13:56 , 1401/8/23
کد خبر: 000016527
بازدید: 1552
بازداشت و ممنوع الخروجی بیش از 100 هنرمند/ کتایون ریاحی کجاست و چه می کند؟

روزنامه شرق گزارشی از وضعیت هنرمندان بازداشتی و ممنوع الخروج منتشر کرده و در قالب آن چنین اعلام کرده که کتایون ریاحی اگرچه معلوم نیست کجاست اما تاکید می شود وی در صحت و سلامت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایونا، در گزارش این روزنامه در عین حال به کمیته ای که چندی پیش در خانه سینما و با عنوان کمیته حمایت حقوقی و قضایی از سینماگران در خانه سینما تشکیل شده اشاره کرده و توضیحاتی به نقل از برخی اعضای این کمیته درباره وضعیت هنرمندانی که دچار مشکلات سیاسی شده اند منتشر کرده است.

بنا بر اعلام این روزنامه این اعضا عبارتند از: 

  1. همایون اسعدیان
  2. علیرضا حسینی
  3. مهدی کوهیان
  4.  علی مردانی
  5.  نغمه دانش آشتیانی

بنا بر اظهارات این نمایندگان در حال حاضر بیش از 100 هنرمند و سینماگر ممنوع الخروج، ممنوع الکار و یا بازداشت شده اند که تعداد بسیاری از بازیگران و کارگردانان مطرح در لیست ممنوع الخروجی ها قرار می گیرند.

علیرضا حسینی به عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما و نماینده هیئت مدیره در کمیته حمایت حقوقی و قضایی از هنرمندان و سینماگران در این باره توضیح داده است: به منظور حفظ حقوق این هنرمندان نمی توان به اسامی آنها اشاره کرد اما بطور کلی 10 نستندساز از گذشته به دلیل سفرها و شرکت در ورک شاپ ها درگیر بوده اند. شش نفر به دلیل بیانیه در لیست قرار گرفته اند و 26 نفر نیز از اعضای خانه موسیقی و خانه تئاتر در این لیست هستند و اکثر این افراد جوان هستند و برای آنها پرونده های قضایی تشکیل شده است.

مهدی کوهیتن نیز از تهیه کنندگانی است که در این کمیته عضویت دارد. وی بر این نکته تاکید دارد که بسیاری از هنرمندانی که در بازداشت به سر می برند آنهایی هستند که در فضای مجازی فعالیت اعتراضی داشته اند و برخی نیز در خیابان ها دستگیر شده اند که از میان این افراد برخی به قید وثیقه آزاد شده اند.

اما نکته دیگری که از سوی حسینی مورد توجه قرار گرفته بحث همکاری و تعاملی است که برای آزادی این افراد وجود دارد. به گفته او اگرچه این همکاری ها و کمک ها از سوی مسئولان خوب بوده اما طی هفته های گذشته با ارجاع پرونده ها به دادگاه می توان گفت که این همکاری ها کمتر شده است و حتی طی روزهای اخیر شرایط به سمتی رفته که آزادی هنرمندان حتی با وثیقه هم سخت است. در میان حکم های افرادی که اوایل مهر یا اواخر شهریور ماه دستگیر شده اند برای برخی از آنها حکم هایی صادر شده که در اغلب  موارد این حکم ها زندان برای شش سال یا کمتر بوده است.

وی ترجیح داده وارد جزئیات این ماجرا نشود و چنین اعلام کرده که ما هم در حدی که به ما منتقل شده در این زمینه اطلاعات داریم.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید