08:25 , 1401/5/7
کد خبر: 000014651
بازدید: 1278
5 نکته طلایی برای داشتن پوستی جذاب و زیبا

پوست ما مهم ترین لباس ماست بنابراین برای حفظ سلامتی پوست باید هرکاری که از دستمان بر می آید را انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، از آنجایی که پوست بزرگترین اندام است و عضوی است که دائماً با دنیای بیرون در تماس است، نیاز به مراقبت منظم دارد. پوست درخشان معمولا به عنوان نشانه ای از سلامت و سرزندگی دیده می شود. از سوی دیگر، پوست کدر یا خشک نشانه مهمی است که نشان می دهد چیزی اشتباه است. اما تنها در 5 مرحله می توانید پوستی شبیه نوزاد داشته باشید.

استفاده صحیح از چند محصول طبیعی، تغییرات کوچک در برنامه روزانه نتایج غیرمنتظره ای روی پوست شما ایجاد می کند. بنابراین، تنها با رعایت پنج مرحله، می توانید پوستی شاداب و روشن و همچنین اثر محافظتی در برابر پیری ایجاد کنید.

پوست را با روغن نارگیل خالص آشنا کنید

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و شفابخش است. به این ترتیب با ایجاد بازسازی روی پوست شما، بافت پوست را تقویت کرده و مراقبت موثری در برابر آکنه یا جای زخم ارائه می کند. با این حال، استفاده از روغن نارگیل ممکن است برای همه انواع پوست موثر نباشد. اگر به نارگیل حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.

روغن نارگیل را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. می توانید از روغن نارگیل برای موارد زیر استفاده کنید:

پاک کردن آرایش

تقویت سد پوستی

آشکارسازی پوست مرطوب سالم در لایه زیرین پوست

این نشان می دهد که روغن نارگیل مرطوب کننده خوبی است. سعی کنید مقدار کمی روغن نارگیل را روی صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند قبل از اینکه آن را با ژل پاک کننده روزانه صورت بشویید.

کاربردهای جالب روغن نارگیل - مجله تصویر زندگی

برای قوی و سالم نگه داشتن پوست از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا خواص درمانی دارد و باعث رشد سلولی می شود. همچنین بدون انسداد منافذ پوست را تسکین و مرطوب می کند. استفاده از آلوئه ورا هر روز پس از شستن صورت می تواند به پوست شما درخشندگی سالمی بدهد.

ممکن است به آلوئه ورا حساسیت داشته باشد. ابتدا مقدار کمی از آن را روی ساعد خود بمالید و در صورت عدم واکنش در عرض 24 ساعت، استفاده از آن بی خطر خواهد بود.

داشتن رژیم غذایی سرشار از پروبیوتیک

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

هضم غذا را بهبود می بخشد

نفخ و التهاب دستگاه گوارش شما را کاهش می دهد

مطالعه دیگری در سال 2014 ثابت کرد که پروبیوتیک ها به موهای سالم و پوست درخشان کمک می کنند. به همین دلیل، خوردن غذاهای غنی از تخمیر مانند ماست و ترشی می تواند مهم ترین قدم برای داشتن پوستی منحصر به فرد باشد.

غذاهایی سرشار از پروبیوتیک که باید در رژیم غذایی باشند

زمان دوش گرفتن خود را کاهش دهید

بخار و گرما می تواند منافذ را باز کند و در نتیجه به شما کمک می کند تا از شر سموم خلاص شوید. با این حال، قرار دادن پوست در معرض آب داغ برای بیش از چند دقیقه در یک زمان می تواند چربی را از پوست شما دور کند و آن را خسته و کدر به نظر برساند. سعی کنید قرار گرفتن پوست خود در معرض آب بسیار داغ را به حداقل برسانید.

همچنین می توانید برای بهبود گردش خون، دمای قسمت دوم حمام را کاهش دهید. بنابراین می توانید ظاهری شاداب تر و جوان تر به چهره خود بدهید.

از صورت خود مقابل آفتاب محافظت کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر نه تنها از سرطان پوست جلوگیری می کند، بلکه یک سپر محافظ در برابر اثرات پیری بر روی سد پوست شما ایجاد می کند. محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV همچنین از پیری پوست محافظت می کند. حتماً هر روز صبح حتی در روزهای بارانی یا ابری از یک محصول حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب - ویرگول

چند نکته هیجان انگیز برای پوست سالم

در طول سال ها، پوست ما با عوامل خارجی زیادی مواجه می شود و با گذشت زمان، دچار تغییر شکل های خاصی می شود. به همین دلیل باید همیشه با پوست خود مهربان باشید و به خوبی از آن مراقبت کنید. در طول روز ممکن است مانع از صرف وقت برای خود و پوستتان شوید، اما به یاد داشته باشید که با رعایت چند مورد می توانید پوستی سالم داشته باشید.

استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

محصولات اشتباه را انتخاب نکنید

به نسبت شیمیایی موجود در محصول توجه کنید

از مرطوب کننده لب به خصوص در فصل زمستان غافل نشوید

کرم های خود را نه زمانی که پوست خیس است، بلکه پس از خشک کردن کامل آن استفاده کنید.

محصولاتی که پوست را خشک می کنند انتخاب نکنید

بدون پاک کردن آرایش نخوابید. 

بعضی روزها با آرایش نکردن پوست خود را آرام کنید.

ماساژ صورت را با تکنیک های صحیح یاد بگیرید

محافظت از دور چشم خود را فراموش نکنید

مراقب تمیز نگه داشتن روبالشی خود باشید

با صورت خود کار نکنید، آکنه و زخم های خود را لمس نکنید

از غذاهای پرچرب و غذاهای ناسالم خودداری کنید

نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید

برای پوست خود یک تونر درست کنید

پوست خود را از آب خیلی گرم یا خیلی سرد دور نگه دارید

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید