12:12 , 1401/5/10
کد خبر: 000014695
بازدید: 1239
6 راه موثر و ارزان برای جذب مشتریان جدید

یکی از چالش های اصلی کسب و کارهای کوچک، جذب مشتری است. شما باید مشتریان جدید را حفظ کنید و به رشد خود ادامه دهید، اما این می تواند منابع زیادی را ببرد و گران باشد. در ادامه به نکاتی برای بهبود استراتژی جذب مشتری با بودجه محدود اشاره شده است.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، یکی از چالش های اصلی کسب و کارهای کوچک، جذب مشتری است. شما باید مشتریان جدید را حفظ کنید و به رشد خود ادامه دهید، اما این می تواند منابع زیادی را ببرد و گران باشد. تنها در پنج سال گذشته، هزینه های جذب مشتری 50 درصد افزایش یافته است.

در حالی که جذب مشتریان جدید با بودجه کم می تواند دشوار باشد، راه هایی برای انجام آن وجود دارد. نکات زیر را برای بهبود استراتژی جذب مشتری دنبال کنید.

1. ایجاد یک استراتژی مقیاس پذیر و تعیین اهداف روش

 اولین قدم در توسعه یک استراتژی جذب مشتری موفق، تعیین اهداف قابل اندازه گیری و دست یافتنی است. برای این کار به داده نیاز دارید. به مشتریان فعلی خود نگاه کنید و به عادات خرج کردن آنها و نحوه تعامل آنها با تجارت شما توجه کنید. از اطلاعات جمعیت شناختی و رفتاری برای ایجاد پروفایل های مشتری و شناسایی مخاطبان مشابه برای هدف استفاده کنید. سپس برنامه ای برای دستیابی به این مشتریان بالقوه در مؤثرترین نقاط تماس ایجاد کنید.

مطمئن شوید که استراتژی جذب مشتری  شما مقیاس پذیر است زیرا قصد دارید مشتریان جدید جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید. شما نمی خواهید هزینه های شما با رشد کسب و کار شما محدود شود. تمرکز روی اهدافتان به شما کمک می کند. مخاطبانی که با داده ها شناسایی می کنید به محصول یا خدمات شما علاقه مند می شوند.

استراتژی فروش : تعریف ، نکات مهم و استراتژی فروش - Sales strategy

2. محتوای جذاب ایجاد کنید و پیدا کردن آن را آسان کنید

 زمانی که نوبت به جذب مشتریان بالقوه می‌رسد، محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. مصرف کننده امروزی نمی خواهد کالا یا خدمات به او فروخته شود. او می خواهد تصمیم خودش را بگیرد. وظیفه شما این است که محتوایی ایجاد کنید که ابزارهای مورد نیاز برای تصمیم گیری آگاهانه را در اختیار مشتریان قرار دهد و در عین حال آگاهی در مورد برند خود را افزایش دهید.

پس از ایجاد محتوا، مطمئن شوید که افرادی با نمایه ایده آل شما می توانند آن را پیدا کنند. کشف کنید که مشتریان شما هنگام بازدید از سایت شما با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل به دنبال چه چیزی هستند و سپس از عبارات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. این یک راه مقرون به صرفه برای شروع استراتژی سئو شما است. همچنین، کمی روی این عبارات سرمایه گذاری کنید تا وقتی مشتریان شما در گوگل جستجو می کنند، سایت شما به عنوان یک تبلیغ پولی نشان داده شود.

محتوای جذاب را چگونه بسازیم؟ ۱۴ گام طلایی برای رسیدن به محتوای جذاب

3. به مشتریان خود فکر کنید

 بیش از 70 درصد مشتریان قبل از تصمیم گیری برای خرید از چندین روش با یک کسب و کار ارتباط می گیرند. مشتریان می توانند به صورت آنلاین جستجو کنند، یک بنر تبلیغاتی را ببینند، با یک پست رسانه اجتماعی درگیر شوند و قبل از تصمیم گیری برای خرید از طریق ایمیل کلیک کنند. به مخاطبان خود در جایی که هستند دسترسی پیدا کنید تا مشتریان مرتبط را از دست ندهید. همچنین مطمئن شوید که تجربه مشتری ثابتی را در تمام کانال‌های مختلف ارائه می‌دهید.

۴ تکنیک فروش که به طرز عجیبی خریداران را به شما علاقمند می کند - اکادمی فروش

4. فروش را ساده کنید

 یک مشتری بالقوه وب سایت شما را پیدا می کند، محصولی را انتخاب می کند و به صفحه پرداخت می رود، اما قبل از تکمیل خرید، صفحه را ترک می کند. 67 درصد از تمام سبدهای خرید آنلاین رها شده اند. در حالی که مشتریان بالقوه به محصولات شما علاقه مند هستند و آماده خرید هستند، یک موقعیت در طول فرآیند پرداخت ممکن است باعث شود آنها دست از کار بکشند.

رایج ترین دلایلی که مشتریان سبد خرید را رها می کنند به قیمت و سهولت پرداخت مربوط می شود. اگر مشتری در مراحل پایانی خرید خود با هزینه های پنهان یا هزینه های حمل و نقل به طور غیرمنتظره بالا مواجه شود، احتمالاً سعی می کند گزینه بهتری را در جای دیگری پیدا کند. همچنین، اگر این فرآیند بیش از حد طولانی شود و آنها را مجبور به گذراندن مراحل زیادی کند، ممکن است ناامید شده و صفحه را ترک کنند.

راه های مختلفی برای مقابله با رها شدن سبد خرید وجود دارد. در صورت امکان می توانید ارسال رایگان یا بازپرداخت کامل وجه ارائه دهید. مشتریان وقتی احساس می کنند که مجبور نیستند پول اضافی خرج کنند یا محصولی را که از آن راضی نیستند نگه دارند، راحت تر خرید آنلاین می کنند.

همچنین فرآیند پرداخت را تا حد امکان آسان کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتری می تواند به سرعت بین سبد خرید و سایر قسمت های وب سایت جابجا شود و گزینه پرداخت به عنوان مهمان را ارائه دهید تا مشتریان مجبور به تکمیل فرآیند ثبت نام طولانی نباشند. ارائه گزینه های پرداخت متعدد نیز نرخ تکمیل خرید را افزایش می دهد.

روانشناسی خریداران (چرا مردم خرید می کنند؟)، قسمت (۳) روانشناسی فروش

5. بازدیدکنندگان وب سایت غیر خریدار را مجددا هدف گذاری کنید

 وقتی کسی از وب سایت شما بازدید می کند و خریدی انجام نمی دهد، مجبور نیستید تسلیم شوید. این بازدیدکنندگان به محصولات علاقه نشان دادند. شاید برای تکمیل فروش نیاز به متقاعدسازی داشته باشند. می‌توانید افرادی را که سبد خرید را رها کرده‌اند از طریق روش‌هایی مانند هدف‌گیری مجدد تبلیغات و کمپین‌های بازیابی ایمیل بازگردانید.

با تقسیم بندی انواع مختلف سبد خرید بر اساس عواملی مانند نوع محصول، تعداد دفعاتی که مشتری از سایت بازدید می کند و ارزش کلی سبد خرید شروع کنید. شناسایی این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید موارد را برای مشتری شخصی سازی کنید که در ابتدا به مشتری کمک می کند تا بر مشکلاتی که مانع از تکمیل خرید می شود غلبه کند. پس از ایجاد بخش ها، تبلیغات هدفمند را از طریق موثرترین کانال ها به هر گروه ارائه دهید و شرکت خود و مزایای خرید از شما را به آنها یادآوری کنید.

کمپین های بازیابی ایمیل روش دیگری است که می توانید استفاده کنید. می توانید یک ایمیل یا یک سری ایمیل برای ارسال به مشتری که سبد خرید خود را رها کرده است آماده کنید. این ایمیل ها باید حاوی اطلاعات شخصی سازی شده برای مشتری بر اساس بخش های ذکر شده در بالا باشد. به مشتری محصولی را که به آن علاقه دارد یادآوری کنید، ارزش خرید از شما را توضیح دهید و ارائه ضمانت یا تبلیغ برای آن محصول را در نظر بگیرید.

روش های افزایش بازدید سایت و نکاتی که حتما باید بدانید

6. پاداش وفاداری

 در حالی که جذب مشتریان جدید ضروری است، حفظ آنها به همان اندازه و شاید حتی بیشتر از آن برای رشد کسب و کار مهم است. پس از اینکه مشتری بالقوه را برای خرید متقاعد کردید، می خواهید آن مشتری به خرید محصولات شما ادامه دهد. فروش به مشتریان تکراری آسانتر است زیرا آنها محصولات شما را می شناسند و به آنها اعتماد دارند و ارتباط عاطفی با کسب و کار شما ایجاد می کنند. علاوه بر این، این مشتریان دارای میانگین ارزش سفارش بالاتری هستند. در واقع، 1% مشتریان برتر یک برند اغلب پنج برابر بیشتر از 99% باقی مانده خرج می کنند.

یک برنامه وفاداری مشتری راه اندازی کنید. کسب پاداش برای خرید آنها مشتریان را تشویق می کند تا محصولات بیشتری از شما خریداری کنند. همچنین، برنامه ای که به افرادی که برند را توصیه می کنند، تخفیف می دهد، مشتریان وفادار را باز می گرداند و برند شما را به مشتریان بالقوه معرفی می کند. مشخص شد که تبلیغات شفاهی بر 50 درصد کل خریدها تأثیر می گذارد. بنابراین از برنامه وفاداری مشتری خود استفاده کنید تا مشتریان را برای شما بازاریابی کنید.

چگونه مشتریان خود را وفادار کنیم؟

از آنجا که مردم به مصرف کنندگانی مانند آنها اعتماد دارند، نفوذ دوستان مشتریان همفکر را به سایت شما جذب می کند. اگر مشتریان فعلی شما در اینترنت درباره شما مثبت صحبت می کنند، می توانید این محتوا را در سایت و کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

با تمرکز بر استراتژی وفاداری خود، می توانید مشتریان علاقه مند را پیدا کرده و جذب کنید. برنامه های وفاداری مشتری و پیام های شخصی سازی شده می توانند مشتریان را به برند شما علاقه مند نگه دارند و به رشد کسب و کار شما کمک کنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید