مونرو جزو «رازهایی است که همه در هالیوود می دانند» وجود دارد، اما هیچکس جرأت نمی کند در مورد آن صحبت کند از ترس اینکه به خودش آسیب بزند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید