10:52 , 1401/5/23
کد خبر: 000014820
بازدید: 1478
درمان دندان درد با زردچوبه

کمتر کسی پیدا می شود که در عمرش دندان درد نداشته باشد. مهم نیست که چقدر از دندان ها مراقبت می شود، مشکلات در دوره های خاصی ایجاد می شود. شایع ترین علامت مشکلات دندانی، درد است. سطح درد همیشه خیلی بالا نیست. با این حال، ناراحتی که به مردم می دهد همیشه در سطح بسیار بالایی است.

روش های شگفت انگیز برای دندان درد

کمتر کسی پیدا می شود که در عمرش دندان درد نداشته باشد. مهم نیست که چقدر از دندان ها مراقبت می شود، مشکلات در دوره های خاصی ایجاد می شود. شایع ترین علامت مشکلات دندانی، درد است. سطح درد همیشه خیلی بالا نیست. با این حال، ناراحتی که به مردم می دهد همیشه در سطح بسیار بالایی است.

برای افرادی که از دندان درد رنج می برند، تمرکز روی کار دیگری بسیار دشوار است. به همین دلیل روش هایی که می توان برای از بین بردن دندان درد به کار برد به ترتیب امتحان می شود. به همین دلیل است که مردم مدام این سوال را می پرسند که چه چیزی برای دندان درد مفید است. هدف آن از بین بردن درد و بازگشت به زندگی عادی در اسرع وقت است.

درمان درد دندان در چند دقیقه - درمان دندان درد - کلینیک شبانه روزی رایا

تسکین دندان درد با زردچوبه

زردچوبه 2500 سال است که ملکه ادویه ها در هند محسوب می شود، یکی از گیاهانی است که امروزه بیشتر مورد تحقیق قرار گرفته است. هنگامی که زردچوبه مورد تحقیق قرار می گیرد، با فواید بی شماری مواجه می شویم.

زردچوبه یک ضد التهاب طبیعی است. استفاده از زردچوبه می تواند روشی بسیار موثر در از بین بردن التهاب دندان ها باشد. امروزه در تمامی خانه ها زردچوبه یافت می شود. برای تسکین دندان درد با زردچوبه چه باید کرد؟ پس از مالیدن پودر زردچوبه به محل درد، باید 15 دقیقه صبر کرد. سپس با شستشو با آب گرم درد کاهش می یابد.

فواید درمانی مصرف زردچوبه

  1. مصرف زردچوبه می تواند التهاب را کاهش دهد.
  2. آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه از مبارزه با علائم پیری پوست حمایت می کند.
  3. زردچوبه که منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است از بدن در برابر سرطان محافظت می کند.
  4. زردچوبه ادویه ای است که جریان خون را تسریع می کند و دستگاه گوارش را تنظیم می کند
  5. زردچوبه اسیدیته معده را تنظیم می کند و معده را تقویت می کند.
  6. مصرف زردچوبه نقش فعالی در کاهش کلسترول دارد.
  7. ماده کورکومین موجود در زردچوبه با خاصیت آنتی اکسیدانی خود باعث افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان می شود و از تشکیل سلول های تومور جلوگیری می کند. روند شیمی درمانی افرادی که برای سرطان با زردچوبه درمان می شوند راحت تر است و عوارض جانبی شیمی درمانی کاهش می یابد.
  8. مصرف زردچوبه از خطر عوارض ناشی از دیابت جلوگیری می کند. حافظه را تقویت می کند.
  9. زردچوبه کالری کمی دارد  همچنین متابولیسم را تسریع و از کاهش وزن حمایت می کند.

تسکین دندان درد با میخک

میخک به لطف مواد موجود در آن کمک مهمی در از بین بردن درد ناشی از پوسیدگی دندان است. برای استفاده از میخک روی دندان باید از روغن میخک استفاده شود. بعد از اینکه روغن میخک گرفته شده از گیاهان دارویی را روی توپ پنبه ای چکانید، آن را به مدت 15 دقیقه روی قسمت دردناک نگه دارید تا درد کاهش یابد. این برنامه تا زمانی که درد به طور کامل از بین برود تکرار می شود.

چگونه از روغن میخک برای درمان آکنه و جوش استفاده کنیم

تسکین درد دندان با مسواک زدن

یکی از اولین پاسخ هایی که مردم به این سوال می دهند که چه چیزی برای دندان درد مفید است، همیشه مسواک زدن است. غذاهای گیر کرده در پوسیدگی که باعث دندان درد می شوند می توانند درد بسیار جدی ایجاد کنند. در چنین شرایطی، مسواک زدن دندان ها و تمیز کردن با نخ دندان می تواند درد را تسکین دهد.

بیشتر بخوانید: درمان سه سوته دندان درد

تسکین دندان درد با نمک

نمک به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی، خطر عفونت در دندان ها را کاهش می دهد. اگر علت دندان درد عفونت باشد استفاده از نمک در رفع درد مفید است. 1 قاشق نمک به یک لیوان آب اضافه و مخلوط شده گزینه مناسبی برای تسکین درد دندان خواهد بود. در حالی که استفاده از آب گرم الزامی است، غرغره کردن مخلوط به دست آمده 3 بار در روز ضروری است.

فواید بی‌نظیر آب نمک برای زیبایی و سلامت پوست

تسکین دندان درد با استفاده از یخ

استفاده مداوم از یخ روی بدن انسان باعث بی حسی موضعی می شود. در شرایط اضطراری، حتی می توان بعد از بیهوشی با یخ، عمل های جدی انجام داد، یخ از بیرون به ناحیه دندان درد اعمال می شود. با این حال، لازم است یخ را در پارچه بپیچید. پس از مدتی، درد با بی حسی از بین می رود.

تسکین دندان درد با سیر

سیر همیشه به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی تعریف می شود. 4 حبه سیر را کمی نمک زده و به محل درد بمالید. پس از حدود 30 دقیقه انتظار، شستشوی دهان با آب گرم ضروری است. اگرچه باعث ایجاد بوی کمی سیر در دهان می شود، اما درد از بین می رود.

درمان دندان درد با سیر | کلینیک اکتیدنت

تسکین دندان درد با جعفری

جعفری که با رنگ سبز تیره خود نشان می دهد که چقدر سالم است، می تواند در از بین بردن دندان درد فوق العاده موثر باشد. آب 1 دسته جعفری را باید گرفته و با این آب غرغره کنید. با آبمیوه گیری از 1 دسته جعفری 1 لیوان آب جعفری به دست می آید. این آب روش مناسبی برای تسکین درد دندان خواهد بود.

تسکین دندان درد با روغن کنجد

روغن کنجد یک محصول بسیار آشنا برای افرادی است که دائما مشکل بوی بد دهان دارند. غرغره کردن با روغن کنجد در دهان یک روش معتبر برای از بین بردن دندان درد است.

کاربردهای خوراکی و پزشکی روغن کنجد

تسکین دندان درد با سرکه

توانایی سرکه و نمک برای از بین بردن عفونت ها نیز می تواند در برابر دندان درد ترجیح داده شود. مخلوط لازم با نمک اضافه شده به 1 لیوان سرکه آماده می شود. غرغره کردن با این مخلوط که برای افرادی که از دندان درد زیاد رنج می برند توصیه می شود. این مخلوط که می تواند به عنوان یک محصول پاک کننده نیز استفاده شود، موفق به پاکسازی دندان ها از عفونت می شود.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید