09:49 , 1401/10/26
کد خبر: 000018800
بازدید: 1781
دفاع تمام قد از حقوق 33 میلیونی دختر عضو شورای شهر/ ماجرای فیش حقوقی دختر معدنی پور چه بود؟

طی روزهای گذشته انتشار فیش حقوقی 33 میلیونی فرزند یکی از اعضای شورای شهر تهران حاشیه ساز شده است که در این باره سخنگوی شورای شهر تهران توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیحاتی در این زمینه ارائه کرده و به نوعی به دفاع از این عضو شورای شهر پرداخته است.

ماجرای فیش حقوقی 33 میلیونی دختر عضو شورای شهر چه بود؟

وی در این یاره گفت: اخیرا حاشیه هایی درباره استخدام دختر نرگس معدنی پور(از اعضای شورای شهر تهران) به عنوان مسئول دفتر او حاشیه ساز شده است که در این باره باید نکاتی را متذکر شد.

وی ادامه داد: زمانی که فردی به عضویت شورای شهر در می آید از او خواسته می شود دو نفر را به عنوان مسئول دفتر و مشاور معرفی کند که ایشان خواستند مسئول دفترشان از نزدیکانشان باشد و بر این اساس دخترشان را معرفی کردند که در این خصوص از نظر قانونی نیز منعی وجود ندارد.

نادعلی با تاکید بر اینکه این انتصاب یک سال و اندی است که صورت گرفته، عنوان کرد: در ارتباط با فیش حقوقی 33 میلیونی باید توجه داشت که بسیاری از معوقات در این فیش لحاظ شده است و بر همین اساس است که مبلغ آن بالا رفته و خبرساز شده است.

وی گفت: این موضوع از سوی برخی رسانه ها به عنوان مطالبه گری انقلابی پیش آمد و ما چون درگیر برنامه چهارم بودیم در این باره سکوت کردیم اما بعدها سئوالات متعددی در این خصوص ایجاد شد که باید توجه داشت انتشار این خبر در گام اول با نیت سیاسی و ایجاد حاشیه در شورا صورت گرفته و این موارد، مسائلی نیست که در فضای رسانه ای پسندیده باشد.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: اگر از ابتدا درباره این موضوع از نظر حقوقی منعی وجود داشت باید در همان ابتدای مسیر جلوی آن گرفته می شد. از نظر ما بحث فیش حقوقی در این باره سومین موضوع است و خیلی مورد تمرکز ما نیست چراکه از نظر ما سئوال اصلی این است که استخدام و بکارگیری فرزند ایشان چه منعی داشته تا پاسخگویی لازم صورت گیرد. از سوی دیگر اینکه اگر از این منظر محدودیتی وجود داشت یا تذکری داده می شد روحیه خانم معدنی پور به شکلی نیست که بخواهند در برابر آن مقاومت کنند.

توضیح درباره فیش حقوقی 33 میلیونی

اما علاوه بر توضیحات شفاهی سخنگوی شورای شهر تهران از سوی معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل این شورا نیز اطلاعیه ای در این خصوص منتشر شده که در آن آمده است:« ـ مبلغ پرداختی موجود در فیش منتشرشده منطبق بر نظام پرداخت قانونی موجود در شهرداری تهران بوده و مبلغ خارج از قاعده‌ای در آن وجود ندارد؛ اساساً تمامی پرداختی‌ها توسط شرکت خدمات اداری شهر صورت می‌پذیرد و هیچ کدام از مدیران شورای اسلامی شهر تهران دخل‌وتصرفی در آن نمی‌توانند داشته باشند.

ـ اعضای شورا عموماً رئیس دفتر خود را از بین کارکنان یا مسئولان دفاتر قبلی انتخاب می‌کنند یا اگر فردی را معرفی کنند با آنها قرارداد به‌صورت موقت بسته خواهد شد، این قرارداد نیز به‌صورت موقت است و بعد از پایان دوران عضویت عضو شورا، رئیس دفتر نیز به‌صورت معمول، پایان کارش در شورا صادر خواهد شد و قراردادشان به اتمام می‌رسد.

ـ فیش منتشرشده حقوق ماهیانه فرد مورد نظر نیست، بلکه مبالغ معوقه‌ای در آن لحاظ شده است که مربوط به ماه‌های قبل است.

ـ میزان دریافتی فرد مورد اشاره تا پیش از اعمال قانون افزایش حقوق 57درصدی پرسنل قراردادی، در ابتدای سال 1401 در حدود 11 میلیون تومان بوده که در سال جاری و اعمال افزایش دستمزد جدید قانونی، افزایش داشته و لذا هیچ گونه مبلغ خارج از عرف و قانون در فیش منتشرشده وجود ندارد. تحلیل دقیق فیش حقوقی منتشرشده را می‌توان با مقایسه دریافتی در ماه قبل (آبان ماه) و ماه بعد (دی ماه) مقایسه کرد.»

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید