05:35 , 1401/5/2
کد خبر: 000014591
بازدید: 2156
تاریخ شروع پیاده روی اربعین 1401

بهترین زمان شروع پیاده روی اربعین حسینی برای سال 1401 چه تاریخی است؟

چرا پیاده روی اربعین انجام می شود؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، پیاده روی اربعین یکی از مهمترین مراسم مقدس مسلمانان است که اکثراً وابسته به فرقه شیعه هستند. سالانه میلیون ها نفر از کشورهای مختلف برای زیارت امام حسین (ع) به شهر کربلا در عراق می روند. پیاده روی اربعین با حضور میلیون ها نفر یکی از بزرگترین مراسمات مقدس در جهان است.

تاریخ شروع پیاده روی اربعین 1401

بیشتر افراد سعی می کنند که خود را یک روز قبل از اربعین یعنی روز 19 صفر به کربلا برسانند. بهترین زمان شروع پیاده روی اربعین روز 16 صفر است. اگر شما قصد دارید به هر دلیلی از شلوغی دور باشید بهتر است یک هفته پیش از اربعین پیاده روی را شروع کنید.

بنابر شرایط شخصی خود می توانید برنامه شروع پیاده روی را طراحی کنید.

7 روزقبل از اربعین: 13 صفر- شنبه 19 شهریور

4 روز قبل از اربعین: 16 صفر - سه شنبه 22 شهریور

چه کسانی نباید در پیاده روی اربعین شرکت کنند؟ (حداقل شرایط جسمانی)

سالمندان بالای 50 سال ، دختران و پسران با ترتیب سنی زیر 13 و 15 سال بهتر است از پیاده روی اربعین پرهیز کنند (به دلیل ضعف جسمانی و امکان خطر)

افرادی که مشکلات قلبی دارند

بیماران دیابتی

شروع مسیر پیاده روی اربعین کجاست؟

در مسیر بزرگراه کربلا می توانید پیاده روی خود را آغاز کنید. پیدا کردن مسیر کار سختی نیست کافی است ستون های شماره گذاری شده که به آنها عمود می گویند را دنبال کنید. از ابتدای شهر نجف این عمود ها وجود دارد. به همین ترتیب می توانید در مسیر پیاده روی اربعین قرار بگیرید. فواصل گفته شده برای عمود ها 60 متر است. آخرین عمود شماره 1452 دقیقا در ورودی کربلاست.

بهترین ساعت شروع پیاده روی اربعین

به دلیل نزدیک شدن واقعه اربعین به تابستان هوا گرم می شود و اگر زائران پیاده روی اربعین را از نماز صبح تا غروب آفتاب انجام دهند به دلیل اینکه مسیر فضایی کویری شکل دارد باید گرمای زیادی را تحمل کنند. در گذشته پیاده روی اربعین از نماز صبح آغاز و تا غروب خورشید ادامه داد. اما حالا به دلیل گرمای هوا می توان پیاده روی اربعین را از غروب آفتاب تا اذان صبح انجام داد. در این مدت گفته شده هوا به مراتب خنک تر و پیاده روی آسان تر می شود.

مراکز افراد گمشده در پیاده روی اربعین

  • در مسیر  پیاده روی اربعین هر ۳ کیلومتر مرکز گزارش گمشدگان واقع شده است.

چند نکته کاربردی برای پیاده روی اربعین

  1. به دلیل وجود افراد بیشمار در مسیر پیاده روی اربعین ممکن است همسفران یا دوستان خود را گم کنید. روی زنگ زدن و تماس گرفتن حساب باز نکنید چراکه ممکن است آنتن دهی مشکل داشته باشد. به همین جهت قبل از شروع پیاده روی اربعین چند شماره عمود را به عنوان نشانه برای خود در نظر بگیرید تا دوستان خود را در آن مکان پیدا کنید.
  2. اگر به هر دلیل نتوانستید به پیاده روی اربعین ادامه دهید، نگران نباشید. ماشین های عبوری با دریافت هزینه شما را به کربلا می رسانند.
  3. به دلیل گرمای هوا بهتر است پیاده روی اربعین خود را در شب انجام دهید.
  4. در مسیر  پیاده روی اربعین هر ۳ کیلومتر مرکز گزارش گمشدگان واقع شده است.

واقعه کربلا چه بود؟

واقعه کربلا یا نبرد کربلا یا قتل عام کربلا در 10 اکتبر 680 در شهر کربلا در محدوده عراق کنونی، بین یک یاران وفادار به امام حسین (ع)، نوه پیامبر و لشکر یزید، خلیفه اموی صورت گرفت. در این نبرد امام حسین (ع) و همه یارانش شهید شدند. 

پیاده روی اربعین

توصیه به زیارت اربعین باعث شد که شیعیان جهان به ویژه بومیان عراق هر سال قبل از اربعین به کربلا بروند و در روز اربعین در کربلا باشند. پیاده روی اربعین که به سیل انسانی شباهت دارد، یکی از بزرگترین پیاده روی دسته جمعی در جهان به شمار می رود. در سال 2013 پیش بینی می شد که 20 میلیون شیعه از سراسر جهان به کربلا بیایند اما بر اساس برخی گزارش های منتشر شده، ثبت شده است که 15 میلیون مسلمان شیعه در روز اربعین در کربلا حضور داشتند. 

گفته شده است که حرکت شیعیان به سمت کربلا در اربعین در زمان ائمه اهل بیت علیهم السلام نیز رایج بوده و حتی در زمان بنی امیه و بنی عباس نیز این پیاده روی اربعین را انجام می دادند.

اربعین امسال چه روزی است؟

20 صفر  1444 قمری مصادف با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش اربعین نام دارد. در سال جاری، 20 صفر در تقویم قمری مصادف است با شنبه 26 شهریور. این روز در تقویم رسمی ایران تعطیل است.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید