15:10 , 1401/9/10
کد خبر: 000016899
بازدید: 1397
9 خوراکی لذیذ برای تقویت سیستم ایمنی کودکان/ مامان ها دقت کنند!

برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی کودکان، باید آنها را به طور طبیعی تغذیه کنید. در این مطلب پیشنهاداتی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان برای جلوگیری از بیمار شدن آنها آورده شده است. در این مطلب شما نقش تغذیه در سیستم ایمنی بدن کودکان را در میابید.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان چه کنیم؟

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان چه کار باید کرد؟ همه ما میدانیم کودکی که از نظر بدنی قوی باشد کمتر مریض می شود. لازمه این قوی بودن، تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان است. حال باید چه کار کرد؟ چه غذایی سیستم ایمنی بدن کودکان را افزایش می دهد؟ 

چه غذایی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان مناسب است؟

همیشه به این موضوع دقت داشته باشید که غذای های طبیعی بهترین منابع تغذیه ای برای تقویت سیستم ایمنی کودکان هستند. از جمله غذاهای طبیعی مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ماهی سالمون
  2. ماست خانگی
  3. کیوی
  4. جو دوسر
  5. سیر
  6. کلم بروکلی
  7. عدس
  8. آجیل
  9. تخم مرغ

بیشتر بخوانید:این بیماری های پاییزی سلامت کودکان را تهدید می‌کنند

توصیه های غذایی طبیعی برای جلوگیری از بیمار شدن فرزندان

با تغییر آب و هوا، احتمال بیمار شدن کودکان شروع به افزایش می کند. دلایل این امر این است که باکتری ها و ویروس ها در دوره هایی که مدارس باز هستند به راحتی از فردی به فرد دیگر پخش می شوند. باکتری‌ها و ویروس‌هایی که فرزندان ما در محیط‌های شلوغ می‌گیرند، بر دیگر اعضای خانواده ما نیز تأثیر می‌گذارند. تنها راه برای جلوگیری از بیمار شدن کودکان در شرایط گفته شده، داشتن یک سیستم ایمنی قوی است. به همین دلیل، تغذیه منظم، به ویژه در دوران گذار فصلی، مقاومت بدن را افزایش می دهد و از فرزندانمان در برابر بیماری هایی که ممکن است رخ دهد محافظت می کند.

9 ماده غذایی طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی کودکان

9 ماده غذایی طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی کودکان، هشدارها و پیشنهادات مهم به شرح زیر است.

مصرف ماهی سالمون محافظت کودکان در برابر عفونت

ماهی سالمون که غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و از رشد مغز کودکان حمایت می کند، از بدن در برابر عفونت ها نیز محافظت می کند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که این اسیدهای چرب با افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. اگر کودک شما ماهی دوست ندارد، با صبر و حوصله عادت ماهی خوردن را در او ایجاد کنید. مثلاً با تهیه ماهی پخته با سیب زمینی و سبزیجات، آن را به خوردن تشویق کنید.

مصرف کیوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

کیوی که در مقایسه با سایر میوه ها دارای ویتامین C بسیار بالایی است، میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان است که در سیستم دفاعی بدن نقش دارد. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سیستم دفاعی بدن را در برابر میکروب ها افزایش می دهد. در عین حال، ویتامین C باعث افزایش جذب آهن معدنی در بدن می شود.

ماست خانگی غذای پروبیوتیک برای کودکان

ماست که ایمنی را تقویت می کند، یک پروبیوتیک است، یعنی غذایی با محتوای بالای باکتری های سالم و دوستانه. در این دوره به کودکان خود روزی یک کاسه ماست خانگی بدهید، زیرا خوردن غذاهایی با محتوای پروبیوتیک بالا محافظ مهمی در برابر بیماری ها خواهد بود. همچنین می توانید ماست را همراه با وعده های غذایی خود یا به عنوان میان وعده با خرد کردن میوه در آن میل کنید. اگر کودک شما به شیر گاو حساسیت دارد، می توانید ماست تهیه شده از شیر بز را انتخاب کنید.

سیر ضد باکتری و قویت ایمنی کودک

سیر به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود باعث تقویت ایمنی و افزایش مقاومت بدن می شود. افزایش مقدار سیر اضافه شده به وعده های غذایی خطر ابتلا به بیماری را به حداقل می رساند. وقتی سیر را به وعده های غذایی خود اضافه می کنید، اگر سیر را به آب غذا اضافه کنید، نه با سرخ کردن آن در روغن، می توانید از مزایای آنتی اکسیدان موجود در آن بهره مند شوید.

تقویت ایمنی بدن کودک با جو دو سر

جو دوسر به لطف بتا گلوکان و روی موجود در آن ایمنی را تقویت می کند. می توانید جو دوسر را که با داشتن فیبر غنی، غذای بسیار مفیدی است، با شیر، بادام و 1 عدد موز از مخلوط کن رد کنید و برای صبحانه کودکتات در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، مقاومت بدن کودکانی که صبحانه می خورند قوی تر است و خطر ابتلا به بیماری ها کاهش می یابد. جو دوسر هیچ گونه خطر حساسیت زا ندارد.

کلم بروکلی، آنتی اکسیدان کامل برای کودک

کلم بروکلی سرشار از ویتامین های C، A و E بوده و یک ذخیره کامل آنتی اکسیدانی است. به این ترتیب ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. اما تعداد کمی از کودکان هستند که کلم بروکلی را دوست دارند و می خورند. به همین دلیل اگر فرزندان تان این غذا را دوست ندارند، می توانید بدون اینکه متوجه شود آن را مصرف کنید. به عنوان مثال، می توانید آن را هنگام تهیه سوپ اضافه کنید. به این ترتیب از ویتامین ها و مواد معدنی کلم بروکلی نیز بهره مند می شوند.

عدس ضد التهاب قوی برای کودکان

برخی از پلی فنول های موجود در عدس از آن در برابر بیماری ها محافظت می کنند زیرا دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند. مصرف آن دو بار در هفته چه به صورت غذا و چه سوپ در پاییز و زمستان بسیار مفید است. از آنجایی که این یک پروتئین گیاهی است، به رشد و نمو در کودکان نیز کمک می کند.

تخم مرغ، تامین پروتئین مورد نیاز کودک

تخم مرغ بعد از شیر مادر دومین منبع پروتئین است. با این ویژگی یک غذای ضروری در تغذیه کودکان است. تخم مرغ که منبع بسیار خوبی از آهن نیز می باشد، سرشار از ویتامین های A، D، E و B12 است. به این ترتیب، در حالی که از رشد هوش کودک شما حمایت می کند و از ساختار مغز او محافظت می کند، همچنین به لطف پروتئین با کیفیتی که دارد، به رشد سالم او کمک زیادی می کند. آب پز، املت، فرقی نمی کند، می توانید هر روز یک تخم مرغ را به شکل دلخواه به کودک خود بدهید.

مصرف آجیل برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

آجیل ها غذاهای غنی از ویتامین E، روی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. برای تقویت سیستم ایمنی آنها می توانید فندق، گردو، بادام و تخمه کدو تنبل را در بشقاب نهار کودکان خود قرار دهید و آنها را به مصرف این غذاها عادت دهید. بادام همچنین حاوی ناسین و ریبوفلاوین است که ممکن است به مقابله با اثرات منفی استرس کمک کند. آجیل های خوشمزه که می توانید فقط یک چهارم فنجان آن را به صبحانه خود اضافه کنید، نیاز روزانه فرزندتان به ویتامین E و سایر مواد معدنی را تامین می کند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید