16:43 , 1401/7/24
کد خبر: 000015962
بازدید: 1735
رازهای عجیب قلعه ترانسیلوانیا/ قلب ملکه کجا قرار دارد؟

قلعه بران (ترانسیلوانیا) معروف به قلعه ترانسیلوانیا یا قلعه ترانسلوانیاست. این قلعه با ظاهر ساختمانی تاریک و در عین حال باشکوه خود رازهای عجیبی را در خود پنهان کرده است. در ادامه بخوانید تا بدانید چه چیزی در انتظار بازدید شما از قلعه بران، ترانسیلوانیاست.

راز قلعه ترانسیلوانیا (قلعه بران) چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، قلعه بران (ترانسیلوانیا) بر فراز صخره ای بلند که در نزدیکی بستر رودخانه واقع شده است. قلعه باشکوه بران در مرز بین ترانسیلوانیا و والاچیا در رومانی قرار دارد. یک راه پله سنگی بزرگ به ورودی قلعه منتهی می شود. در داخل قلعه بران (ترانسیلوانیا)، اقامتگاه ملکه ماری شامل یک اتاق خواب، حمام، اتاق غذاخوری، سالن، اتاق رختکن و دو سالن است. قلعه شامل یک گذرگاه مخفی است که در سال 1927 پیدا شد، و طبقه اولو سوم را به هم متصل می کند. هسته قلعه با حیاط سرسبز تزئین شده است، که ویژگی مشخصه بناهای قرون وسطایی است. انبوهی از جزئیات معماری درون قلعه، از نظر تاریخی و فرهنگی در این مکان وجود دارد که برای بازدید کننده ها بسیار جذاب است.

رازهای عجیب قلعه ترانسیلوانیا/ قلب ملکه کجا قرار دارد؟

داخل قلعه بران (ترانسیلوانیا) چیست؟

قلعه 

حیاط قلعه

اتاق های قلعه

پلکان باریک و مخقی

چاه آب قدیمی

قلعه دونژون

اتاقها

قلعه بران (ترانسیلوانیا) در مجموع دارای 57 اتاق است که شاهد قرن ها تاریخ بوده اند. اتاق‌های پادشاه فردیناند از جمله اتاق‌های بازسازی‌شده قلعه هستند. مبلمان پرآذین و مناظر فوق العاده ی هستند. وسایل حکاکی شده با دست ساز، طراحی دیوارها و سقف، اتاق های وسیع را می پوشانند. یکی از اتاق های قلعه که به اتاق شکنجه ترانسیلوانیا معروف است موزه ای از ابراز ناراحت کننده شکنجه است که برای بازدید کنندگان به نمایش درآمده است.

رازهای عجیب قلعه ترانسیلوانیا/ قلب ملکه کجا قرار دارد؟

پلکان باریک

همچنین یک گذرگاه مخفی سنگی در بین 57 اتاق داخل آن وجود دارد که به قدری باریک بود که تنها یک نفر در آن واحد می توانست از آن عبور کند. راهرو مخفی طبقه اول و سوم را به هم متصل می کند، البته دیگر مخفی نیست. ورودی راهروی مخفی پشت یک شومینه قدیمی پنهان شده است. در دهه 1920 زمانی که ملکه ماری در حال بازسازی قلعه بود، این گذرگاه مخفی کشف شد.

رازهای عجیب قلعه ترانسیلوانیا/ قلب ملکه کجا قرار دارد؟

چاه آب قدیمی

یک چاه آب قدیمی در حیاط قلعه بران (ترانسیلوانیا) وجود دارد اما آبی وجود ندارد. با این حال، چاه چیزی بیش از یک ویژگی تزئینی است. هنگامی که این قلعه در قرن چهاردهم ساخته شد، چاهی به عمق 60 فوت در میان صخره های سخت حفر شد. همچنین یک اتاق مخفی در صخره درست بالای سطح آب تعبیه شده بود که در صورت تهاجم از آن برای پنهان کردن گنجینه های قلعه استفاده می شد.

رازهای عجیب قلعه ترانسیلوانیا/ قلب ملکه کجا قرار دارد؟

دونژون

معماری گوتیک قلعه بران (ترانسیلوانیا) نفس گیر است. این سازه عظیم از ترکیبی از چوب و سنگ ساخته شده است. برج گرد یا دونژون یکی از ویژگی های این قلعه است، زیرا به طرز قابل توجهی از آن نگهداری می شود. متاسفانه صاعقه به برج قدیمی اصابت کرد و به کلی ویران شد. طراحی برج گرد فعلی به سال 1593 برمی گردد.

رازهای عجیب قلعه ترانسیلوانیا/ قلب ملکه کجا قرار دارد؟

قلب ملکه

قبل از مرگش در سال 1938، ملکه ماری درخواست کرد که قلب او در کلیسایی در روستای بالچیک، نزدیک دریای سیاه، جایی که خانواده‌اش صاحب قصری بودند که اقامتگاه تابستانی مورد علاقه ملکه بود، دفن شود. قلب بالچیک زمانی که در سال 1940 به بلغارستان بازگردانده شد، در قلعه بران (ترانسیلوانیا) قرار گرفت. در سمت جنوب غربی قلعه، در سراسر نهر کوچک در لبه جنگل، می توانید محل استراحت قلب ملکه را مشاهده کنید.

رازهای عجیب قلعه ترانسیلوانیا/ قلب ملکه کجا قرار دارد؟

تونل زمان

زمانی که قلعه بران (ترانسیلوانیا) قرون وسطایی ساخته شد، یک آب انبار به عمق هفت متر در داخل حیاط قلعه حفر شد. این مخزن در قرن هفدهم به حفره ای به عمق 59 متر تبدیل شد که در سنگ گرانیت حک شده بود. در سال 1937 به قلعه بران (ترانسیلوانیا) یک چاه جدید داده شد و چاه قدیمی به عنوان چاه آسانسور تغییر کاربری داد. این آسانسور به همراه یک گالری افقی چرخشی به طول 40 متر، امکان دسترسی ملکه ماری رومانی به باغ سلطنتی را فراهم کرد که در پایه صخره ای که قلعه بران (ترانسیلوانیا) روی آن قرار دارد، قرار دارد.

سال‌ها بعد، یک گروه چند رشته‌ای تجربه‌ای چندحسی را بر روی بخشی از صخره طراحی کردند که در اعصار باقی مانده بود. این پروژه در طول 7000 ساعت توسط افرادی با مهارت های مختلف از جمله معماری، مطالعات مقاومت، مرمت، تاسیسات الکتریکی، تاسیسات بهداشتی، تهویه حرارتی و تخصص های فناوری طراحی شده است.

امروزه تونل زمان در نتیجه تخیل و خلاقیت بشر در زمینه فناوری وجود دارد و پیشرفت می کند. تونل زمان به عنوان یک ارائه رسانه ای می تواند در آینده بزرگ شود و با فناوری های جدید سازگار شود و مطمئناً هر بازدید کننده ای را شگفت زده می کند.

رازهای عجیب قلعه ترانسیلوانیا/ قلب ملکه کجا قرار دارد؟

داخل تونل زمان قلعه بران (ترانسیلوانیا)

این آسانسور با طراحی طولانی ترین مسیر تایید شده 31.5 متری بین دو ایستگاه در سراسر رومانی، یک نمایشگاه چند رسانه ای تعاملی درباره فرهنگ و تاریخ قلعه بران (ترانسیلوانیا) را به نمایش می گذارد. در حین پایین آمدن از 8 متر اول، می توانید کاشی های سنگی اصلی را که در سال 1937 استفاده شده است، مشاهده کنید.

سوار شدن تقریباً یک دقیقه‌ای به پایین آسانسور با ارواح زیبا، اژدهای آتش‌نفس، دوشیزگان ماوراء الطبیعه در حال رقصیدن، و اگر خوش شانس باشید، حتی ابری از خفاش که مستقیماً به سمت شما پرواز می‌کنند، قطعاً باید امتحان کنید! تجربه چند رسانه ای همچنین شامل نگاهی اجمالی به ساخت و نصب آسانسور سنگی است.

چگونه وارد قلعه بران (ترانسیلوانیا) شویم؟

قلعه بران (ترانسیلوانیا) جاذبه ای است که باید برای ورود به آن بلیط تهیه کنید، توصیه می کنیم بلیط قلعه بران ترانسیلوانیا را به صورت آنلاین رزرو کنید تا مطمئن شوید که پس از ورود ترانسیلوانیا به قلعه وارد خواهید شد. به این ترتیب، می توانید یک برنامه سفر برنامه ریزی شده داشته باشید و همچنین از تخفیف های آنلاین عالی بهره مند شوید!

رازهای عجیب قلعه ترانسیلوانیا/ قلب ملکه کجا قرار دارد؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید