09:00 , 1401/5/19
کد خبر: 000014779
بازدید: 3080
قیمت فروش وام 200 میلیونی ازدواج

وام گرفتن از برخی بانک ها چیزی شبیه رد کردن هفت خان رستم است و بر همین اساس گاه بسیاری افراد حاضرند مبلغی چند ده میلیونی را نیز هزینه کنند تا بتوانند بدون طی مراحل بانکی، صاحب یک وام 200 میلیون تومانی شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، بهره به نسبت بالای وام های بانکی شرایطی ایجاد کرده که وام های کم بهره ای مثل وام ازدواج به شدت مورد استقبال قرار می گیرند. البته طبیعی است که گرفتن این وام ها هم کار آسانی نبوده و شرایط خاص خود را دارد. بر همین اساس از سالها پیش مرسوم است که افراد موفق شده به دریافت این وام در برخی موارد وام خود را برای فروش بگذارند و با در نظر گرفتن شرایطی آن را واگذار کنند.

قیمت خرید وام 200 میلیونی ازدواج

با توجه به این که خرید و فروش وام کاری قانونی نیست، تعرفه مشخص و واحدی هم ندارد و معمولا به صورت توافقی بین طرفین دنبال می شود. با این وجود برای انواع وام های بانکی ممکن است رقمی از 6 تا 30 درصد کل مبلغ برای فروش وام دریافت شود که این رقم ها معمولا بر اساس نیاز فروشنده و شرایط وام(مواردی مانند درصد سود و مدت در نظر گرفته شده برای بازپرداخت) متغیر هستند.

در زمینه فروش وام 200 میلیونی ازدواج نیز رقم های متعددی در نظر گرفته می شود 

شرایط دریافت وام 200 میلیونی ازدواج

طی سالهای اخیر برای ترغیب جوانان به  ازدواج و فرزندآوری، با توجه به نرخ تورم تلاش شده مبلغ وام ازدواج افزایش یابد. بر این اساس گفته شده برای جوانانی که به هنگام ازدواج شرایط سنی خاصی داشته باشند برای هر یک از زوجین وامی 100 میلیون تومانی با بهره چهار درصد پرداخت می شود که نرخ بهره پائین این وام ها باعث می شود بسیاری افراد علاقمند به دریافت آنها شوند. اما وام 100 میلیونی ازدواج تنها به آن دسته از پسران و دختران تعلق میگیرد که شرایط زیر را داشته باشند:

-آقایانی که به هنگام عقد سن آنها کمتر از ۲۵ سال باشد

-خانم هایی که به هنگام عقد سن آنها کمتر از ۲۳ سال باشد

بیشتر بخوانید: بانک‌ها از امروز باید وام ازدواج ۱۲۰ میلیونی پرداخت کنند

شرایط بازپرداخت وام ازدواج

اما همان طور که اشاره شد وام ازدواج از جمله وام های محبوبی است که نرخ بهره چهار درصدی آن موجب می شود علاقمندان زیادی داشته باشد.

شرایط بازپرداخت این وام نیز به نسبت راحت است و شما برای پرداخت اقساط آن 10 سال زمان دارید.

اقساط وام 200 میلیونی ازدواج چقدر است؟

برای بازپرداخت این وام هر یک از طرفین که مبلغ 100 میلیون تومان را دریافت کرده اند باید ماهیانه حدود یک میلیون و 20 هزار تومان قسط بپردازند که این مبلغ برای وام 200 میلیونی دو برابر شده و به رقمی حدود دو میلیون و 40 هزار تومان می رسد.

بیشتر بخوانید: رشد ۷۱ درصدی پرداخت وام ازدواج در بهار امسال

چرا مردم سراغ خرید وام ازدواج می روند؟

اما شاید برایتان جالب باشد بدانید در صورتی که شما بخواهید وام ازدواج را خریداری کنید این وام با وجود بهره چهار درصدی اش برای شما خیلی ارزان تر از یک وام 18 درصدی تمام نشود. حتما می پرسید چگونه؟

برای خرید این وام ها همان طور که اشاره شد مبالغ متعددی دریافت می شود که اگر شما این رقم را حدود 20 درصد هم در نظر بگیرید معادل 40 میلیون تومان می شود، برای بازپرداخت 10 ساله آن با سود چهار درصد،  باید حدود20 میلیون تومان سود هم به بانک بپردازید که در نهایت این رقم معادل 260 میلیون تومان می شود اما اگر شما بخواهید همان 200 میلیون را با سپرده گذاری و اقساط پنج ساله در نظر بگیرید، با سود 18 درصد رقمی حدود 304 میلیون تومان می شود.

اما آنچه باعث می شود افراد برای دریافت وام ازدواج علاقه بیشتری نسبت به این نوع وام ها داشته باشند بازپرداخت 10 ساله و قسط های سبک آن است. البته این وام ها نیاز به سپرده گذاری و صرف زمان هم ندارند.

بیشتر بخوانید: آیین‌نامه تسهیل پرداخت وام ازدواج ابلاغ شد

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید