13:38 , 1401/8/29
کد خبر: 000016653
بازدید: 1443
تایلند به ولیعهد عربستان دکتری افتخاری داد

سفر ولیعهد عربستان به تایلند برای او با دکتری افتخاری دانشگاه کاستسارت همراه بود.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، این دکتری در زمینه دانش زمین به او اعطا شده و طبق اعلام خبرگزاری واس عربستان، در جریان سفر ولیعهد عربستان به تایلند رئیس دانشگاه دولتی کاستسارت تایلند در استقبال از محمد بن سلمان، با اعطای این مدرک اعلام کرده که این مدرک بابت ابتکار عمل و راهکارهای موثر عربستان در حوزه محیط زیست و حمایت از اهداف توسعه پایدار به وی اعطا می شود.

ولیعهد عربستان نیز در این مراسم به تلاش های صورت گرفته در عربستان در حوزه محیط زیست، مقابله با چالش های اقلیمی و پیشبرد اهداف توسعه پایدار اشاره کرد.

همزمان با  اجلاس سران مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC)محمد بن سلمان عصر روز پنجشنبه ( 16 آبان) در قالب سفری رسمی وارد بانکوک شد و در این سفر دو کشور بیانیه ای مشترک صادر کردند که بر اساس آن طرفین تفاهم نامه هایی را در زمینه های زیر به امضا رساندند.

  1. انرژی
  2. گردشگری
  3. ترغیب برای سرمایه گذاری 
  4.  مبارزه با فساد

این نخستین دیدار خاندان پادشاهی دو کشور به شمار می رود و در این قالب دو کشور علاوه بر مباحث مرتبط با صنایع دفاعی و موضوع مبارزه با جرائم فرامرزی به بررسی تحولات منطقه و شرایط کشورهایی مانند یمن، ایران و افغانستان نیز پرداختند.

نکته جالب در مورد سفر آنکه روابط دو کشور عربستان و تایلند به مدت 30 سال از سال 1990 به دلیل برخی اقدامات تایلند بر علیه عربستان قطع شده بود. از جمله اقدامات تایلند علیه عربستان جنایتی بوده که منجر به کشته شدن 18 نفر از جمله چهار دیپلمات شده است.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید