05:57 , 1401/5/10
کد خبر: 000014687
بازدید: 1274

ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی کشور مطرح کرد؛

افزایش بهره وری با کاهش ضایعات

کریمی تفرشی گفت: کاهش ضایعات یکی از مباحث بسیار مهمی است که امروز در بحث افزایش بهره وری در تولید در سطح جهانی بسیار مطرح است. این حلقه مفقودی است که اغلب نادیده گرفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، مهدی کریمی تفرشی، ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی کشور اظهار کرد: کاهش ضایعات یکی از مباحث بسیار مهمی است که امروز در بحث افزایش بهره وری در تولید در سطح جهانی بسیار مطرح است. این حلقه مفقودی است که اغلب نادیده گرفته می شود. اهمیت این موضوع از چند جهت است. کاهش ضایعات در درجه اول برای حفاظت از محیط زیست و منابع زیست محیطی به ویژه در بحث انرژی بسیار مهم کلیدی بوده و نوعی مسئولیت اجتماعی محسوب می شود.

افزایش حاشیه سود با کاهش ضایعات

کریمی تفرشی گفت: کاهش ضایعات در یک سازمان یا بنگاه تولیدی باعث کاهش هزینه ها و افزایش حاشیه سود شده و به درآمدزایی سازمان و افزایش سطح رضایت کارکنان نیز کمک می کند و در مقیاس وسیع تر از هدر رفتن منابع جلوگیری و به رشد اقتصادی کشور کمک می کند.

اروپایی های به دنبال جلوگیری از تولید ضایعات

ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی کشور  تاکید کرد: ضایعات و افزایش روزافزون آن، یکی از پدیده‌های تولید انبوه است که کشورهای صنعتی ازجمله اروپاییان در جستجوی یافتن راه هایی برای جلوگیری و قطع این جریان هستند. کاهش ضایعات یکی از اصول اساسی زندگی اجتماعی بشری است که از هزاران سال قبل بدون آنکه آگاهی از مفهوم آن داشته باشند به کار می‌بستند.

بازیافت ضایعات آهن چه مزایا و چه خطراتی دارد؟ | آهن یکتا

چند نکته کلیدی برای کاهش ضایعات

کریمی تفرشی یادآور شد: قطعا برای کاهش ضایعات باید به چند نکته کلیدی توجه کنیم. اولا تکنولوژی و فناوری باید در سطح کشور و سازمان ها به طور موثری ارتقاء پیدا کند. هر سازمانی باید با استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا به طور مداوم خود را به روز کند و با بکارگیری این فناوری ها از اتلاف منابع جلوگیری کند. باید به کارکنان و همه نیروهای موثر در سازمان آموزش داده شود و روش های اجرایی مدون برای کاهش ضایعات و جلوگیری از اتلاف منابع در هر سازمان وجود داشته باشد و تمامی پرسنل ملزم به تبعیت از این دستورالعمل ها و روش های اجرایی باشند. ثانیا ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری باید در دستور کار برنامه های کلان دولت قرار گیرد. تخصیص بودجه برای راه اندازی صنایع تبدیلی و برنامه های حمایتی از این صنایع ضرورتی انکارناپذیر است.

وی در پایان گفت: اگر برنامه ای مدون، دقیق و اجرایی برای کاهش ضایعات در کشور داشته باشیم نه تنها شاهد افزایش بهره‌وری در سطح سازمان ها و بنگاه‌های تولیدی خواهیم بود بلکه به ارتقاء بهره وری تولید در کشور و رشد و شکوفایی اقتصادی دست خواهیم یافت.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید