18:00 , 1403/1/7
کد خبر: 000043976
بازدید: 1214
برگزاری آزمون فرهنگیان در این تاریخ+ جزییات

آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش ایونا به نقل از ایلنا؛ آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و در مرحله دوم کنکور که تیر ماه ۱۴۰۳ است، پذیرش دانشجو معلم برای دانشگاه فرهنگیان و رجایی انجام نخواهد شد.

ثبت نام برای شرکت در این آزمون نیز آذرماه ۱۴۰۲ صورت گرفته و پایان یافته است. آزمون فرهنگیان دفترچه اختصاصی دارد که مربوط به شایستگی‌های معلمی است یعنی داوطلبان باید علاوه بر دفترچه سؤالات در هر گروه آزمایشی (ریاضی، تجربی و انسانی) به دفترچه گروه فرهنگیان هم پاسخ دهند.

میزان تأثیر و سهم نمرات در پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت ۵۰ درصد سوابق تحصیلی، ۲۵ درصد آزمون اختصاصی (شامل ۱۵ درصد نمرات آزمون سراسری و ۱۰ درصد آزمون اختصاصی گروه فرهنگیان) و ۲۵ درصد مربوط به ارزیابی شایستگی‌های معلمی خواهد بود.

ملاک معرفی داوطلبان به مرحله چند برابر ظرفیت ارزیابی شایستگی‌های معلمی در سال ۱۴۰۳، ۶۰ درصد نمره کل کنکور و ۴۰ درصد نمره کل دفترچه ویژه پذیرش دانشجو معلم خواهد بود. ارزشیابی شایستگی معلمی که توسط وزارت آموزش و پرورش در طول سال برگزار می‌شود دو بخش شایستگی‌های عمومی و تخصصی متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه آن تا دو سال معتبر است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید