10:30 , 1401/8/21
کد خبر: 000016479
بازدید: 1378
اولویت دریافت وام ازدواج با چه کسانی است؟/ ازدواج دهه شصتی ها و دغدغه دولت

انسیه خزعلی اولویت دریافت وام ازدواج را با دختران دهه شصتی روستاها دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارهای موجود تجردگرایی در میان دختران روستایی نرخی دو برابر دختران شهری دارد که این موضوع به دلیل آن است که بسیاری از مردان روستاها برای اشتغال به شهرها مهاجرت کرده اند و در شهر ازدواج می کنند.

وی در عین حال با اشاره به رشد بی رویه طلاق و کم شدن آمار ازدواج در کشور، اظهار کرد: هنوز آمار دقیق ازدواج و طلاق امسال را نداریم اما تلاش داریم با در نظر گرفتن حمایت های مادی و معنوی شاهد افزایش نرخ ازدواج و در عین حال کاهش میزان طلاق در کشور باشیم.

معاون رئیس جمهور موضوعات فرهنگی را مهم ترین عامل در بروز پدیده طلاق دانسته و تاکید کرد: البته این حرف به معنای نادیده گرفتن سهم مشکلات اقتصادی نیست اما امید داریم در حوزه فرهنگی بتوان راهکارهایی پیدا کرد تا شاهد کاهش اثرات مخرب این حوزه و بخصوص فضای مجازی بر زندگی زوج ها باشیم. 

وی همچنین به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این قانون حمایت های مادی مختلفی از جوانان صورت می گیرد اما همان طور که اشاره شد مشکلات اقتصادی تمام مسئله ازدواج تلقی نمی شود.

خزعلی در پایان صحبت های خود نیز اظهار کرد: برای تشویق و تسهیل ازدواج جوانان دهه شصتی حمایت های دیگری نیز در نظر گرفته خواهد شد و به غیر از وام ازدواج تلاش داریم در زمینه مسکن نیز راهکارهایی برای حمایت از این بخش جامعه تعریف و اجرایی کنیم. 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید