20:21 , 1402/1/8
کد خبر: 000022444
بازدید: 1252
جزئیات وام 600 میلیون تومانی نوسازی  مسکن

در چند کلانشهر تهران، مشهد، شیراز و قم مالکان خانه های اطراف حرم می توانند وام 600 میلیونی نوسازی بافت فرسوده را دریافت کنند که سقف مبلغ این وام در شهرهای دیگر 450 میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، به عبارت دیگر سقف مبلغ وام نوسازی مسکن 600 میلیون تومان است که این رقم تنها به بافت فرسوده اطراف حرم های چهار شهر یاد شده تعلق می گیرد و در سایر موارد سقف این مبلغ 450 میلیون تومان است.

وام نوسازی مسکن را از کجا باید گرفت؟

برای دریافت این وام متقاضیان می توانند به سامانه facility.udrc.ir مراجعه کنند.البته برای دریافت این وام نیازی به سپرده گذاری نیست.

سود وام نوسازی مسکن

اما برای نرخ سود بانکی این وام برای 150 میلیون تومان از تسهیلات سود بانکی دریافت نمی شود اما برای مابقی آن سود 18 درصدی در نظر گرفته شده که با احتساب این موضوع بهره این وام در تهران حدود 12 درصد، در کلانشهرهای دیگر 11 درصد و در سایر شهرها 10 درصد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وام کمک ودیعه مسکن چقدر است و چطور باید آن را گرفت؟

توئیت مهم وزارت صمت درباره تمدید مهلت ثبت نام خودرو

همان طور که اشاره شد برای دریافت این تسهیلات نیازی به سپرده گذاری نیز وجود ندارد.

برای استعلام اینکه این وام به شما تعلق می گیرد یا خیر باید به به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir مراجعه کرد تا مشخص شود آیا ملک‌ مورد نظر شما در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد یا خیر؟ در صورتی که ملک در این محدوده باشد افراد می‌توانند با مراجعه نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

بعد از ثبت کدپستی یا کد جام (ثبت شده در سند تک برگ) در سامانه به صورت خودکار به آنان اعلام می‌شود که ملک‌شان در محدوده  (بافت فرسوده- تاریخی یا سکونتگاه غیر رسمی) قرار دارد یا خیر.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید