14:11 , 1401/7/21
کد خبر: 000015841
بازدید: 1435
فواید گل کلم چیست؟ گل کلم چه خاصیتی دارد؟

گل کلم یک سبزی با سطوح بالای فیبر و ویتامین B است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است از سرطان محافظت کند. در ادامه مطلب به فواید مهیج و بی شمار گل کلم اشاره خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، گل کلم حاوی فیبر برای کاهش وزن و بهبود هضم، کولین ضروری برای یادگیری و حافظه و بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر است. بنابراین، مزایای گل کلم چیست؟ تمام جزئیات عجیب درباره گل کلم در این مطلب موجود است...

گل کلم از کلم وحشی سرچشمه می گیرد و در حال حاضر تقریباً در همه غذاهای سراسر جهان از جمله چینی، هندی، ایتالیایی، ترکی، فرانسوی، اسپانیایی، ایرانی و حتی آمریکایی به طور گسترده استفاده می شود. مشخصات غذایی گل کلم نیز بسیار چشمگیر است. گل کلم غذایی است که کالری بسیار کمی دارد اما ویتامین بالایی دارد و تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را دارد. حالا بیایید نگاهی دقیق تر به فواید گل کلم بیندازیم... فواید گل کلم چیست؟ در اینجا چیزی است که باید بدانید…

فواید گل کلم چیست؟ گل کلم چه خاصیتی دارد؟

مزایای سلامتی گل کلم

برخی از مزایای سلامتی گل کلم عبارتند از:

از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند

گل کلم حاوی ویتامین C، منگنز و سایر آنتی اکسیدان های قوی است که به تامین مواد مغذی برای بدن کمک می کند. در همان زمان، مواد شیمیایی گیاهی به نام ایندول و گلوکوزینات یعنی گلوکوبراسیسین، گلوکورافانین و گلوکوناستورتین، آنزیم های مسدود کننده سرطان را تحریک می کنند و از سلول های بدن در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند

مطالعات نشان داده اند که ایندول-3-کاربینول موجود در گل کلم دارای اثرات شیمیایی پیشگیری کننده و ضد استروژن است که به مهار رشد سلول های سرطانی رحم کمک می کند.

فواید گل کلم چیست؟ گل کلم چه خاصیتی دارد؟

به جذب آهن کمک می کند

ویتامین C موجود در گل کلم به جذب آهن در خون کمک می کند. این به افزایش تعداد هموگلوبین در بدن کمک می کند.

سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد

گل کلم حاوی ویتامین C است که نقش مهمی در تولید کلاژن دارد که از مفاصل و استخوان ها در برابر آسیب های التهابی محافظت می کند. همچنین حاوی ویتامین K است که می تواند به جلوگیری از تحلیل استخوان در مردان و زنان کمک کند.

از بیماری‌های چشمی جلوگیری می کند

گل کلم سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و بنابراین در کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن که می تواند منجر به نابینایی به خصوص در افراد مسن شود، موثر است. سولفورافان از بافت های شبکیه در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند و از اختلالات بینایی و بیماری های مختلف چشم مانند آب مروارید جلوگیری می کند.

فواید گل کلم چیست؟ گل کلم چه خاصیتی دارد؟

بدن را سم زدایی می‌کند

گل کلم حاوی ایندول-3-کاربینول، یک ماده مغذی گیاهی است که همراه با سولفونات، به فعال کردن و تنظیم عملکرد آنزیم های سم زدایی کمک می کند.

فشار خون بالا را کاهش می‌دهد

خوردن گل کلم می تواند به افزایش سطح کلسترول HDL (نوع خوب) و کاهش فشار خون کمک کند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید