09:15 , 1401/9/5
کد خبر: 000016757
بازدید: 1561

رئیس پلیس فتا مطرح کرد

تاثیر فیلترینگ واتس آپ و اینستاگرام/رفتار پلیس فتا با سلبریتی ها

رئیس پلیس فتا چنین گفته که به دنبال فیلتر شدن واتس آپ و اینستاگرام حدود 80 درصد کلاهبرداری های اینترنتی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا در این باره اظهار کرد: 
بیش از 80 درصد کلاهبرداری های اینترنتی و برداشت های غیر مجاز بر بستر شبکه های اجتماعی خارجی رخ می دهد و بر این اساس طی مدتی که از فیلتر شدن اینستاگرام و واتس اپ می گذرد تا حدود 80 درصد کاهش جرایم در این بخش ها را شاهد بوده ایم.

وی گفت: در این مدت به دلیل کلاهبرداری هایی که در این فضا رخ داده مردم به سمت سایت هایی با پشتیبان های داخلی تمایل پیدا کرده اند.

قانون سال 88 درباره فیک نیوزها

رئیس پلیس فتا در بخش دیگری از صحبت های خود نیز به بحث فیک نیوزها پرداخت و گفت: از سال 88 در قانون هم به این بخش توجه شده و بر این اساس یکی از ماموریت های پلیس فتا مبارزه با فیک نیوزها است. این دسته معمولا در حوادث بزرگ جمعیتی کارکرد بیشتری داشته و اثر خود را بیشتر نشان می دهند که نمونه آن بحث کرونا است.

وی ادامه داد: گاه نیز فیک نیوزها بر علیه افراد دست به فعالیت می زنند که برای مقابله با این موارد می توان از هوش مصنوعی کمک گرفته و درصد بالایی از آنها را شناسایی و از گردونه فعالیت خارج کرد.

برخورد پلیس فتا با سلبریتی ها بر چه اساس است؟

سردار مجید در ادامه به بحث برخورد پلیس فتا با چهره هایی که به انتشار اخبار کذب می پردازند اشاره و عنوان کرد: برخی افراد ممکن است دارای هویت رسمی بوده و زیر نظر یک نهاد یا ارگان دولتی باشند. در چنین شرایطی باید در گام اول نهادی که مسئولیت حقوقی آنها را برعهده دارد با این افراد برخورد کند.

وی ادامه داد: مثلا زمانی که یک بازیگر اخبار کذبی منتشر می کند لازم است در گام اول سازمان سینمایی یا وزارت ارشاد با او برخورد کنند و پلیس فتا در گام های بعدی می تواند به این ماجرا ورود کند.البته اگر خبری باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شود یا باعث سلب امنیت شده و در حوزه ملی نگرانی ایجاد کتد دیگر پلیس فتا به صورت مستقیم ورود خواهد کرد.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید