16:18 , 1401/8/9
کد خبر: 000016318
بازدید: 1263
اما و اگرهای مصرف ترشی خانگی

ترشی، یک پروبیوتیک مهم و یکی از غذاهای تخمیر شده است که ما بیشتر مصرف می کنیم، به خصوص در فصل زمستان. اما ترشی های خانگی که باید به صورت کنترل شده مصرف شوند نیز اما و اگرهایی در مصرف دارند.

ترشی خانگی مصرف کنید اما…

در میان غذاهای تخمیری، ترشی جات جای بسیار خوبی در سفره های ما دارد. در سال های اخیر، "تخمیری" و "غذاهای تخمیری" بیشتر مصرف شده است. تخمیر یک روش ذخیره سازی است که قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرد. این روش جدا از اینکه یک روش نگهداری است، روشی است که به واسطه سنتز اسیدهای آمینه و ویتامین ها به غذا طعم می دهد و ارزش غذایی آن را افزایش می دهد. ماست، کفیر، کومیس، سرکه، بوزا، تمپه، کیمچی و ترشی از رایج ترین غذاهای تخمیری بر اساس جوامع هستند. ترشی که جزء لاینفک فرهنگ و سفره ماست.

ترشی

غذاهای تخمیری از ترشی، سبزیجات و میوه های مختلف تهیه می شود. با این حال، کلم، چغندر، فلفل و خیار شور بیش از همه به چشم می خورد. ترشی که با فوایدش جلب توجه می کند نیز از مواد غذایی است که باید در مصرف آن دقت کرد. فواید سلامتی ترشی ها به فرآیند تهیه آن بستگی دارد. به همین دلیل ترشی هایی که در خانه تهیه می شوند و ترشی هایی که از خارج تهیه می شوند تفاوت هایی دارند. در اینجا به فواید ترشی خانگی می پردازیم…

فواید ترشی خانگی

اولین فایده ترشی در واقع از غذایی است که از آن درست می شود. کلم، چغندر، فلفل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود در برابر سرطان محافظت می کنند. کسانی که نمی توانند این غذاها را به شکل معمولی خود مصرف کنند، هنگام ترشی راحت تر می توانند غذا بخورند و از خواص آنتی اکسیدانی آنها بهره مند شوند.

این غذای تخمیر شده به لطف باکتری اسید لاکتیکی که دارد، خاصیت محافظتی در برابر بسیاری از بیماری ها دارد.

سلامت روده نیز یکی از مزایایی است که به ذهن می رسد. معمولاً با استفاده از سبزیجات فیبری تهیه می شود و به دلیل ساختار فیبری که دارد حجم مدفوع را افزایش می دهد و به دفع آسان مدفوع از بدن کمک می کند.

به خصوص در 10 سال گذشته رابطه فلور روده با تقریباً همه بیماری ها بررسی شده است. داشتن فلور روده خوب یکی از عوامل زیربنایی سلامت است. تصور می‌شود که ترشی‌ها به لطف باکتری‌های موجود در آن، اثر تنظیم‌کننده‌ای بر فلور روده دارند.

به لطف باکتری های مفید موجود در آن، ترشی نقش مهمی برای ویتامین های گروه B مانند ویتامین K، تیامین و ریبوفلاوین دارد. ویتامین K با انعقاد خون مرتبط است، در حالی که ویتامین های گروه B در تقویت سیستم عصبی و حافظه موثر هستند.

ترشی مخزن قوطی نمک

ترشی ها به دلیل سدیم بالای آن، خوراکی قابل مصرف برای همه نیست. به خصوص در فشار خون بالا، کلیه، دیابت و بیماری های مربوط به معده باید با مشورت پزشک یا متخصص تغذیه مصرف شود. در افراد سالم، خوردن یک پیاله خیلی کوچک 2 تا 3 بار در هفته می تواند مناسب باشد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید