10:32 , 1401/12/27
کد خبر: 000022049
بازدید: 1309
اختلال دوباره در سامانه ثبت نام خودرو/ تکلیف مردم چه می شود؟

مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی که قرار است در قالب آن نوع خودرو از سوی متقاضیان انتخاب شود از روز جمعه آغاز به کار کرده اما سایت ثبت نام با اختلال گسترده مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، افرادی که در این طرح ثبت نام اولیه را انجام داده بودند در این مرحله از ثبت نام با چالش های متعددی مواجه شده اند که در این رابطه سخنگوی وزارت صمت توضیحاتی ارائه کرده است.

امید قالیباف این موضوع را به دلیل افزایش یکباره بار ترافیکی این سامانه دانسته و از متقاضیان ثبت نام در این مرحله خواسته است در ساعات غیر پیک نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا مدیریت بهتری روی این سامانه لحاظ شود.

این طرح که به عنوان بزرگترین طرح پیش فروش خودروهای داخلی چندی پیش آغاز شده بود از متقاضیان خرید خودرو در این طرح خواسته بود مبلغی معادل 100 میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود بلوکه کنند. از روز جمعه، 26 اسفند نیز مقرر شده بود که آن دسته از متقاضیان که تقاضای آنها تائید شده و در زمینه هایی مانند تعریف حساب وکالتی، مسدود شدن وجه و شرایط عمومی ثبت نام مورد پذیرش قرار گرفته از روز جمعه و به مدت سه روز و تا 28 اسفند ماه می توانند نسبت به انتخاب خودروی مد نظر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

حقوق کارگران 1402 بالاخره معلوم شد؟

با این وجود برخی متقاضیان ثبت نام دراین طرح با وجود دریافت تائید اولیه در انتخاب نوع خودرو با مشکل مواجه شده و سایت برای آنها با اختلال همراه بوده و متقاضیان موفق به تکمیل ثبت نام خود روی  سامانه esalecar.ir نمی شدند. عده ای نیز با مشکل دیگری مواجه شده و سایت به آنها اجازه تشکیل پروفایل کاربری را نمی داد و خطاهایی مانند عدم تطابق کد ملی با حساب وکالتی یا عدم تطبیق شماره تلفن همراه با کد متقاضی و غیره میداد.

با این وجود سخنگوی وزارت صمت بر این نکته تاکید دارد که هر دقیقه شش نفر در این سامانه خودروی مورد نظر خود را انتخاب و ثبت می کنند و بر این اساس تا ساعت 12:30 روز جمعه 26 اسفند ماه 135 هزار متقاضی در این سامانه ثبت نام کرده اند و در نهایت میزان بالای مراجعه به این درگاه باعث شده اختلالاتی در دسترسی به آن ایجاد شود.

سخنگوی وزارت صمت در این باره توئیتی منتشر کرده و در قالب آن آورده است: « باتوجه به افزایش بار ترافیکی سامانه esalecar.ir شرکت راهبر ظرفیت را افزایش داده تا وقفه در زمان ثبت‌نام خودرو اتفاق نیفتد.»

بر این اساس اکنون امکانی فراهم شده تا بطورهمزمان 120 نفر بتوانند وارد این سامانه شده و روند ثبت نام خود را تکمیل کنند که در این میان چنانچه متقاضیان در ساعات غیر پیک وارد این سامانه شوند مدیریت این سامانه بهتر خواهد شد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید