12:38 , 1401/3/28
کد خبر: 000010968
بازدید: 1646
همه چیز درباره میگرن

بنیاد تحقیقات میگرن اعلام کرد سردرد میگرنی، سومین بیماری شایع در تمام جهان است.

میگرن چیست؟ علت میگرن چیست؟آیا میگرن باعث مرگ می‌شود؟آیا میگرن درمان دارد؟درمان غیردارویی میگرن چیست؟ بدون مراجعه به پزشک میتوانیم میگرن را درمان کنیم؟ درمان خانگی برای میگرن وجود دارد؟ با ورزش کردن میگرن تشدید می شود؟ چه مسکن هایی برای میگرن مفید است؟ چگونه در د میگرن را در 10 دقیقه از بین ببریم؟ آیا میگرن چشمی خطرناک است؟ آیا بیماری میگرن ارثی است؟آیا میگرن در دوران بارداری خطرناک است؟چه چیزهایی برای میگرن ضرر داد؟

به گزارش ایونا، همه ما در طول زندگی دچار سردرد شده ایم. این درد بسته به شدت آن عوارض متعددی را نیز به دنبال دارد. این درد تپنده سردرد زندگی شما را مختل خواهد به صورتی که هر لحظه با خود می گویید «این درد کی تمام می شود؟» حال برای اینکه درک بهتری از سردرد میگرنی داشته باشید شدت و زمان سردرد های معمولی خود را دوبرابر تصور کنید. چیزی که حاصل میشود سردرد میگرنی خواهد بود.

بنیاد تحقیقات میگرن اعلام کرد سردرد میگرنی، سومین بیماری شایع در تمام جهان است.

همه چیز برای درمان بیمای میگرن

میگرن چیست؟ 

میگرن بیماری عصبی بوده که درد شدید را به همراه دار معمولا این درد با احساس تپش در یک طرف سر ممکن است تاچند ساعت طول بکشد. در برخی موارد این درد تا چند روز نیز ادامه دارد. سردرد میگرنی با حالت تهوع همراه است. حساسیت به بو، نور، صدا، احساس سرگیجه، استفراغ سوزن سوز شدن صورت از جمله مشکلاتی است که افراد همراه با میگرن تجربه می کنند.

علت میگرن چیست؟

اگر می خواهید بدانید که علت میگرن چیست؟ باید این موضوع را یادآوری کرد که با توجه به تحقیقات گسترده انجام شده در این زمینه هنوز علت اصلی میگرن پیدا نشده است. اما برخی دانشمندان بر این باورند که مغز افرادی که دچار حملات میگرنی میشوند نسبت سایر افراد در برابر برخی محرک ها مانند استرس یا اختلالات خواب واکنش بیشتری نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره پیشگیری و درمان میگرن

آیا میگرن باعث مرگ می‌شود؟

خیر، میگرن کشنده نیست. اما باید این را در نظر داشت که میگرن همراه با هاله میتواند باعث بروز مشکلات قلبی و عروقی شود و خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

آیا میگرن درمان دارد؟

بنابر تحقیقات متخصصان اعصاب و روان، میگرن تا 95 درصد قابل درمان خواهد بود. برای درمان میگرن میتوان به صورت اقدام کرد. یک، درمان دارویی دو، درمان غیر دارویی

درمان غیردارویی میگرن

  • بهبود شرایط تغذیه
  • خواب و استراحت
  • دوری از بوهای حساسیت برانگیز و وضعیت نامطلوب
  • دوری از اضطراب
  • ورزش

درمان دارویی میگرن

برای درمان میگرن با استفاده از دارو باید به پزشک متخصص مراجعه و با توجه به تشخیص آن روند درمان دارویی را آغاز کنید.

مصرف مسکن برای میگرن

مصرف مسکن برای میگرن می تواند برای سردردهای میگرنی حاد موثر باشد اما اگر میگرن به صورت مزمن و طولانی مدت باشد، فایده ای نخواهد داشت.

برای میگرن چی بخوریم؟

استفاده از سبزیجات با برگ تیره، آووکادو و اسیدهای چرب امگا 3 می تواند برای بهبود میگرن موثر باشد.

برای میگرن چی بخوریم؟

بیشتر بخوانید: کدام غذاها باعث تحریک میگرن می‌شوند؟

آیا بیماری میگرن ارثی است؟

بنابر آمار ها و مطالعات انجام شده در بحث وراثتی بودن میگرن مشخص شد بیش از نیمی از افرادی که به میگرن دچار هستند حداقل یکی از افراد خانواده شان به بیماری میگرن مبتلاست. به همین جهت می توان گفت که میگرن یک بیماری ارثی است.

آیا میگرن در دوران بارداری خطرناک است؟

سردرد میگرنی در بارداری تقریبا رایج است. برخی از بانوان (حدود 16%) در اولین بارداری خود سردرد میگرنی را تجربه می کنند. اما باید این را در نظر داشت که تفاوت فاحشی میان سردرد تنشی در بارداری و سردرد میگرنی وجود دارد. میگرن دردی ضربان دار بوده که در یک طرف سر اتفاق می افتد. باید در زمان شورع درد میگرنی محیط آرام و مناسبی را برای مادر باردار تهیه کرد تا درد کمتری را احساس کند.

آیا میگرن باعث تاری دید می شود؟

بله. تاری دید، دوبینی و یا نابینایی موقت در یک چشم از جمله مواردی هستند که فرد مبتلا به سردرد های میگرنی آنها را تجربه می کند. 

آیا میگرن چشمی خطرناک است؟

بنابر آمار اکثرا افراد پیر دچار میگرن چشمی می شوند اما اختلالات مغز یو سردرد های شدید هم میتواند موجب بیماری میگرن چشمی شود. باید این را در نظر داشت که اگر بیماری میگرن چشمی درمان نشود می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

آیا میگرن چشمی خطرناک است؟

برای میگرن چه قرصی بخوریم؟

  1. مسکن ها ( استامینوفن (اگزدرین، تیلنول)، آسپرین، دیکلوفناک (کاتافلام)، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، کتورولاک (تورادول)، ناپروکسن (آلیو))
  2. ارگوتامین ها ( دی هیدروارگوتامین (DHE-45، میگرانال)، ارگوتامین (ارگومار)، ارگوتامین و کافئین (کافتین، کافرگوت، کافترات، ارکاف، میگرگات، ویگراین)، متی سرگید (سانسرت)، متیلرگونووین (مترجین)) 
  3. تریپتان ها (آلموتریپتان (آکسرت)، التریپتان (رلپاکس)، فروواتریپتان (فرووا)، ناراتریپتان (آمرج)، ریزاتریپتان، سوماتریپتان، سوماتریپتان و ناپروکسان، زولمی تریپتان)

بیشتر بخوانید: تزریق لیدوکائین ممکن است میگرن های سخت را کاهش دهد

باید ها و نباید های نغذیه ای برای افرادی که میگرن دارند

چه چیزهایی برای میگرن ضرر داد؟

  • نوشیدنی های الکلی 
  • محصولات پخته شده
  • گوشت های فرآوری شده
  • مونو سدیم گلوتامات (طعم دهنده غذایی)
  • شیرین کننده های مصنوعی
  • مرکبات

غذاهایی که باید افراد میگرنی بخورند

تغییر در رژیم غذایی و استفاده از سبک زندگی سالم می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها مفید و موثر باشد. سردرد های میگرنی نیز از این جریان مستثنی نیستند.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی برای سردردهای میگرن

از جمله مواد غذایی که افراد میگرنی باید به رژیم غذایی خود اضافه کنند باید به هالی بوت، خال مخالی، قزل آلا، کاشو، بادام و دانه کدو، بلغور جو دو سر، اسفناج و آب اشاره کرد.

این مطلب جهت افزایش آگاهی کاربران عزیز گردآوری شده است. اگر به میگرن دچار هستید برای درمان آن حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: بیماران خاص در چه شرایطی روزه بگیرند/ از میگرن تا پارکینسون

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید