13:32 , 1401/8/26
کد خبر: 000016589
بازدید: 1270

اظهارات عجیب یک نماینده درباره آتش سوزی اوین؛

تماس وزیر خارجه آمریکا 40 دقیقه قبل از آتش سوزی اوین/ مهدی هاشمی صبح روز آتش سوزی درخواست جابجایی داد

یک نماینده مجلس در اظهارنظری جنجالی مدعی شده وزیر امور خارجه 40 دقیقه قبل از آتش سوزی زندان اوین در جریان ماجرا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مجلس ایونا، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس امروز (پنچ شنبه، 26 آبان) در مراسم اختتامیه چهاردهمین نشست هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش به نقل قولی از وزیر امور خارجه پرداخت و اظهار کرد: وزیر امور خارجه تعریف می کرد که شب حادثه تازه به خانه رسیده بود که وزیر امور خارجه آمریکا با او تماس گرفته و اعلام کرده که امریکا چهار زندانی در اوین دارد که قرار است تبادل شوند و تاکید کرده که اتفاقی برای این افراد نیفتد.

وی به نقل از حسین امیرعبدالهیان این را نیز ذکر کرده که وی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا گفته است خبری نیست.

نماینده کاشمر با تاکید بر این نکته که آمریکا 40 دقیقه قبل از آتش سوزی زندان اوین از این ماجرا خبر داشته، گفت: اوین را خود آنها با آدم ها و نیروهای خودشان آتش زدند.

وی ادامه داد: مهدی هاشمی از 30 روز قبل با اصرار می خواست به بندی برود که همه آنجا بودند اما صبح شبی که قرار بود آتش سوزی رخ دهد وی می خواهد به همان جای قبلی خود بازگردد.

این نماینده همچنین به ارائه راهکاری برای پایان گرفتن اغتشاشات کشور پرداخت و عنوان کرد: اگر بخواهیم اغتشاشات خیابانی و این مسائل از کشور رخ ببندد راه آن روح الله است. امام راحل ما که بعد از غیبت صغری شبیه ایشان نیامده جملاتی گفتند که از جای دیگری گرفته می شد. ایشان فرمودند که یارانشان در قنداق هستند. حال اگر چنین شرایطی ایجاد شده ما مقصر هستیم. فرافکنی نکنیم البته بحث دشمن و خارج از کشور و تاثیر آنها هم به جای خود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در این مراسم نیز به نزدیک شدن فصل برنامه و بودجه اشاره کرده و اظهار کرد: در کشور پول بسیار زیاد داریم و برای بهره مندی از این بودجه تنها باید پیگیری شود. به شخصه با این پیگیری ها توانسته ام برای برخی طرح های منطقی استان بودجه های 160 و300 درصدی بگیرم. می شود برای کارهای منطقی بودجه گرفت اما این نیاز به پیگیری شخصی و ارتباط دارد. در جمهوری اسلامی یک سرباز می تواند با پیگیری سردار شود.

 

 

 

 

 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید