06:01 , 1401/3/29
کد خبر: 000011138
بازدید: 1704
خوراکی های مفید برای ورزش در تابستان

برای انجام تمرینات ورزشی، تامین صحیح و مناسب مواد غذایی و مایعات تاثیر بسزایی داشته و باید حتما از حمایت های تغذیه ای برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، ورزش نوعی استرس به بدن وارد می کند و باعث تولید رادیکال های آزاد می شود که این رادیکال ها باعث تخریب سلول های بدن می شوند و باعث کاهش سرعت بهبود و ترمیم عضلات می شوند. برای دفاع از بدن در برابر رادیکال ها،به عنوان یک مکانیزم طبیعی، آنتی اکسیدان ها تولید می شوند که آنها سرعت ترمیم را بالا می برند.

بر همین اساس مواد غذایی می توانند در تولید آنتی اکسیدان در بدن بسیار موثر باشند چراکه برخی مواد از جمله سبزیجات و میوه ها منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها هستند.

نکاتی که باید هنگام ورزش در تابستان رعایت کرد

تحقیقات صورت گرفته در دنیا نیز بر این نکته تاکید دارد که به هنگام اشتغال به ورزش های تابستانی باید خوردنی ها و آشامیدنی ها بطور همزمان مورد توجه قرار گیرند.

بر اساس مقاله ای که "هلث دی نیوز"  منتشر کرده، متخصصان تغذیه بر این نکته تاکید دارند که تامین انرژی و هیدراته بدن در طول ورزش و ورزش تابستانی در فضای باز ضروری است.

کریستن چانگ، متخصص تغذیه ورزشی، دستیار مدیر برنامه کارشناسی ارشد در تغذیه و رژیم غذایی در دانشگاه فناوری ویرجینیا، در این باره می گوید: «برای تمرینات تابستانی، مهم است که مطمئن شوید که کربوهیدرات، مایعات و الکترولیت ها به میزان کافی مصرف می شوند.

چانگ معتقد است: باید مطمئن شوید که سطوح مناسب قند خون در طول تمرین حفظ می‌شود از سوی دیگر باید دقت داشته باشید که هرگز نباید گرسنه وارد یک جلسه ورزشی شوید.

این بدان معناست که باید قبل از تمرین به آنچه می خورید و می نوشید فکر کنید تا از دست دادن آب ناشی از تعریق برای شما مشکلی ایجاد نکند.

 

بیشتر بخوانید:۳۰ دقیقه ورزش علائم افسردگی را تسکین می دهد

خوراکی های مفید برای ورزش های تابستانی

مصرف خوراکی های مفید می تواند شامل افزایش مصرف مایعات و الکترولیت ها یا غذاهایی با محتوای آب بالاتر باشد.

برخی از موادی که می توانند برای تامین آب بدن پیش از ورزش مورد استفاده قرار گیرند عبارتند از:

- خربزه 

-هندوانه

- طالبی 

-عسلک

 -سوپ

- اسموتی

- سیب

-انواع توت ها

- آناناس

- فلفل دلمه ای

- گوجه فرنگی 

- کرفس

بیشتر بخوانید: ورزش شدید در طول رژیم غذایی هوس غذای چرب را کاهش می دهد

تعریق زیاد در هنگام ورزش

محققان خطاب به ورزشکاران تاکید دارند که قبل و بعد از تمرین به هیدراتاسیون دقت کنید. شما باید مطمئن شوید که وقتی زیاد عرق می کنید، مواد مغذی از دست رفته را جایگزین می کنید. یک بطری آب داشته باشید و در طول روز از آن بنوشید. 

اگر به شدت تعریق می‌کنید یا تمرین طولانی‌تری را در خارج از خانه انجام می‌دهید، باید الکترولیت‌ها را دوباره پر کنید یا مقداری سدیم دریافت کنید تا جایگزین آنچه از طریق عرق از دست می‌رود، شود.

همچنین، گنجاندن یک منبع با کیفیت از الکترولیت، که می‌تواند به شکل یک نوشیدنی ورزشی یا غذاهای شور برای تکمیل آب باشد، بسیار مهم است.

در هر صورت لازم است به دقت وضعیت هیدراتاسیون خود را پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان ورزش برای مردان و زنان

 

چانگ در این زمینه می گوید: "یک راه آسان برای انجام این کار، نظارت بر رنگ ادرار است. اگر تیره و غلیظ است و زیاد به دستشویی نمی روید، باید مایعات بیشتری بنوشید." "اگر ادرار شما به طور مداوم شفاف است و مرتباً نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی دارید، ممکن است بیش از حد هیدراته شده باشید."

نکته دیگر آنکه در هنگام ورزش های تابستانی لازم است برای تامین انرژی بعد از تمرین، میان وعده یا وعده غذایی حاوی کربوهیدرات ها و پروتئین های قابل هضم راحت بخورید.

به گفته محققان "به خصوص در گرمای تابستان، بسیاری از مردم تمرینات خود را تمام می کنند و گرسنه نیستند. آنها اشتها ندارند و نمی خواهند غذا بخورند." اما باید توجه داشته باشید که مهم است به بدن خود مواد مغذی بدهید تا بازیابی شود. در این موارد، مواد مغذی مایع مانند شیر، آبمیوه یا اسموتی برای استفاده راحت الوصول تر هستند.

چانگ توصیه کرد: شما باید به بدن خود فرصتی برای تطبیق بدهید و برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های فصل گرما، در هوای گرم به تمرینات در فضای باز کمک کنید.

او می‌گوید: «بسیاری از مردم نمی‌دانند که گرما و رطوبت چه تأثیری بر بدن دارند. "اگر احساس خوبی ندارید، سرعت خود را کم کنید یا متوقف کنید. فعال باشید و همیشه یک منبع مایعات به همراه داشته باشید."

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید