07:55 , 1401/7/12
کد خبر: 000015629
بازدید: 1284
همه چیز درباره زایمان در آب + قیمت و مزایا

زایمان در آب، که در 30 سال گذشته در سراسر جهان رواج یافته است، یک روش جایگزین زایمان است که در یک وان با طراحی خاص پر از آب گرم انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، در زایمان در آب یک وان آب با دمای 37 درجه پر شده به مادر کمک می کند تا ماهیچه های خود را شل کند و سطح استرس او را کاهش دهد و در نتیجه درد زایمان و اضطراب را کاهش دهد. 

هدف از زایمان در آب که به عنوان واحد زایمان در آب شناخته می شود، نه تنها تسکین مادر باردار و غلبه آسان بر روند زایمان طبیعی است، بلکه تسهیل سازگاری نوزادی است که در آب بوده و بعد از مدت 9 ماه به دنیا آمده است. مطالعات اخیر نشان داده نوزادانی که در آب به دنیا می آیند نسبت به نوزادانی که به روش طبیعی یا سزارین متولد می شوند، آرام تر هستند.

زایمان در آب چیست؟

زایمان در آب که با ورود مادر به وان مانندی که مخصوص زایمان طراحی شده است، شروع می شود و با تولد نوزاد زیر نظر پزشک و با زایمان طبیعی به پایان می رسد. به لطف این روش، که بسیار ترجیح داده می شود، زیرا خطرات مشابهی با سایر انواع زایمان دارد، جریان خون افزایش پیدا می کند، بنابراین انقباضات رحم به راحتی تنظیم می شوند. با تأثیر آب گرم، خطر پارگی واژن که ممکن است در هنگام تولد نوزاد رخ دهد کاهش پیدا می کند. 

قبل از اعمال روش زایمان در آب که هیچ عارضه و آسیبی برای مادر آینده و نوزاد ندارد، مادر آینده و نوزاد تحت بررسی های بهداشتی لازم قرار می گیرند. انجام زایمان در آب توسط تیم مجرب در بیمارستان هایی با واحدهای زایمان در آب کاملاً مجهز از اهمیت بالایی برخوردار است.

همه چیز درباره زایمان در آب + قیمت و مزایا

مزایای زایمان در آب چیست؟

زایمان در آب که روشی بسیار موثر در کاهش سطح استرس مادر باردار است، انتقال نرم‌تری را برای نوزاد به محیط خارج از رحم مادر فراهم می‌کند. به لطف محیط آرامش بخش طبیعی آب، مادر و نوزاد هر دو در معرض آسیب کمتری قرار می گیرند. مزایای زایمان در آب به شرح زیر است:

دردهای زایمان را تسکین می دهد.

باعث آرامش مادر باردار و نوزاد می شود.

از آنجایی که وزن بدن کمتر احساس می شود، مادر باردار می تواند راحت تر حرکت کند.

دوره تولد را کوتاه می کند.

ترشح اندورفین افزایش پیدا می کند و در نتیجه درد کمتری احساس می شود.

با نرم شدن، انعطاف کانال های خروجی نوزاد را افزایش می دهد.

امکان اعمال برش (اپیزیوتومی) در ناحیه واژن کاهش پیدا می کند.

بیشتر اوقات نیازی به مداخلات پزشکی مانند درد مصنوعی ندارد.

همه چیز درباره زایمان در آب + قیمت و مزایا

چگونه در آب زایمان کنیم؟

لازم است با انجام بررسی های بهداشتی لازم قبل از زایمان در آب از کاندید مناسبی برای این روش مادر و نوزاد مطمئن شوید.

 زایمان در آب در حاملگی های چند قلویی و حاملگی های زیر 37 هفته ارجح نیست. علاوه بر این، اگر مادر به هر دلیلی عفونت فعال یا خونریزی واژینال داشته باشد، زایمان در آب انجام نمی شود.

 اینکه نوزاد هنوز موقعیت زایمان را نگرفته و وزن هنگام تولد زیاد است از جمله شرایطی است که از زایمان در آب جلوگیری می کند.

 اگر همه شرایط برای زایمان در آب مناسب باشد، یک آموزش مقدماتی دقیق به مادر داده می شود. با شروع زایمان، مادر با همراهی پرسنل و پزشک متخصص که آموزش های لازم را برای زایمان در آب دیده اند، وارد آب گرم از پیش آماده شده و تحت نظارت مستمر می شود. آب گرم به آرامش مادر کمک می کند و سطح استرس او را کاهش می دهد. به لطف هورمون اندورفین، درد تسکین پیدا می کند. روش های تنفس صحیح که آموزش داده می شود نیز درد را کاهش می دهد. زایمان در آب با دستور پزشک انجام می شود.

قیمت زایمان در آب چقدر است؟

بسیار مهم است که بیمارستانی که برای روش زایمان در آب ترجیح داده می شود، شرایط مناسب را فراهم کند و پرسنل بیمارستان در این زمینه آموزش دیده و با تجربه باشند. اگر می خواهید در آب زایمان کنید، می توانید با صحبت با پزشک متخصص خود اطلاعات دقیقی از جمله قیمت و شرایط زایمان در آب کسب کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید