15:42 , 1401/11/2
کد خبر: 000019094
بازدید: 1295
اموزش حذف اکانت اینستاگرام و دیلیت اکانت برای همیشه

جزئیات نحوه حذف اکانت اینستاگرام و دیلیت اکانت دائمی را در این مطلب بخوانید.

گزینه حذف اکانت اینستاگرام زمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که کاربر این شبکه قصد داشته باشد تا برای همیشه از این رسانه استفاده نکند. ممکن است هدف کاربر از حذف اکانت اینستاگرام توقف این رسانه به صورت دائم و یا موقت باشد. در این صورت بایستی اقدام مناسب را برای حذف اکانت خود انجام دهد.

اینستاگرام یکی از پرکاربردترین رسانه های اجتماعی است که همواره به عنوان یکی از شلوغ ترین رسانه ها نیز معرفی می شود. اما شاید برخی از کاربران به دلایل مختلفی قصد داشته باشند که اکانت اصلی یا شخصی و یا اکانت بیزینسی خود را برای همیشه حذف کنند. بنابراین برای انجام این امر نیاز به گذشتن از چندین مرحله است.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا روش های حذف اکانت اینستاگرام را برای همیشه و همچنین به صورت موقت آموزش دهیم. لطفا تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

دیلیت اکانت اینستاگرام

استفاده از رسانه های اجتماعی مختلف در زندگی روزمره افراد بسیار زیاد بوده و تاثیر بسزای در روند زندگی انسان ها دارند. حذف اکانت اینستاگرام قطعا با وجود کاربرد های فراوان به دلایل مختلفی از سوی کاربر صورت می گیرد. زیرا زندگی کردن بدون هیچ رسانه اجتماعی تقریبا برای افراد غیر ممکن خواهد بود. 

دلیل آن اساسا استفاده های متنوع و پیام رسانی و ایجاد ارتباط به صورت های مختلف است. یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی که برای تولید و انتشار محتوا یکی از بهترین ها بوده قطعا رسانه اینستاگرام می باشد.

غیر فعال کردن حساب اینستاگرام تصمیم بزرگی است که کاربر در صورت اتخاذ آن بایستی با اکانت خود برای همیشه خداحافظی کند. دیلیت اکانت اینستاگرام ممکن است به صورت موقت و یا دائم باشد. حذف اکانت به صورت موقت شاید برای نهایی کردن تصمیم کاربر مبنی بر حذف همیشگی قدم اول و یا تصمیم بهتری باشد.

حذف اکانت اینستاگرام به صورت موقت و دائم

گفته شد که حذف اکانت اینستاگرام به صورت موقت و دائم صورت می گیرد. هدف از آموزش دیلیت اکانت در این مطلب حذف اکانت به صورت همیشگی و دائم است. اما شاید لازم باشد تا از مزایا و روش های حذف اکانت به صورت موقت نیز مطلع شویم. بنابراین کاربر به صورت موقت نیز می تواند از دسترس دنبال کننده های خود در اینستاگرام خارج شود. در استفاده از روش حذف موقت اینستاگرام کاربر پس از ورود دوباره به اکانت خود تمامی اطلاعات موجود در صفحه برای وی نشان داده خواهد شد. اما بدیهی است در روش حذف دائم این امکان یعنی بازیابی اطلاعات برای کاربر وجود نخواهد داشت. در روش حذف دائم کاربر برای همیشه از صفحه خود خارج شده و اطلاعات برای وی بازگردانی نخواهند شد.

البته لازم به ذکر است که این رسانه طبق امکاناتی که دارد در صورت حذف دائم اکانت بازه زمانی برای کاربر تعیین خواهد شد. به این معنی در بازه زمانی مشخص اگر کاربر به اکانت دیلیت شده خود ورود پیدا نکند برای همیشه اکانت در اینستاگرام حذف خواهد شد. بازه زمانی اینستاگرام برای دیلیت همیشگی اکانت یک ماه است. چنانچه کاربر در طی این یک ماه وارد حساب اینستاگرامی خود نشود اکانت به صورت دائم و همیشگی دیلیت خواهد شد. در این حالت امکان بازگردانی اکانت و اطلاعات آن وجود ندارد. اینستاگرام با این امکان به کاربران فرصت بیشتری برای تصمیم گیری در خصوص دیلیت همیشگی اکانت خواهد داد.

حذف اکانت اینستاگرام به صورت دائمی

در صورتی که کاربر قصد حذف اکانت اینستاگرام را به صورت دائمی داشته باشد بایستی مراحل مربوط به این امر را به ترتیب سپری کنند. در صورت دنبال کردن مراحل اکانت اینستاگرامی کاربر به صورت همیشگی و دائم از این رسانه حذف خواهد شد. همچنین لازم به یادآوری است که دیگر امکان بازیابی اطلاعات برای وی وجود نخواهد داشت.

تمامی اطلاعات کاربر اعم از ویدیو، عکس، دایرکت، دنبال کننده ها و تمامی پست و دیگر اطلاعات به صورت کلی پاک می شوند. همچنین لازم به ذکر است که برای حذف دائمی اکانت بایستی به وب سایت رسمی این شبکه مراجعه کرد. از طریق خود اکانت امکان حذف دائمی اکانت کمی پیچیده خواهد بود. البته در ادامه این مطلب به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

مراحل حذف اکانت اینستاگرام به صورت همیشگی

همانطور که گفته شد برای حذف اکانت اینستاگرام به صورت همیشگی بایستی وارد وب سایت رسمی رسانه اینستاگرام شد. بنابراین اولین گام در حذف اکانت بایستی وارد صفحه رسمی شبکه در گوگل سرچ شد.

پس از وارد شدن به وب سایت صفحه ای برای کاربر باز خواهد شد که برای تکمیل این فرایند نیاز به پر کردن کادر های خالی این صفحه است.

فیلد های صفحه باز شده به قرار زیر می باشند؛

Why are you deleting your account

دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را انتخاب فرمایید.

To continue, please re-enter your password

  • در این بخش نیاز است تا پسورد اکانت خود را وارید کنید.
  1. پس از پر کردن فیلد های بالا در قسمت پایین صفحه و در کادر آبی رنگ گزینه delete my account را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه مراحل بعدی و یا فرایند دیلیت اکانت اینستاگرام شما آغاز می شود.
  2. پس از انتخاب این گزینه از شما سوال پرسیده می شود که آیا برای حذف اکانت خود مطمئن هستید؟ در صورت مطمئن بودن گزینه ok را انتخاب کنید.
  3. در زیر کادر آبی رنگ delete my account تاریخ دقیق حذف دائمی اکانت نوشته شده است. در صورتی که کاربر تا تاریخ درج شده وارد حساب کاربری خود نشود یا به اصطلاح لاگین نشود دیلیت اکانت بدون توقف و دائمی خواهد بود. اما در صورت ورود به کاربری دوباره اطلاعات بازیابی خواهد شد و می توان به صورت قبل از اکانت خود استفاده کرد.
  4. لازم به ذکر است که در این حالت یعنی در این بازه زمانی یک ماهه اطلاعات و حساب کاربر مخفی خواهد شد.
  5. پس از طی کردن این مراحل پیامی بر روی صفحه برای کاربر ظاهر خواهد شد مبنی بر اینکه اکانت اینستاگرام شما به صورت همیشگی حذف شده است.
  6. Your account has been removed. Wers sorry to see you go
  7. پس از گذشتن از این مراحل اطلاعات حساب اینستاگرامی کاربر مخفی شده و اسم کاربر برای افرادی که با آنها چت داشته است به صورت instagram user نمایش داده می شود.
  8.  

پس از دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت همیشگی می توان دوباره اکانت جدید در این شبکه ساخت؟

سوالی که در این زمینه و پس از حذف اکانت اینستاگرام به صورت همیشگی و دائمی برای کاربران ایجاد می شود امکان ساخت دوباره اکانت می باشد. پس از گذشتن از مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام و تمام شدن بازه زمانی یک ماه و لاگین نشدن، در صورت خواستار فعالیت داشتن در این شبکه بایستی دوباره اکانت جدید ساخت. پس امکان ساخت اکانت دیگر در این رسانه برای کاربر وجود دارد. اکانت قبلی با تمامی اطلاعات برای همیشه حذف شده و امکان بازگردانی آن وجود ندارد بنابراین کاربر بایستی اکانت جدید ایجاد کند.

حذف اکانت اینستاگرام به صورت موقت

گفته شده که حذف اکانت اینستاگرام به دو صورت موقت و دائمی وجود دارد. برخی از کاربران به دلایل مختلف تمایل دارند که حساب کاربری خود را برای مدت کوتاهی به صورت تعلیق در بیاورند. در این صورت می توانند از گزینه حذف موقت اقدام به حذف اینستاگرام استفاده کنند.

در این حالت اکانت به صورت کامل و همیشه حذف نخواهد شد و در حالت غیر فعال یا دی اکتیو باقی خواهد ماند. در این صورت هر زمان کاربر قصد داشته باشد می تواند دوباره از اکانت خود و اطلاعات درون آن استفاده کند.

هر زمان که کاربر تمایل داشته باشد می تواند حساب خود را از حالت غیر فعال دربیاورد و به حالت قبلی بازگرداند. تمامی اطلاعات کاربر دست نخورده باقی خواهد ماند. برای غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام خود نیز بایستی از طریق وب سایت اینستاگرام اقدام کرد.

مراحل حذف موقت اکانت اینستاگرام

قطعا برای حذف اکانت اینستاگرام چه به صورت موقت و چه به صورت دائم بایستی از طریق خود وب سایت رسمی اینستاگرام اقدام کرد. البته برای غیر فعال کردن اکانت خود می توان از طریق اپلیکیشن نیز وارد عمل شد. اما روش اول ساده تر و سریع تر خواهد بود. لذا برای این کار باید وارد وب سایت رسمی شبکه اینستاگرام شد.

  1. در قدم اول برای غیر فعال کردن و یا حذف موقت اینستاگرام بایستی وارد مرورگر خود شده و وب سایت رسمی اینستاگرام وارد کرد.
  2. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور از طریق وب سایت می توان وارد اکانت خود شد.
  3. در این صورت صفحه برای کاربر باز می شود که دارای دو کادر خالی است. بایستی فیلد های خالی را پر کرد.
  4. Why are you disabling your account
  5. دلیل شما برای غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام چیست؟ در این فیلد لازم است تا دلیل خود را انتخاب کرد.
  6. To continue, please re-enter your password
  7. در این فیلد پسورد و یا همان رمز عبور خود را وارد کنید.
  8. در انتهای صفحه در کادر آبی رنگ بایستی گزینه Temporarily disable accountبه معنی حذف موقت اکانت اینستاگرام است را انتخاب کنید.
  9. پس از انتخاب این گزینه پنجره ای برای تایید مراحل بر روی صفحه مرورگر باز خواهد شد که لازم است تا برای تایید مراحل گزینه yes را انتخاب نمود. همان لحظه حساب کاربر به صورت غیر فعال در خواهد آمد.
  10. برای دوباره وارد شده به حساب غیر فعال شده خود باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کرد.

حذف اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

برای حذف اکانت اینستاگرام چه به صورت دائم و چه به صورت موقت می توان از طریق اپلیکیشن نیز اقدام کرد. به تازگی اپ اینستاگرام این قابلیت را به برنامه خود اضافه کرده است. اما حذف اکانت از طریق وب سایت برای کاربران هنوز روشی ساده تر و سریع تر محسوب می شود.

چنانچه کاربر قصد داشته باشد تا از طریق گوشی اقدام به حذف اکانت نماید بایستی مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارد.

مراحل حذف کاربری اینستاگرام از طریق گوشی

  1. برای حذف اکانت اینستاگرام از طریق گوشی بایستی باید وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود در گوشی شد. پس از ورود به اینستاگرام لازم است تا به بخش تنظیمات settingsرفت. پس از وارد شدن به بخش تنظیمات وارد بخش یا گزینه help کلیک شده سپس وارد مراحل بعدی خواهیم شد.
  2. مرحله بعدی نمایان شدن سه گزینه می باشد. باید گزینه میانی با عنوان help centerرا انتخاب کرد.
  3. پس از انتخاب گزینه مزبور صفحه ای بر روی تلفن همراه کاربر باز می شود. برای ادامه روند دیلیت اکانت بایستی بر روی گزینه اول managing your accountکلیک کرد تا بتوان وارد مراحل بعدی شد.
  4. پس از آن گزینه حذف اکانت یا delete your accountرا انتخاب کرده تا وارد صفحه دیلیت اکانت شد.
  5. پس از گذشتن از این مرحله قسمت و یا گزینه how do I delete my instagram accountرا بایستی انتخاب کرد.
  6. سپس گزینه delete your account pageکه با رنگ آبی نشان داده شده را انتخاب کرد.
  7. در نهایت کاربر وارد مرحله وارد کردن حساب کاربری خواهد شد. البته در صورتی که قبلا در وب سایت حساب کاربری را وارد کرده باشد نیازی به دوباره این امر نیست.
  8. پس از آن طبق روال قبلی بایستی دلیل خود برای دیلیت اکانت اینستاگرام را ذکر کرد. برای سریع تر شده روند دیلیت اکانت می توان گزینه something else را وارد کرد. پیش از حذف لازم است تا رمز عبور را حتما در مراحل پایانی وارد کرد.
  9. وارد کردن رمز عبور، اعلام دلیل خود برای حذف اکانت و کلیک بر روی گزینه دیلیت deleteسه اقدام پایانی حذف اکانت از طریق گوشی خواهد بود.

منوی delete  اکانت اینستاگرام

در منوی دیلیت اکانت اینستاگرام گزینه های درج شده است که معنی و کاربرد های آنها برای کاربر فارسی زبان شاید گنگ و غیر قابل فهم باشد. برای درک بهتر از حذف اکانت اینستاگرام لازم است تا با گزینه های موجود در منوی دیلیت آشنا شویم. شاید با انتخاب هر یک از دلایل موجود و پیشنهادات اینستاگرام از حذف اکانت پشیمان شد.

Too busy/ too distracting

چنانچه کاربر قصد داشته باشد تا اکانت خود را برای مدتی دی اکتیو کند می تواند از این گزینه استفاده کند. در این گزینه شما اعلام می کنید که به دلیل مشغله مدتی از فعالیت اینستاگرام خارج می شوید.

Trouble getting started

با انتخاب این گزینه اینستاگرام به کاربر پیشنهاد مقاله های آموزشی استفاده از اینستاگرام خواهد داد. کسانی که به دلایلی نمی توانند از این برنامه به درستی استفاده کنند این گزینه را برای دلیل خود عنوان می کنند.

Created a second account

در صورتی که کاربر قصد داشته باشد تا با حذف اکانت فعلی خود یک اکانت جدید راه اندازی کند این گزینه را انتخاب خواهد کرد.

Privacy concerns

حفظ حریم خصوصی شاید دلیل حذف اکانت باشد. در این صورت اینستاگرام شما را برای حفظ حریم خصوصی در این رسانه راهنمایی خواهد کرد.

Too many ads

ممکن است کاربر به دلیل تبلیغات زیاد در این شبکه اقدام به حذف اکانت اینستاگرام خود کند.

Concerned about my data

به دلیل نگرانی کاربر از انتشار اطلاعاتی وی در این شبکه اقدام به حذف اکانت خود خواهد کرد.

Want to remove something

کاربرانی که قصد دارند حجم برنامه را کاهش دهند از این گزینه استفاده می کنند. در صورت انتخاب این گزینه اینستاگرام کاربر را به حذف موقت تشویق خواهد کرد.

cant find people to follow

طبق این گزینه کاربر اعلام می کند که در پیدا کردن افراد و فالو کردن مشکل دارد.

Something else

برای سریع تر شدن روند حذف لازم است تا این گزینه را انتخاب کنید. طبق این گزینه کاربر به دلایلی دیگر فارغ از دلایل فوق اقدام به حذف اکانت خواهد کرد.

نتیجه گیری

همانطور که می دانیم حذف اکانت اینستاگرام دلایل مختلفی دارد. ممکن است کاربر به هر یک از دلایل مختلف قصد دیلیت اکانت خود را داشته باشد. به همه کاربرانی که قصد دیلیت اکانت خود را دارند توصیه میشود اگر دلیل آنها خستگی روزمره و یا غیر فعال بودن برای مدتی کوتاه است اقدام به حذف دائمی اکانت خود نکنند. گزینه دیلیت موقت برای بسیاری از افراد گزینه قابل قبول تر و سنجیده تری است. زیرا بازیبای اطلاعات در این گزینه امکان پذیر خواهد بود.

 روند دیلیت بسیار ساده و آسان است. بسیاری از کسانی که قصد این کار را دارند از طریق وب سایت رسمی شبکه اینستاگرام اقدام می کنند. با وجود اینکه اخیرا می توان از طریق گوشی و خود اپلیکیشن نصب شده اقدام به حذف اکانت کرد اما استفاده از وب سایت برای دیلیت محبوب تر است. دلیل آن سادگی روند دیلیت از طریق وب سایت می باشد.

سوالات متداول

چه اطلاعاتی برای دیلیت اکانت اینستاگرام مورد نیاز می باشد؟

نام کاربری و رمز عبور تنها اطلاعاتی است که کاربر بایستی در اختبار داشته باشد. برای لاگین دوباره نیز به همین اطلاعات نیاز پیدا خواهد کرد.

آیا پس از دیلیت اکانت پیام های از دایرکت مخاطبین حذف خواهد شد؟

خیر نام کاربر در دایرکت ها به instagrammer  تغییر پیدا می کند.

تفاوت دیلیت اکانت با غیر فعال کردن اکانت در چیست؟

در صورت غیر فعال کردن حساب کاربری خود هر زمان که تمایل داشته باشید می توان دوباره به اطلاعات اکانت خود دست پیدا کرد. اما در صورت دیلیت اکانت و گذشت زمان مشخص شده امکان ورود به اکانت و اطلاعات درون آن وجود ندارد.

تا چه مدت می توان اکانت خود را دی اکتیو نگه داشت؟

برای دیلیت موقت اکانت محدوده زمانی برای کاربر تعیین نشده است. افراد در هفته یک بار می توانند از این فرصت برای دی اکتیو کردن اکانت خود استفاده کنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید