14:07 , 1401/9/9
کد خبر: 000016882
بازدید: 1385
5 فایده ضد میکروبی پیاز که هیچکس نمی داند

پیاز به عنوان "آنتی بیوتیک طبیعی" شناخته می شود و در اکثر غذاهایی که در طول روز مصرف می کنیم چه به صورت خام به به صورت پخته استفاده می شود. آیا از فواید پیاز برای سلامتی چیزی می دانید؟ فواید پیاز و هاصیت های ضد میکروبی آن در این مطلب نوشته شده است.

فواید پیاز برای سلامتی بدن (ضد میکروب)

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، آیا می‌دانستید پیازی که معمولاً به وعده‌های غذایی خود اضافه می‌کنیم به عنوان یک جنگجو برای بدن عمل می‌کند؟ پیاز از قدیم الایام برای مصارف درمانی استفاده می شده است، به ویژه در درمان سردرد، بیماری های قلبی و زخم های دهان. در ادامه با فواید این ماده غذایی بیشتر آشنا می شویم.

  1. پیاز سیستم ایمنی را قوی می کند

پیاز که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است، علاوه بر کالری کم، به دلیل محتوای بالای ویتامین C، با تقویت سیستم ایمنی با میکروب ها مبارزه می کند. همچنین به تولید کلاژن، بازسازی سلولی و جذب آهن کمک می کند. به خصوص در تابستان سالادهایی که با گوجه فرنگی، خیار، فلفل، جعفری، نعناع و پیاز درست می شوند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و می تواند وزن را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: پیاز و خواصی هیجان انگیز که نمی‌دانستید

  1. پیاز از سلول های بدن محافظت می کند

به لطف ویتامین C موجود در آن، نه تنها سیستم ایمنی را تقویت می کند، بلکه از سلول ها در برابر آسیب مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند. پیاز سرشار از ویتامین های گروه B، از جمله ویتامین B9 و B6، برای تنظیم متابولیسم، تولید گلبول های قرمز خون و سیستم عصبی نیز مهم است.

  1. پیاز ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد؟

پیاز به لطف آنتی اکسیدان های موجود در آن و ترکیباتی که با التهاب در بدن مبارزه می کند، سطح تری گلیسیرید را کاهش می دهد و کلسترول را تنظیم می کند. بنابراین، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. در عین حال به لطف اجزای موجود در آن با متعادل کردن فشار خون بالا به پیشگیری از بیماری هایی مانند فشار خون بالا کمک می کند. همچنین مشخص است که پیاز ادرار آور به دفع سموم از بدن و پاکسازی خون کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که پیاز باعث گشاد شدن عروق کرونر و تقویت قلب می شود.

  1. پیاز آنتی اکسیدان دارد؟

آنتی اکسیدان ها به پیشگیری از بیماری هایی که باعث آسیب سلولی می شوند مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند. پیاز که از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی است، حاوی 25 نوع فلاونوئید و آنتی اکسیدان مختلف است. آنتوسیانین ها که اثر محافظتی در برابر بیماری های قلبی، سرطان و دیابت دارند، به ویژه در پیاز قرمز فراوان هستند. مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی خود پیاز و سیر مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند تخمدان، روده و حنجره قرار دارند.

  1. پیاز داروی آنفلوآنزاست؟

به لطف سولفوسید و آلیسین موجود در پیاز، به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی و گلودرد، به عنوان یک جنگجو با عفونت ها و میکروب های بدن مبارزه می کند.

چرا موقع خورد کردن پیاز اشک میریزیم؟

هنگام خرد کردن پیاز، گاز سولفور تولید شده توسط پیاز آزاد می شود. این گاز با آب موجود در چشم واکنش داده و باعث تشکیل اسید سولفوریک می شود. مجاری اشکی که به دنبال حذف این ماده تحریک کننده از چشم هستند، اشک تولید می کنند. هنگام خرد کردن پیاز، صورت خود را از پیاز دور نگه دارید. بنابراین، گاز آزاد شده قبل از اینکه به چشم شما برسد پراکنده می شود.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید