16:54 , 1401/11/2
کد خبر: 000019105
بازدید: 1586
لیست خودورهای وارداتی به ایران همراه با قیمت و مزایا و معایب آن ها

در این مطلب هدف اصلی ما ارائه اطلاعات تکمیلی در رابطه با تمامی ماشین های وارداتی در سال اخیر است تا شما نیز بتوانید بر اساس سلیقه و همچنین بودجه خود، به خرید خودرو وارداتی بپردازید، با ما همراه باشید.

پس از اینکه آیین نامه‌ای مبتنی بر واردات خودرو تصویب شد، شاهد این مورد هستیم که خودروهایی که دارای قیمت کمتر از 10 هزار دلار هستند با تعرفه زیر 20 درصد وارد کشور می شوند. با توجه به نرخ دلار در زمان فعلی خودرو های وارداتی بخصوصی قیمتی بین 220 الی 400 میلیون خواهند داشت.

در سال 1397 به علت بوجود آمدن بحران ارزی مجوز واردات خودرو لغو شد. این تصمیم مسئولان بانک مرکزی بود که به دلیل ممانعت از خروج ارز از کشور گرفته شد، اما لغو مجوز واردات به محدودیت عرضه در بازار داخلی منجر شد و به همین علت کفه عرضه و تقاضای بازار خودرو نامتعادل شد. با توجه به این موارد شاید شما نیز به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت خودروهای وارداتی به ایران باشید تا بتوانید با بررسی قیمت ها و همچنین معایب و مزایای آن ها، آشنایی بیشتری را کسب کنید.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه یکی از محبوب ترین خودروهای وارداتی است که بسیاری از افراد به دنبال خرید و سفارش آن هستند. وجود انحصار در صنعت خودرو همراه با تغییرات قیمت ارز و سیاست های عجیب و قوانین خاص همه باعث شده‌اند تا امر واردات خودرو با مشکلاتی مواجه باشد و هر  از گاهی خبر توقف ثبت سفارش و واردات و سپس برنامه‌ریزی برای شروع دوباره آن منتشر شود. جدای از این موارد شاهد هستیم که خودرو های بسیاری به شکل موفق وارد کشور شده اند و هیوندای سانتافه یکی از آن ها است.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های خارجی موجود در ایران

این خودرو تب شاسی بلند سوار در کل دنیا جزو محبوب ترین ها است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. بی شک می توان گفت که هیوندای سانتافه را می توان از موفق ترین خودروهای وارداتی به کشور دانست. خودرویی که از همان آغاز توانست با استفاده از ویژگی های جذا و همچنین طراحی عامه پسند و پیشرانه قوی 6 سیلندری حضوری موفقی را در بازار داشته باشد. نسل های بعدی این خودرو به پیشرانه های 4 سیلندری مجهز هستند. نسل های دوم و سوم سانتافه در بازار خودروی کشور طرفداران فراوانی دارند و بازار فروش آن ها نیز بسیار داغ است.

نسل دوم خودرو های مذکور همچنان جزو محصولات محبوب و پرفروش هستند و قیمت بالایی دارند. نسل سوم سانتافه در سال 2014 وارد بازار شد و با یک پوست اندازی کامل تولید شد. این نسل از سانتافه دارای طراحی بسیار زیبا و تجهیزات کارآمدی است که از جمله آن ها می توان به حسگرهای پایش نقاط کور، حسگرهای پارک، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ های زنون و ... اشاره داشت.

قیمت این خودرو در مدل های 4 و 6 سیلندری متفاوت است اما به صورت کلی شاهد قیمت پایه 9 هزار و 500 دلاری هستیم که با توجه به کاهش نرخ 20 درصدی برای واردات خودرو قیمت آن ها به 8 هزار دلار کاهش خواهد یافت. قیمتی که نشان دهنده صرفه بسیار این خودرو برای واردات، خرید و فروش است. با توجه به نرخ دلار در حال حاضر قیمت خودرو مذکور بین 320 تا 360 میلیون تومان تمام خواهد شد.

هیوندای آزرا

خودروی بعدی که در لیست ما قرار گرفته است هیوندای آزرا است، این خودروی بزرگ آزرا جزو خوروهایی بود که با شروع واردات مجدد در کشور حضور یافت. در سال 2006 بود که نسل چهارم خودروی مورد نظر تولید شد و سریعا در مزره محبوب ترین ها قرار گرفته تا بتواند با پیشرانه بسیاری قوی اما طراحی ساده و باوقار مشتریان را مجذوب خود کند. خریداران روی خوش به این سدان کره‌ای نشان دادند، خودرویی که در دل آن یک پیشرانه 6 سیلندری 3.3 لیتری قرار دارد که نهایتا توان 235 اسب بخاری را تولید می کند و مجهز به یک گیربکس قدرتمند 5 سرعته اتوماتیک است.

بیشتر بخوانید: جزئیاتی از ماشین فراری 2023 فاش شد

نسل پنجم آزرا نیز با طراحی دگرکون شده و جدید در جاده های کشور دیده شد. البته پس از اینکه قانون جدید برای ممنوعیت خودروهایی با حجم بیشتر از 2.5 لیتر تصویب شد امکان واردات آزرا نیز وجود نداشت و بدین شکل تعداد این خودرو به نسبت قبل کاهش یافت. نسل جدید آزرا دارای پیشرانه 5 سیلندری است که همراه با توان خروجی 250 اسب بخار و مخزن 3 لیتری عرضه می شود.

قیمت نهایی این خودرو نیز بین 8 الی 10 هزار دلار است که با توجه به نرخ دلار در حال حاضر بین 320 الی 400 میلیون تومان خواهد بود.

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا، خودرویی که یکی از موفق ترین سدان های وارداتی بوده و هم اکنون نیز خریداری های بسیاری دارد. حال که به بررسی دو کراس اوور محبوب هیوندای پرداختیم بهتر است که با سوناتا نیز آشنایی کاملی پیدا کنید. سده مذکور از خودروهای میان رده در بازارهای جهانی محسوب می شود و با آغاز واردات به کشور در ده 80 شاهد راهی شدن سوناتا NF بودیم که در آغاز طراحی بسیار ساده و در عین حال زیبایی داشت و هم اکنون پس از گذشت سال ها نیز طراحی چشم نوازی دارد.

سوناتا در سال های گذشته در دو مدل با پیشرانه 4 و 6 عرضه می شود تا بتواند رقابتی پایاپای و فشرده با کمری و ماکسیما داشته باشد. پیشرانه 4 سیلندری این خودرو دارای قدرت 162 اسب بخاری است در حالی که مدل 6 سیلندری از موتوری با قدرت 235 اسب بخار استفاده می کند.

هیوندای سوناتا نیز دارای برچسب قیمتی مشابه با دیگری محصولات است و می توان آن را در حدود 380 تا 420 میلیون تومان خریداری کرد.

حال که به صورت جامع و کامل در رابطه با محصولات هیوندای صحبت کردیم بهتر است که در رابطه با محصولات کیا نیز اطلاعات جامع و کاملی را ارائه دهیم تا بتوانید انتخاب خود را به صورت هوشمندانه انجام دهید.

کیا اسپرتیج

بی‌شک اسپرتیج را می‌توان یکی از خبرسازترین خودروهای وارداتی به کشور دانست. این خودرو با پیاده سازی طراحی بسیار شیک و امکانات فراوان، توانست موفقیت زیادی را تجربه کند. اسپرتیج اولین بار هم‌زمان با توسان در کشورمان حضور داشت و برخلاف اینکه آن زمان طراحی چندان شاخصی نداشت اما به خاطر بازار تشنه و پیشرانه قدرتمند توانست فروش خوبی را تجربه کند. در اصل اسپرتیج زمانی توانست موفقیت اصلی خود را کسب کند که با ورود نسل SL آن به کشور اتفاق افتاد. طراحی مدرن و جوان‌پسند باعث شد این خودرو در کانون توجهات عاشقان خودرو قرار گیرد.

یکی از محبوب ترین نسخه‌های آن را می توان مدل فیس لیفت شده اسپرتیج دانست که همزمان با دیگر مدل ها در کشورمان عرضه شد. خودروی مذکور از پیشرانه ۲.۴ لیتری با خروجی ۱۷۷ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، سانروف، حسگرهای پارک، نمایشگر لمسی، صندلی‌های گرم‌کن دار و… اشاره کرد.

کیا اپتیما

مدل خودروی اپتیما از کیا تقریبا همزمان با سوناتا وارد بازار شد و دارای وجه اشتراکی بسیاری با این خودرو است. خودرو‌ای با طراحی ساده و در عین حال زیبا، اپتیما در سال‌های اولیه ورود به کشور فروش مناسبی را داشت اما با گذشت زمان شاهد افزایش محبوبیت آن بودیم. در ادامه پوست‌اندازی کامل اپتیما رخ داد که طراحی زیبایی را برای آن به ارمغان آورده بود. نسل جدید اپتیما با با کد TF شناخته می‌شود و از پیشرانه ۲.۴ لیتری مشابه دیگر اعضای خانواده هیوندای و کیا استفاده می‌کند.

طراحی شاخص و اثرگذار اپتیما تا مدت‌ها سر زبان‌ها بود و در ترکیب با تجهیزات فراوان باعث شده بود اپتیما جزو موفق ترین خودروهای وارداتی کشور باشد. پیشرانه یاد شده قدرت ۱۹۲ اسب بخار خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌کند. سیستم تهویه مطبوع، سانروف، شیشه‌های برقی، صندلی‌های چرمی، حسگرهای پارک و… جزو تجهیزات این سدان کره‌ای هستند. نسل چهارم اپتیما JF نیز با طراحی مشابه نسل پیشین وارد کشور شد. در دل این خودرو پیشرانه ۲.۴ لیتری قرار دارد که قدرتش به ۱۷۷ اسب بخار می‌رسد.

تویوتا پرادو

علاوه بر کیا و هیوندای در این لیست در رابطه با تعدادی از محصولات تویوتا نیز صحبت می کنیم تا بتوانیم رنج وسیعی از سلایق را پوشش دهیم. برای نمونه می توان به مدل پرادو از تویوتا اشاره داشت که در کشور ما نیز طرفداران بسیاری دارند اگر چه اگرچه از نظر طراحی جزو خودروهای شاخص بازار محسوب نمی‌شود و چندین سال از تولید و عرضه آن می‌گذرد اما همچنان طرفداران زیادی در بازار دارد. نسل سوم این خودرو با کد J120 تولید و با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری و ۶ سیلندر ۴ لیتری عرضه شد. مدل‌های ۶ سیلندر از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک سود می‌برند درحالی‌که مدل ۴ سیلندر با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی عرضه شدند. پرادو از نظر شکل بدنه نیز به‌صورت دو و چهار درب در دسترس خریداران قرار گرفت و لاستیک زاپاس آن‌ها نیز در روی درب پشتی یا زیر آن قرار دارد. نسل چهارم پرادو که با کد J150 شناخته شده پس از نسل قبلی در کشورمان عرضه شد و همانند آن با دو پیشرانه ۴ و ۶ سیلندر و بدنه دو و چهار درب ارائه گشت. این نسل از پرادو تجهیزات مناسبی نیز داشت و هم‌اکنون با قیمت‌های بالایی خرید و فروش می‌شود.

تویوتا کمری

دیگر خودوروی محبوب از برند تویوتا، کمری است که از شناخته‌شده‌ترین نام ها در صنعت خودروی دنیا محسوب می شود. نام کمری با واژه‌های همچون جان‌سخت بودن، کیفیت، هزینه‌های کم نگهداری و… مترادف است، به همین خاطر در کشور ما نیز طرفداران فراوانی دارد. در دهه 80 شمسی بود که واردات خودرو به کشور آزاد شد و به همین دلیل کمری در کنار خودروهای دیگری نظیر سوناتا وارد بازار کشور شد تا یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها بین سدان های ژاپنی یعنی کمری و ماکسیما و همچنین سدان کره‌ای سوناتا شکل گیرد.

نسلی از کمری که ابتدا وارد شد پنجمین نسل این خودرو بود و با نام کمری گرند در کشورمان شناخته می شود. خودروی مذکور با پیشرانه‌هایی که قدرت ۱۵۲ تا ۱۸۶ اسب بخار داشتند عرضه شد. قابل توجه است که بیشتر نمونه‌های وارداتی از پیشرانه ۲.۴ لیتری و گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کردند اما کمری گرند به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری مجهز بود. نسل های بعدی خودروی کمری از موفق ترین نسل‌های این خودرو در بازارهای جهانی بودند و طراحی کاملاً متفاوتی را به نمایش گذاشتند.

نسل مذکور از خودروی کمری از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری استفاده می‌کند هرچند نمونه‌های ۶ سیلندر آن نیز به‌طور محدودتر وارد شدند. با گذر زمان و به‌ صورت محدود شاهد عرضه نسل هفتم کمری با طراحی متفاوت‌تر بودیم، هرچند استقبال از آن به نسبت نسل‌های پیشین کمتر بود. آخرین نسخه از خودروی کمری که در کشورمان عرضه شد، نسخه فیس لیفت شده نسل هفتم بود که در بخش کابین و طراحی تغییرات نسبی داشت.

تویوتا کرولا

آخرین مدل از تویوتا که به بررسی و معرفی آن می پردازیم کرولا نام دارد و تمام بخش های ساخت و ظاهری آن نوید بخش یک محصول باکیفیت است. این خودرو یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ به شما می رود و برای توده های مردم توسعه یافته. البته قابل توجه است که این خودرو در کشور ما قیمت نجومی دارد و نسل های متنوعی از این خودرو که طی سال ها وارد کشور شده اند فروش مناسبی داشته اند.

نسل هایی که شاخص‌ترین آن‌ها نسل یازدهم است. تویوتا در طراحی نسل آخر کرولا جسارت بیشتری به خرج داده است تا سدانی اسپرت وارد بازار کند. طراحی بخش های خارجی و داخلی این خودرو کاملاً دگرگون شد و جذابیت بیشتری را به ارمغان آورد. این نسل کرولا در کشورمان از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۳ اسب بخار استفاده می‌کند. از جمله ویژگی‌های کرولا می‌توان به کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری، حسگرهای پارک، پایش نقاط کور، ورود و استارت بدون کلید و… اشاره داشت.

در ادامه مقاله به صورت کلی در رابطه با خودروها و ویژگی های آن ها صحبت می کنیم و دیگر به جزئیات نمی پردازیم.

هیوندای اکسنت

مشخصات مدل پایه این خودرو 1.2 لیتری چهار سیلندر 83 اسب بخار قدرت است که دارای 115 نیوتن متر گشتاور نیز می باشد.

از مزیت های اصلی این خودرو می توان به مصرف سوخت مناسب و طراحی جذاب اشاره داشت. از معایب اصلی خودرو نیز موارد نظیر وجود فضای کم کابین، شتاب و کشش ضعیف و قوای فنی نه چندان رضایت بخش از موارد اصلی هستند. خودروی مذکور با قیمت پایه 6300 دلار عرضه می شود.

هیوندای آی 10

هیوندای i10 نه تنها کوچک‌ترین محصول هیوندای، بلکه اولین خودرو مونتاژی این برند است که پس از سال‌ها وقفه به خط تولید کرمان‌موتور رسید. مدل‌های مونتاژی در ایران نسخه فیس‌لیفت از نسل دوم i10 هستند؛ نسلی که از سال 2013 در بازار جهانی عرضه شده و از اوایل سال 2017 (زمستان 95) نیز در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفته است. i10 مونتاژی مشخصات فنی خوبی به‌عنوان خودرویی اقتصادی و شهری دارد ولی تجهیزات کمترش از میراژهای نیوفیس، قابل انکار نیست.

قیمت این خودرو از 6000 دلار شروع میشود و در مدل پایه شاهد استفاده از مخزن 1.2 لیتری، چهار سیلند، 83 اسب بخار قدرت و 115 نیوت متر گشتاور هستیم. از مزیت های اصلی این خودرو می توان به مناسب بودن برای تردد شهری و مسافرت های سبک، سیستم تعلیق و فنبرندی مناسب و همچنین کیفیت و طراحی صندلی های جلو اشاره داشت. معایب اصلی خودروی مذکور نیز کمبود قدرت موتور، توان متوسط سیستم تهویه و کمبود آپشن و تجهیزات رفاهی است.

ام جی ام 3

خودروی ام جی ام 3 از میان خودروهای وارداتی بی‌حاشیه و کمتر شناخته شده، قطعا کوچک‌ترین عضو خانواده ام‌جی از جایگاه ویژه‌ای برخودار است. سال 2014 بود که این هاچ‌بک شهری به بازار کشورمان معرفی شد و با وجود طراحی متفاوت و سواری مثال‌زدنی‌اش (ناشی از تعلیق اسپرت آن) اما با استقبال ایرانی‌ها روبرو نشد تا این دو رگه چینی - انگلیسی بازار را به رقبای کره‌ای خود واگذار کند. نهایتا واردات ام‌جی 3 بعد از مدل 2015 در کشورمان متوقف شد.

قیمت پایه این خودرو 10 هزار دلار است و از مخزن 1.5 لیتری استفاده می کند. همچنین 110 اسب بخار قدرت دارد و 150 نیوتن متر گشتاور آن است. مزیت های اصلی آن را می توان ایمنی مناسب، فرمان پذیری بالا، ظاهر جذاب و تنوع رنگی دانست. معایب آن نیز مشکلات مربوط به گیربکس نیمه اتومات آن هستند.

ام جی ام 6

 ام جی 6 یکی دیگر از خودروهای بالیاقتی است که قربانی عملکرد ضعیف شرکت عرضه کننده شده است. با وجود آن‌که واردات ام جی 6 در بازه زمانی نسبتا طولانی صورت گرفت و مشتریان ایرانی نیز استقبال خوبی از این خودرو به عمل آوردند اما شرکت واردکننده تغییری در شرایط نحوه ارائه خدمات پس از فروش ایجاد نکرد و مانع پیشرفت برند MG در ایران شد. در حقیقت به جز چند شهر بزرگ، امکان ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای ام جی در سایر نقاط کشور وجود نداشت و با توجه به بهره‌مندی اکثر محصولات ام جی از سیستم پرخوران یا توربوشارژر، انجام تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای این خودروها در مراکز معمول تعمیرگاهی امکان پذیر نبود.

 این مراکز خدمات نیز پس از توقف واردات خودروهای ام جی به آرامی تعطیل شدند تا زیرساخت ارائه خدمت به این خودروها به وضعیت نامطلوب تغییر حالت دهد. ام جی 6 خودرویی است که در مقایسه با رقبایی نظیر تویوتا کرولا یا کیا سراتو به هیچ عنوان ضعیف ظاهر نمی‌شود و حتی در برخی بخش‌ها می‌توان این محصول را برتر دانست.

قیمت پایه این خودرو 14800 دلار است و از مخزن 1.5 لیتری استفاده می کند، همچنین 160 اسب بخار قدرت دارد. از مزیت های اصلی آن می توان به عملکرد مناسب گیربکس، موتور و شتاب مناسب اشاره داشت.

چانگان سی اس 35

ماجرای ورود چانگان به بازار ایران در سال 1393 را می‌توان قصه‌ای پرغصه توصیف کرد که در آن زمان با تاخیر 9 ماهه در تحویل خودروها به مشتریان، کمبود قطعات یدکی و قیمت‌گذاری بالا برای این کراس‌اور همراه بود. اما در پاییز 1395 و پس از شروع مونتاژ این محصول در خط تولید سایپا کاشان، قیمت CS35 کاهش محسوسی داشت و خریداران مدل‌های اولیه وارداتی آن را با ضرر هنگفتی مواجه کرد. با این وجود می‌توان گفت CS35 به سبب طراحی ظاهری متناسب و مشخصات فنی قابل قبول، می‌تواند به‌عنوان یکی از خودروهای موفق در بازار کراس‌اور‌های جمع و جور ایران مطرح باشد.

قیمت پایه این خودرو 9600 دلار است، از 1.6 مخزن بهره می برد و دارای 128 اسب بخار قدرت است. از مزیت های آن می توان به مصرف سوخت مناسب، هندلینگ مناسب و کابین جادار اشاره داشت. معایب آن نیز پیشرانه ضعیف، کیفیت پایین کابین و فضای بار کم است.

میتسوبیشی میراژ

خودروسازان ژاپنی در زمینه تولید محصولات اقتصادی و بادوام سرآمد هستند و مدل میراژ در بین خودروهای ساخت میتسوبیشی نقش ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین محصول را بازی می‌کند. سال 2015 بود که این مدل برای نخستین‌بار در بازار کشورمان عرضه شد و البته به دلیل ظاهر نه‌چندان جذاب و ویژگی‌های ضعیف‌تر از رقبا با استقبال چندانی مواجه نشد. اندکی بعد و از اوایل سال 2017 (زمستان 95) مدل فیس‌لیفت میراژ با طراحی ظاهری جذاب‌تر و امکانات رفاهی بیشتر مانند کروز کنترل، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، دی‌لایت، استارت دکمه‌ای و هندزفری به ایران رسید و بیشتر از مدل‌های سابق میراژ با استقبال مشتریان روبرو شد.

خودروی مذکور دارای قیمت پایه 16000 دلاری است که از 1.2 لیتر مخزن استفاده می کند، سه سیلندر دارد و قدرت آن معادل 78 اسب بخار است. مزیت های اصلی این خودرو آپشن های جذاب، طراحی جدید، مصرف سوخت عالی و کیفیت ساخت بالا هستند.

از معایب آن نیز می توان به قیمت بسیار بالا، قطعات یدکی محدود، بازار دست دوم نچدان خوب و هندلینگ نامناسب.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید